Soms eindigt een doodgewone avond ineens heel emotioneel...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 10:41

Magrathea

Re: Soms eindigt een doodgewone avond ineens heel emotioneel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 23:59

Pfft ik ben net echt even ingestort. De gedachte dat ie daar eenzaam en alleen in het asiel zit... Hij is vast bang, hij is zo gericht op mensen, en nu is ie alleen ;(

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 00:45

Over n half jaartje zou t wél kunnen zeg je? Maar zijn er dan geen opties om die 6 maandjes door te komen? Eventueel met uitlaathulp van vrienden/kennissen/buren en wat aanpassingen in je eigen leefschema? Ik had gelijk in Je OP het idee dat hij uit die wegrijdende auto was gezet. Ik kan me je gevoel zó voorstellen, dus misschien is het een optie om eens na te denken hoe jullie die 6 maanden door kunnen komen? Ok, je woont niet te groot, maar als hij regelmatig mee naar buiten gaat hoeft dat toch geen ramp te zijn?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 07:26

Magrathea schreef:
Pfft ik ben net echt even ingestort. De gedachte dat ie daar eenzaam en alleen in het asiel zit... Hij is vast bang, hij is zo gericht op mensen, en nu is ie alleen ;(

Dat valt ook wel weer mee. Er word vast goed voor hem gezorgd en alles beter als dat hij nog op straat rondzwerft. Niet zo doemdenken hoor :)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 07:34

Ik heb ook eens een hond van de weg af gehaald, een Friese Stabij, onwijs leuk beest (heb nog een foto gemaakt idd). het kwam me absoluut niet uit om hem mee te nemen, ik was op weg namelijk naar mijn moeder die in een verzorgingstehuis zat en bedlegerig was (ze hield wel heel erg van honden trouwens), het was nou niet bepaald een rustige hond en hij had in een poepsloot gelegen dus MEUREN ... niet te zuinig! Maar ja, hij was duidelijk aan het zwerven en liep bij een drukke weg. Hij kwam meteen toen ik hem floot en dook ook meteen de auto in alsof hij zeggen wou 'Zo en nu hoor ik bij jou'. Grappig dat jij dat gevoel ook wel had. Maar , een hond die verdwaald is, plakt natuurlijk ook meteen aan de eerstvolgende die aardig tegen hem is!

Ik haalde me eerlijk gezegd ook allerlei dingen in m'n hoofd, waarom loopt hij daar, waarom geen halsband ... etc, maar uiteindleijk bleek daar overal een verklaring voor te zijn en de eigenaren kwamen de hond zelf ophalen, hond was ontsnapt uit de tuin en gaan lopen. Hun zoontje was erbij , die was helemaal door het dolle heen dat hij de hond weer zag.

Dus het kan heel anders in elkaar steken dan je nu vermoed ... eerst maar even afwachten. Maar contact houden met het asiel is altijd prettig natuurlijk!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 13:44

@Hannah, wat een verhaal haha. Geloof dat die beestjes er ookwel om bekend staan dat ze aan de wandel gaan :) fijn dat het goed is afgelopen!

@Cayenne, ja je hebt gelijk hoor, maar toch :+

@Oreo, dat lijkt voor mij dus wel haalbaar, maar mijn vriend ziet er weinig heil in denk ik. Tot mei ongeveer kan ik vanuit huis studeren, daarna is mijn bachelor eindproject van 8 weken waarvoor ik hele dagen op de TU zit, en het is dan ook een vrij drukke periode voor mijn vriend. Maar dat moet op te lossen zijn door s morgens en s avonds een lange wandeling te maken (minstens een uur elk) en wellicht schoonmoeder lief aankijken voor een plasrondje om 1u... Ik ben echt wel bereid om er veel moeite in te steken, vriend stiekem ook wel denk ik.... Pfft, toch maar eens een goed gesprek met hem aangaan.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:48

Heb je nog iets gehoord van waar de hond nu verblijft??

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:50

Magrathea schreef:
@Oreo, dat lijkt voor mij dus wel haalbaar, maar mijn vriend ziet er weinig heil in denk ik. Tot mei ongeveer kan ik vanuit huis studeren, daarna is mijn bachelor eindproject van 8 weken waarvoor ik hele dagen op de TU zit, en het is dan ook een vrij drukke periode voor mijn vriend. Maar dat moet op te lossen zijn door s morgens en s avonds een lange wandeling te maken (minstens een uur elk) en wellicht schoonmoeder lief aankijken voor een plasrondje om 1u... Ik ben echt wel bereid om er veel moeite in te steken, vriend stiekem ook wel denk ik.... Pfft, toch maar eens een goed gesprek met hem aangaan.
*\o/*

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 14:00

Kentaro schreef:
Heb je nog iets gehoord van waar de hond nu verblijft??

Ja, dat ik maar even moet laten weten ofik interesse heb, dan houden ze er rekening mee, en dat ik altijd mag mailen hoe het gaat :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:04

OKE!! Hoe lang blijven ze proberen een eigenaar te achterhalen, voordat het voor jullie mogelijk zou zijn hem te adopteren (mits dat gaat lukken bij jullie natuurlijk...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:06

Ah... erg fijn dat jij m mee nam in ieder geval! !

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 15:32

wat een verhaal zeg.. fijn dat je hem zo goed hebt opgevangen:)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-13 16:34

Kentaro schreef:
OKE!! Hoe lang blijven ze proberen een eigenaar te achterhalen, voordat het voor jullie mogelijk zou zijn hem te adopteren (mits dat gaat lukken bij jullie natuurlijk...)

Het is wettelijk vastgelegd dat een hond of kat (of ander dier) 2 weken in de opvang blijft (asiel of soms bij iemand thuis als de hond bijvoorbeeld erg gestressd wordt in het asiel), in deze periode mag de eigenaar zich melden en krijgt hij het dier mee terug (en moet meestal de kosten betalen van de ambulance (gaat richting de 50-60 euro), indien die is ingezet). Zo is dat in elk geval geregeld voor asiels, als we hem zelf hadden gehouden had dat volgens mij gewoon gemogen (raar eigenlijk...)
Maar goed, daarna is het dier officieel niet meer van de vorige eigenaar en is het de taak van het asiel om een nieuwe te vinden. Als de eigenaar zich ná die twee weken meldt mag hij/zij ook op geen enkele manier meer aanspraak maken op het dier mocht een ander deze al geadopteerd hebben. Als de eigenaar zich meldt en het dier zit nog in het asiel mag diegene de reguliere adoptiekosten betalen (voor een hond 115 euro in het asiel hier).

Ik ben het financiele plaatje aan het bekijken, en als ik de adoptiekosten meereken kunnen we voor 200 euro klaar zijn (benodigdheden via MP enzo), inclusief de eerste paar weken voer :) dat is sowieso goed te doen!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:13

Spannend Magrathea! Soms komen dingen niet zomaar op je pad. :)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:21

Wat een knapperd zeg! Hoop dat je er samen met je vriend uit komt :)

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:28

Wat sneu, dat er zo ineens een hond naar je toe komt. Hoop zo, dat het door kan gaan voor julie, zodat jullie het dier kunnen nemen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:29

weet waar je aan begint kruising staff op een klein appartement. zou het je niet aanraden.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:37

hier ook keer hond gevonden in t bos was van niemand... na aantal keer heen en weer bellen met een aantal dieren ambulances bleek het dier helemaal uit brabant te komen(ja en ik heb de hond serieus in t heilooerbos noord holland gevonden)
heb em toen paar dagen zelf mogen houden omdat ik al een hond in huis had en de eigenaren hadden al de dierenambulance gebeld en zodoende kreeg ik hun aan de telefoon en kwamen ze haar een paar dagen daarna ophalen.

maar was wel heel raar om de hond terug te geven aan de eigenaar.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 20:47

StalNollie schreef:
weet waar je aan begint kruising staff op een klein appartement. zou het je niet aanraden.

Of dat goed gaat is toch 99% afhankelijk van hoeveel de hond buitenkomt en afleiding heeft? In mijn ogen zegt de oppervlakte van een woning niks over het welzijn van een hond. Wél hoeveel aandacht en beweging buitenshuis er gegeven kan worden....

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 21:09

StalNollie schreef:

En dat is gebasseerd op..?
Ik woon met mijn kruising stafford op 25m2 en binnen doet ze bijna niet anders dan slapen. De am bulldogs die ik ken zijn in huis ook suffe luie knuffelhondjes. Als je ze maar goed opvoed en voldoende beweging geeft is er niets aan het handje.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:20

Wat een verhaal zeg!
Ontzettend goed gehandeld ts.
Stiekem hoop ik dat hij zijn warme mand bij jullie vind mocht de eigenaar zich niet melden ;-)

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:05

Ik ben erg benieuwd hoe dit verhaal afloopt!
Snap dat hij in je hoofd blijft spoken, wat een lekker koppie ook!
Goed van je dat je hem zo opvangen hebt :)

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 18:08

En?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:46

Ach wat een leukerd.
Wat goed dat je hem hebt opgevangen en uiteindelijk de dierenambulance hebt gebeld.
Ken iemand die bij het Julianalaantje werkt, werken volgens mij hele lieve mensen.
Hoop voor je dat je hem zelf kan kopen. Hou er rekening mee dat dit vaak honden met een beschrijving zijn, je weet zijn achtergrond enz niet dus het is altijd de vraag hoe hij op bepaalde dingen reageert. Succes!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 23:54

En? Al wat gehoord?