Los in de kofferbak met zo'n rek boven de achterbank.
Wilawander
Geplaatst: 29-10-13 15:00
In hokken en aanhanger en soms 1 op de achterbank in het tuig als ik alle 5 honden meeneem. (Ohja en pups gaan de eerste dagen op schoot na ophalen )
Kitty1985
Geplaatst: 29-10-13 15:01
zo
Als ik zelf achterin zit dan houdt ik ze zelf vast aan de lijn.
Zit ik voorin en gaan we ver, dan krijgen ze hun tuig om en knoop ik ze vast. Allebei aan een kant zodat ze niet in de knoop kunnen. Lijn laat ik zo lang dat ze kunnen liggen, maar niet van de bank kunnen. Mijn reu ligt altijd op de hoedenplank
Kleine stukjes gaan ze op schoot, en als ze vies/nat zijn blijven ze op de grond tussen mijn voeten..
Achterin de auto, mijn atos heeft volledig wegklapbare achterbanken dus de hele achterruimte is voor de honden. In de auto van mijn mannetje is de halve bank weggeklapt. Hier zitten ze dus ook achterin. Met alleen de bestuurder gaat meestal een van de honden voorin zitten op de passagiersplek of op de grond. In de bus in de laadruimte. Is een rolstoelbus zonder tussenschot.
Rosannee_
Geplaatst: 29-10-13 15:05
Verschillend per auto en hoeveel mensen er in de auto zitten. Of tussen mn benen op de grond of naast me op de achterbank of in de kofferbak (als die lekker vies en nat van het zwemmen is, heeft de kofferbak de voorkeur )
Als ik alleen in de auto zit mag hij voorin .. meestal heb ik hem los en af en toe springt hij op schoot alleen als ik toe maar zeg want meneer wil heel graag mee kijken haha.
Maar we hebben een tuigje met auto gordel en moet mezelf echt wel aanwennen om die te gaan gebruiken. als we met zn tween weg gaan houd 1 hem op schoot of hij zit in zijn tuigje en gordel vast op de achterbank..
Wij hebben nu een campingbench in de auto staan, die kan je zo makkelijk in en uit elkaar ritsen. Deze zit vast met een speciale riem in een gordelpunt.
Als ons gezin is uitgebreid dan gaat de bench in de kofferbak omdat er dan geen plek meer is in de auto.
Op de achterbank van de jeep. We hebben er een net (zoals je bij die autocrossers ziet) omheen gedaan als we open rijden. Daarvoor een tuigje waar en klip aan kon waarmee je die in de gordel dingens (dat rode ding) kon steken. Zal zo is een foto opzoeken eerst maar is naar de paardjes
In zijn mandje op de bijrijdersstoel en zit er iemand dan gaat hij daarbij op schoot of bij de voeten liggen.
CrazyCat
Geplaatst: 29-10-13 15:29
Los op de achterbank en meestal gaat hij zelf tussen de achterbank en passagiersstoel liggen op de bodem.
zivazoef
Geplaatst: 29-10-13 15:32
Mijn hond zit alltijd achter mij tussen de stoel en de achterbank op de grond. Daar blijft ze ook netjes zitten en kan bij een noodrem niet naar voren vallen omdat ze steun heeft aan de stoel en de bank
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 29-10-13 15:32
We hebben een bench die op de achterbank in de gordels zit of in de kofferbak staat waar het in vast staat. Los in de auto vind ik gevaarlijk wanneer de hond de hele auto door kan lopen en je raakt daardoor afgeleid of je onverwacht moet remmen en de hond schiet de hele auto door.
Dani
Geplaatst: 29-10-13 15:33
Zijn de mensen met hun hond los op de achterbank niet bang voor een ongeluk? Ik moet er niet aan denken dat ik bovenop mijn remmen moet staan en 30 kilo hond in m'n nek geslingerd krijg..
NoName126
Geplaatst: 29-10-13 16:10
Dani schreef:
Zijn de mensen met hun hond los op de achterbank niet bang voor een ongeluk? Ik moet er niet aan denken dat ik bovenop mijn remmen moet staan en 30 kilo hond in m'n nek geslingerd krijg..
Inderdaad, dan ben je je hoofd gerust kwijt...
Sonja_vR
Geplaatst: 29-10-13 16:15
inmiddels in een kooi achter in de auto, omdat als we gaan trainen ik op de terugweg ook nog graag een stuur en een versnellingspook heb ze worden nogal fanatiek als ze ind e auto moeten wachten tijdens manwerk
maar de eerste paar keer als pup zijnde gaat ie tussen de benen van de bijrijder als we met de auto gaan.
Percy
Geplaatst: 29-10-13 16:17
Ik heb een touring met hondennet dus bij mij liggen de honden in de achterbak met het net omhoog. Zeker mijn Mastin wandelt anders de hele auto door.
Ik heb een kleed wat in een u tussen de voorstoelen en de achterbank "hangt". Hierdoor kan ze er niet tussen schieten. Verder zit ze dan gewoon los op de achterbank
petitparis
Geplaatst: 29-10-13 16:27
voor't moment los op de achterbank, want heb maar 1 riem/ Maar ze blijven de hele rit liggen. de kleinste maak ik wel vast als ze even moeten wachten, want die klimt anders overal heen. Maar bij mijn volgende auto moeten ze in de koffer met een rek boven de achterbank zodat de kleinste er niet over kan, de grote blijft altijd zitten waar je hem zet.