Waarschuwing tennisballen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:17

ik Koop altijd echte tennisballen en nooit die van de dierenwinkel. Die vn mij bijt er 2 keer op en de bal is al door de midden waardoor hij al het stof er zop aftrekt en daarop gaat zitten knagen. daarom koop ik echte tennisballen bij de action. Die zijn niet kapot te krijgen en blijven drijven en stuiteren ook nog eens giga mooi

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:22

Wat vervelend dat je hondje ineens zo ziek was zeg! Gelukkig is het goed afgelopen!

Onze hond wordt ook niet alleen gelaten met speelgoed of dingen op de grond. Ik ben dan ook altijd huiverig dat er iets gebeurd.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:26

appiesjappie schreef:
ik Koop altijd echte tennisballen en nooit die van de dierenwinkel. Die vn mij bijt er 2 keer op en de bal is al door de midden waardoor hij al het stof er zop aftrekt en daarop gaat zitten knagen. daarom koop ik echte tennisballen bij de action. Die zijn niet kapot te krijgen en blijven drijven en stuiteren ook nog eens giga mooi

ook deze ballen slijten de tanden erg veeel af

Yanne_RP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:27

Ahh wat vervelend zeg! Onze hond mag ook nooit alleen met zijn tennis bal omdat hij hem dan helemaal kapot gaat bijten..

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:39

Nadat mijn Ollie als pup zijn fleeceplaids opat heb ik alle speelgoed verboden zonder toezicht. Alleen de kong mocht blijven. Tegenwoordig (al járen) sloopt ie echt niks meer en ligt er nogal eens iets te slingeren als ie alleen is, maar toen ie nog klein was mocht dat dus echt niet, juist vanwege het opeet-gevaar..

Tennisballen zijn buiten dat ook rampzalig voor het gebit inderdaad. Je hebt ook hele leuke speciale hondenballen van zogoflex enzo, zijn wel wat duurder en dus extra jammer als je er eens eentje kwijtraakt, maar veel beter voor de tandjes van je hondje :)

I_Nicky_I

Re: Waarschuwing tennisballen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:20

Gevaarlijk inderdaad. Hier spelen ze alleen af en toe eens met een bal als we buiten zijn, en dan ook de Kong ballen. Naar mijn idee zijn de 'gewone' tennisballen nog gevaarlijker omdat de meeste van die dingen echt in heel veel stukjes breken als de hond erop kauwt die van bijvoorbeeld Kong zijn flexibel waardoor ze hooguit scheuren. Er zijn genoeg alternatieven voor een tennisbal die ook drijven en bijvoorbeeld de Ruffwear turnup die zelfs ook in een werpstok past. Onze honden zijn er gek op en het is een stuk veiliger dan een tennisbal.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:51

Ik heb voor mijn pup een lichte, rubberen bal met spikes, zoiets:

Afbeelding

Deze is heel zacht en licht en ook hol, dus drijft ook goed.
Verder heeft mijn puppy een plastic voetbal (lek, maar blijft wel rond), een massief rubberen bal en een grote bal met piepertje. Uiteraard niet allemaal tegelijk, haha!

vwb tennisballen, ik koop ook alleen maar echte tennisballen. Mijn ervaring met 'hondentennisballen' uit de winkel is ook niet al te best. Die dingen stuiteren voor geen meter, en één lekkere knauw erop en ze zijn binnenin doormidden. Persoonlijk vind ik dat júíst geen geschikte ballen voor een hond, maar goed wie ben ik...

Voor bezigheid geef ik mijn pup ook liever een kluifje. Hij heeft een rendiergewei, een echte mergpijp met echt merg (dus niet die namaakdingen of de gevaarlijke variant), en 's avonds krijgt hij vaak een gedroogde rundernekspier, bullepees of rawhide botje. Houdt 'm lekker bezig en houdt de speeltjes heel.

Ook ben ik fan van deze bijtrollen:

Afbeelding

Als ze dit kapotbijten wordt het wel gevaarlijk, maar ze kunnen er ook heerlijk op kauwen/ bijten. Hiervoor had ik een lichtere maar die was zó stuk, deze houdt het nu al een tijdje uit.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 08:43

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:07

gelukkig heeft onze hond geen last van slijtage aan haar tanden.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:57

Ik heb nu om dezelfde reden sinds kort chuckit ballen, ben er so far wel blij mee.
Ze stuiteren wel meer, maar ze zijn erg stevig en Gizmo vindt ze leuk.
Zouden ook moeten drijven maar dat heb ik nog niet uitgeprobeerd.