Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Happie schreef:Ik heb nergens gelezen dat dit niet de eerste keer was en dat andere honden niet veilig zijn. Maar dan alsnog ben ik van mening dat geen enkele hond "vals" geboren wordt maar zo wordt gevormd door zijn baas.
Prrrr schreef:Laat de eigenaars de schade maar betalen...
Happie schreef:Je zou het moeten voorkomen. Heb je het al eens aangegeven bij de politie of de gemeente?
MyWishMax schreef:Ik heb hier één hond die werkelijk nog nooit gereageerd had op schapen. Ze keek niet, echt 0,0 aandacht, zelfs niet als de schapen gingen rennen. Maar op één dag ging ze er ineens wel achteraan, ze zat aan de lange lijn, die dwars doormidden brak. Godzijdank zit er een sloot, een hek en een stroomdraad tussen (en kunnen de schapen dus ook de sloot niet in), maar dat betekent dat ze nu dus altijd kort aangelijnd wordt bij schapen.
Inderdaad, bij twijfel aanlijnen. En aangezien ik twijfel of ze niet weer gaat reageren, zit ze altijd aan de lijn in de buurt van schapen. Na bovenstaand incident heeft ze ook nooit meer gereageerd, maar ik neem het zekere voor het onzekere. En dat zouden meer mensen moeten doen.
Froukje1993 schreef:MyWishMax schreef:Ik heb hier één hond die werkelijk nog nooit gereageerd had op schapen. Ze keek niet, echt 0,0 aandacht, zelfs niet als de schapen gingen rennen. Maar op één dag ging ze er ineens wel achteraan, ze zat aan de lange lijn, die dwars doormidden brak. Godzijdank zit er een sloot, een hek en een stroomdraad tussen (en kunnen de schapen dus ook de sloot niet in), maar dat betekent dat ze nu dus altijd kort aangelijnd wordt bij schapen.
Inderdaad, bij twijfel aanlijnen. En aangezien ik twijfel of ze niet weer gaat reageren, zit ze altijd aan de lijn in de buurt van schapen. Na bovenstaand incident heeft ze ook nooit meer gereageerd, maar ik neem het zekere voor het onzekere. En dat zouden meer mensen moeten doen.
Stroom voor de sloot zegt niks hoorZe zijn er gister in blinde paniek dwars door heen gelopen.
petraaken schreef:wat ik niet snap is dat mensen hun hond laten 'spelen met de schapen'. Ehmz sorry maar als dat jouw schapen niet zijn heeft je hond er al helemaal niets te zoeken of dat nu een begrazingsproject is of iemands privé weiland. Wie gaat er de schapen en geaborteerde lammeren vergoeden?
geerke schreef:petraaken schreef:wat ik niet snap is dat mensen hun hond laten 'spelen met de schapen'. Ehmz sorry maar als dat jouw schapen niet zijn heeft je hond er al helemaal niets te zoeken of dat nu een begrazingsproject is of iemands privé weiland. Wie gaat er de schapen en geaborteerde lammeren vergoeden?
tja...hoe verzinnen ze het,Spelen met schapen.....De meeste honden gaan er gewoon achteraan...omdat schapen terecht bang zijn....dus gaan rennen en prooi worden.
Knappe baas die dan zijn hond nog onder appel houd.
Ik heb ook schapen gehad en ook weleens een hond die de boel vernielde.Te triest voor woorden.
Stukken eruit,noem maar op.De ellende en het verdriet wat je er van hebt is vreselijk.