binnenhok van konijn opleuken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 21:32

KingYasFenn schreef:
Klik even op een van de topics met 'meet onze konijnen' of een titel die erop lijkt (staat onderaan op haar profiel)
Fototjes van alle konijnen en constant :
een mama, ook een mama
de vader van bijna allemaal

KAP MET FOKKEN! en al helemaal als ze allemaal zo sneu eindigen ;)

we fokken niet.
en dat klopt al lang niet meer want er zijn er een paar overleden door ouderdom of ziekte (EN NIET DOOR EENZAAMHEID!)

KingYasFenn

Re: binnenhok van konijn opleuken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:36

Dan excuses dat jullie niet fokken. En dat jullie nu minder dan 14 konijnen hebben en ik dat wel dacht.

Ik ben gewoon persoonlijk van mening dat je geen dier moet nemen als je er niet (financieel) voor kon zorgen dat dit diertje een gelukkig leven kan hebben.
Prima dat je een boel konijnen wil hebben etc. maar accepteer dan als ik niet kan castreren( door geld) dan moet ik in mijn groep enkel vrouwtjes aannemen en dus geen mannen nemen. Als geld een probleem is bij het houden van dieren moet je voor mijn gevoel juist net 'vooruit' plannen wat je wel en niet in huis haalt. Want nu heb je weldegelijk een diertje wat bij iemand anders, waar hij wel (financieel) geholpen kon worden een beter huisje heeft...
het klinkt banketstaaf, maar het is wel zo.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:07

XjesLiess schreef:
Geryon schreef:
Nogmaals de vraag, probeer je hem te koppelen met andere rammen? Dat geeft sowieso al een kleine kans.. En heb je nog een ram die alleen zit? Of meerdere?

Je kunt ze altijd naar een opvang brengen trouwens.

ja dat probeer ik telkens.

we hebben hem dan,
we hebben een groep met 5(waarvan 1 gecastreerd)
een flat met 3 rammen onder elkaar,
nog 1 apart die eigenlijk nooit in zn hok zit,
en sinds gister zijn er 2 van mn moeders werk naar ons gekomen.
tevens zijn we ook aan het kijken naar een dierenarts die minder vraagt. (waar we nu lopen vragen ze 90euro)

maar hier houd ik in dit topic graag over op want dit gaan heel erg offtopic.

Dit is niet offtopic TS.

Wat voor geslachten hebben de konijnen van de groep? Welke de aparte en wat voor geslachten hebben die 2 die je van je moeders werk hebt meegenomen? Misschien kunnen wij je advies geven.

Als je geen geld hebt, dan heb je dat niet, maar TS.. Dan moet je geen/niet zoveel dieren nemen. Jullie kunnen jullie dieren niet geven wat ze nodig hebben doordat jullie er geen geld voor hebben. Dan zijn ze toch veel beter af bij een ander of een opvang die dat wél kan geven? En hoe zit het als er gezondheidsproblemen zijn? Er een ziekte uitbreekt? Dan kunnen jullie het niet eens betalen om ze allemaal in te laten slapen bijvoorbeeld.

Je hebt al teveel konijnen, en nu zijn er weer twee bij. Dat is echt niet slim om te doen.. En er zitten blijkbaar 3 konijnen in een flat onder elkaar, meestal zijn flats erg klein, is toch ook niet leuk voor ze?

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 22:59

[quotegeryon]

Dit is niet offtopic TS.

Wat voor geslachten hebben de konijnen van de groep? Welke de aparte en wat voor geslachten hebben die 2 die je van je moeders werk hebt meegenomen? Misschien kunnen wij je advies geven.
Als je geen geld hebt, dan heb je dat niet, maar TS.. Dan moet je geen/niet zoveel dieren nemen. Jullie kunnen jullie dieren niet geven wat ze nodig hebben doordat jullie er geen geld voor hebben. Dan zijn ze toch veel beter af bij een ander of een opvang die dat wél kan geven? En hoe zit het als er gezondheidsproblemen zijn? Er een ziekte uitbreekt? Dan kunnen jullie het niet eens betalen om ze allemaal in te laten slapen bijvoorbeeld.

Je hebt al teveel konijnen, en nu zijn er weer twee bij. Dat is echt niet slim om te doen.. En er zitten blijkbaar 3 konijnen in een flat onder elkaar, meestal zijn flats erg klein, is toch ook niet leuk voor ze?[/quote]

De groep van 5 zijn rammen waarvan 1 gecastreert.
De apparte zijn ook rammen behalve 2 vrouwtjes en die zitten ook samen.
Die van mn moeders werk zijn 2 rammen, zij zijn hier alleen voor de winter omdat niemand van haar colegas naar buiten wil in de winter om de konijnen te doen. In het voorjaar gaan ze weer terug.

Onze flat hebbem we zelf gemaakt en is groot genoeg.

En wat jij zegt over dat we helemaal geen geld hebben om voor ze te zorgen klopt ook niet.
Als er 1 ziek word dan kunnen we dat gewoon bij de dierenarts brengen ect. Dat is ook geen probleem, het probleem is dat wij veel rammen hebben en het hier 90 euro kost en we DAT momenteel niet kunnen betalen. Veder is er helemaal geen probleem of iets.
We zijn druk aan het zoeken naar een dierenarts die minder duur is, dan laten we ze allemaal casteren en is het opgelost. Maar nu kan dat gewoon niet. Dat zullen sommige hopelijk toch wel begrijpen.
En nee ik doe ze niet naar een opvang.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:18

zij zijn hier alleen voor de winter omdat niemand van haar colegas naar buiten wil in de winter om de konijnen te doen.
-> Wie helpt zo iemand?! te lui om zijn dieren te voeren. Neem geen dier!

En 'het probleem is dat wij te veel rammen hebben'
Kom je toch aan doordat je ze aanneemt/koopt?
Je hebt het probleem zelf veroorzaakt...

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:25

XjesLiess schreef:
Citaat:
(hier graag geen discussies over! als je echt iets wil zeggen erover pb maar)

Ts vraagt duidelijk om hier Niet over te beginnen

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:38

Ik zou toch proberen om een dierenarts te vinden die minder vraagt voor castraties. Misschien eens via een konijnenopvang vragen, hoeveel het zou kosten om via hun je rammen te laten castreren.

Je kan zijn ren wel opleuken, wat natuurlijk wel leuker is voor hem. Maar de de meester interactie en bezigheid geeft toch een ander konijnenmaatje. Je konijnen zitten nu eigenlijk de hele dag alleen, ze zien waarschijnlijk enkel jou als je komt voeren en ze verzorgen.

Je kan er echt iets leuks van maken hoor van je ren. Misschien een idee om eens naar de action te gaan en daar te kijken.

Maar... ik zou persoonlijk toch kijken voor een vriendinnetje....
Want je kan nog zo'n mooi huis hebben, nog zo'n mooie tuin en heel veel geld.. maar als je geen vrienden hebt of andere sociale contacten ben je nooit gelukkig en zo is dat met dieren helaas ook.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:06

Op 29 augustus van dit jaar plaats je een topic waar diverse jonge konijnen in staan, het is dan heel kort geleden dat je gestopt bent met vermeerderen. Heel verstandig absoluut.
Ik zou als je niet kan bieden wat nodig is wat konijnen gaan afstaan en absoluut niet weer beginnen aan meer konijnen aannemen.
Verder kan je inderdaad nog kijken bij een dierenarts die korting bied zeker als je meerdere konijnen hebt.
Maar met zoveel konijnen heb je ook risico dat er veel kan gebeuren en worden ze veel sneller ziek. Die kosten lopen vaak veel hoger op dan de genoemde 90 euro. Daarom lijkt het me sowieso verstandig om minder konijnen te hebben voor jullie. Hou zoveel konijnen als betaalbaar is als ze allemaal te gelijk ziek worden.

Daarna kan je verder kijken met welke groepjes konijnen en geld je de ren kan opleuken.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 16:01

ik heb al meerder keer uitgelegd dat we er alles aan doen om ze te kunnen laten castreren of om er wat bij een nieuw thuis te kunnen.

ik ga hier niet meer op in!
ik dacht een topic te open om leuke ideeen en tips te krijgen, maar ik krijg ALWEER alleen maar reacties 'laat ze castreren' IK WEET HET MAAR HET KAN NIET

en nu ga ik niet meer reageren! veel plezier met nog meer 14'jarige de grond in te stampen.
ja dit is hard maar dit denk ik serieus!

:o

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:05

Zelf maak ik vaak een soort speeltje voor mijn konijntje
leeg wc rolletje daar doe je wat hooi in en dan een laagje met lekker ( van brokken tot groenten) en dan weer een laagje hooi. Vooral omdat mijn konijntje snel het lekkers boven het hooi verkiest en ik wil dat ze genoeg hooi eet. Dat doet ze zo :)
misschien leuk idee?

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 16:06

xRooss schreef:
Zelf maak ik vaak een soort speeltje voor mijn konijntje
leeg wc rolletje daar doe je wat hooi in en dan een laagje met lekker ( van brokken tot groenten) en dan weer een laagje hooi. Vooral omdat mijn konijntje snel het lekkers boven het hooi verkiest en ik wil dat ze genoeg hooi eet. Dat doet ze zo :)
misschien leuk idee?

leuk idee :)

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:10

mooi :D
En als het wat koud word een brok stro erin leggen zodat ze het zelf uit elkaar kunnen slopen (mijn mijn konijntje is laatst gepromoveerd tot professor daarin :P )

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 16:14

xRooss schreef:
mooi :D
En als het wat koud word een brok stro erin leggen zodat ze het zelf uit elkaar kunnen slopen (mijn mijn konijntje is laatst gepromoveerd tot professor daarin :P )

hahaha, ik ga hem zometeen weer samen proberen te zetten. ze hebben nu al 2 dagen naast elkaar gezeten en elkaar kunnen ruiken en elkaar neuzen aanraken enzo dus ben benieuwd of het nu beter gaat :D

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:25

Zodat je dadelijk een onderwerp kan aanmaken dat je ram je andere ram heeft aangevallen tot bloedens toe?
Rammen kunnen gewoon niet samen, zeker niet als ze niet gecastreerd zijn en er dames in de buurt zijn. Ze zitten vol hormonen en enige wat ze gaan doen is vechten. Dan kan je ze nog beter alleen laten zitten tot je voldoende geld gespaard hebt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:35

XjesLiess schreef:
De groep van 5 zijn rammen waarvan 1 gecastreert.
De apparte zijn ook rammen behalve 2 vrouwtjes en die zitten ook samen.
Die van mn moeders werk zijn 2 rammen, zij zijn hier alleen voor de winter omdat niemand van haar colegas naar buiten wil in de winter om de konijnen te doen. In het voorjaar gaan ze weer terug.

Onze flat hebbem we zelf gemaakt en is groot genoeg.

En wat jij zegt over dat we helemaal geen geld hebben om voor ze te zorgen klopt ook niet.
Als er 1 ziek word dan kunnen we dat gewoon bij de dierenarts brengen ect. Dat is ook geen probleem, het probleem is dat wij veel rammen hebben en het hier 90 euro kost en we DAT momenteel niet kunnen betalen. Veder is er helemaal geen probleem of iets.
We zijn druk aan het zoeken naar een dierenarts die minder duur is, dan laten we ze allemaal casteren en is het opgelost. Maar nu kan dat gewoon niet. Dat zullen sommige hopelijk toch wel begrijpen.
En nee ik doe ze niet naar een opvang.

TS.. Je komt al heel snel boven de 90 euro uit bij een operaties of uitbrekende ziekte. Misschien kan je dan niet eens alle medicatie voor ze betalen, en misschien het inslapen ook niet (afhangend van de kosten, verschilt per dierenarts).

En wat ga je doen als je ze wél allemaal hebt gecastreerd? Ook gecastreerd is de kans klein dat die rammen allemaal goed samen gaan.. Dan zijn de castraties helemaal voor niets geweest of dan zou je per ram één voedster moeten kopen en heb je nóg meer konijnen terwijl je hier al niet genoeg geld voor hebt (zie uitleg hierboven).

Ik denk ook dat je er goed aan doet om gewoon een aantal rammen af te staan. Daar is echt niets mis mee hoor! Dan worden ze gecastreerd en gekoppeld aan een vriendje, veel leuker voor ze dan dat ze eenzaam in een hok of flat in jouw tuin zitten. Als je minder rammen hebt heb je minder te castreren en wellicht kun je die andere rammen meteen inruilen voor voedsters. Dan heb je gelukkige konijnen TS! :D

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 16:40

Laptopmuis schreef:
Zodat je dadelijk een onderwerp kan aanmaken dat je ram je andere ram heeft aangevallen tot bloedens toe?
Rammen kunnen gewoon niet samen, zeker niet als ze niet gecastreerd zijn en er dames in de buurt zijn. Ze zitten vol hormonen en enige wat ze gaan doen is vechten. Dan kan je ze nog beter alleen laten zitten tot je voldoende geld gespaard hebt.

Ik ga hier helemaal in mee. Waarom zou je dat risico nemen, terwijl je weet dat het niet gaat lukken?

Koppelen is geestelijk enorm zwaar voor een konijn en hiermee moet je niet zomaar aan gaan klooien.. Zoek er liever begeleiding bij ;)
Laat ze dan lekker alleen zitten..

Je schrijft dat castratie op het moment te kostbaar voor je is. Daar kan ik inkomen, 90 euro is niet niks. Waarom kies je dan niet voor een eerlijke oplossing en breng je je ram(men) naar een opvang? Probeer in het belang van het dieren te denken en niet in alleen in je eigen belang ;)

Wat je ook nog zou kunnen doen is een ram van jou 'inruilen' tegen een vrouwtje en na de castratie laten koppelen bij een goede opvang. Zij helpen je en geven je goede begeleiding, ik kan het alleen maar aanbevelen (ik spreek uit eigen ervaring).

Hoeveel konijnen heb je nu eigenlijk zitten als ik vragen mag? ;)

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 17:24

negeren jullie nou gewoon mijn laatste post?

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 17:25

Laptopmuis schreef:

Ik open wel NOOIT meer een topic in BB!
Ok?

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:25

XjesLiess schreef:
negeren jullie nou gewoon mijn laatste post?

Typisch bokt

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:32

* zucht *
moet dat weer bokt.
moeten jullie dan weer
over dat meisje heen vallen ?
typisch bokt , alles moet 20 keer gezegd worden.
en zegt TS liever geen commentaar op , maar
nee hoor , wij medebokkers hoeven zich hier natuurlijk
weer niets van aan te trekken.

TS heeft het uitgelegd , respecteer die keuze dan !

het zou mij niet verbazen als TS haar ouders het geld wel ervoor
overhebben als een konijn ziek is , maar niet 450 euro om die dieren te castreren ?
waar bemoeien wij ons eigenlijk weer mee ?

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:41

Dus ik moet maar zeggen dat ze die rammen aan elkaar moet koppelen.
Weten jullie wel wat rammen met elkaar doen?
Afbeelding]
Afbeelding

Zijn maar twee voorbeelden van rammen die het zo goed met elkaar konden vinden.

xRooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:43

je kan waarschuwen, tips geven, maar ts heeft het heus wel gelezen dus kap er dan mee. punt uit.
Ts wou hok van konijn(en) opleuken en niet commentaar op het aantal konijnen dat ze heeft.
Typisch bokt weer dit, en heel erg jammer voor TS.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 17:48

Bla bla bla typisch bokt.
Nee... hier zitten dierenliefhebbers en deze geven advies om een dier gelukkig te maken.

Je maakt een dier niet gelukkig door het te koppelen aan een konijn waar die toch enkel ruzie mee gaat maken en waardoor die dus wondjes en pijn krijgt.
Je maakt een dier niet gelukkig door het in een (donkere) stal te houden waar het helemaal in zijn uppie zit de gehele dag.
En ik gaf advies hoe ze de ren kon opleuken, maar ik gaf ook het advies dat al die spulletjes een maatje niet kunnen vervangen en ik gaf ook het advies om contact op te nemen met een opvang en die om hulp te vragen met de castraties.

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 17:49

Laptopmuis schreef:
Bla bla bla typisch bokt.
Nee... hier zitten dierenliefhebbers en deze geven advies om een dier gelukkig te maken.

Je maakt een dier niet gelukkig door het te koppelen aan een konijn waar die toch enkel ruzie mee gaat maken en waardoor die dus wondjes en pijn krijgt.
Je maakt een dier niet gelukkig door het in een (donkere) stal te houden waar het helemaal in zijn uppie zit de gehele dag.
En ik gaf advies hoe ze de ren kon opleuken, maar ik gaf ook het advies dat al die spulletjes een maatje niet kunnen vervangen en ik gaf ook het advies om contact op te nemen met een opvang en die om hulp te vragen met de castraties.

hij zit helemaal niet in een donkere stal de hele dag!

Lisanne_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 17:50

STOP ALSTJEBLIEFT JA!