Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dani schreef:Pas wel op dat je het niet romantiseert. Een uur buiten lopen in rotweer is ook mét hond strontvervelend. En die hond wil ook naar buiten als jij moe bent en eigenlijk nog een verjaardag hebt en ook nog moet koken. Het is wel goed om je dat te realiseren en jezelf daarin niet te overschatten (ga voor de gein eens, zonder horloge/telefoon een wandeling maken en kijk bij thuiskomst hoe lang je weg was. Mijn vriend denkt regelmatig dat-ie een uur heeft gewandeld terwijl het net de helft was). Wees eerlijk naar jezelf bij het kiezen van een hond, vooral over hoeveel je hem/haar kan bieden.
Ik zou trouwens inderdaad een leuke herplaatser kiezen. Geen gedoe met zindelijk maken, en je weet beter wat voor karakter je in huis krijgt. Hou je er wel rekening mee dat een hond vaak even nodig heeft voordat hij lang alleen kan zijn? Ook een hond die dat eerder goed kon zal bij een nieuw baasje vaak niet direct urenlang alleen kunnen zitten, dus zorg dat je een tijd vrij kunt nemen om dat op te vangen.
maar gewoon een wetenswaardigheidje Geryon schreef:Gewoon een tweede hondje erbij nemen. Dan vind ik er helemaal niets mis mee om ze alleen thuis te laten als je gaat werken. Maar een hond in zijn eentje thuis laten zitten, not done
meggiemeg schreef:De hond is niet alleen de tijden dat je werkt alleen, daarbuiten ben je nog veel vaker weg dan je beseft, of je moet je hond overal mee naar toe kunnen nemen. Ik zou het niet doen als ik zoveel werkte en dan een hond nemen, ik heb de mazzel dat ik een kantoor aan huis heb waardoor de honden niet zoveel alleen zijn. Tussen de middag steek ik de weg over dan loop ik een ronde door het bos en verder kunnen ze lekker buiten zijn overdag als ze dat willen of bij mij op kantoor
) dan wordt ze wakker!
meggiemeg schreef:Maar al die kleine dingen erbij maken de uren dat de hond alleen is wel langer. Dat vergeet iedereen! Waarom een hond nemen als je zo weinig thuis bent?

en het is leuk voor je hond, kunnen ze lekker spelen
en na die avondronde plofte ze rechtstreeks terug op haar kussen. Wat een zwaar leven hebben sommige honden toch
anneliesdj schreef:Gimme_Spurs; ik denk dat dat vooral conditionering is, als een hond de keuze heeft is die echt wel liever bezig. Er zijn maar weinig honden die ook echt lui zijn als ze de keuze hebben.

Gimme_Spurs schreef:Ik kan me namelijk niet voorstellen dat alle honden gebukt gaan onder het niet de hele dag kunnen rennen.
Prisca schreef:Er zijn duizenden manieren om een bench te gebruiken ik gebruiken ze al jaren met al mijn honden.
Nooit problemen gehad of gemerkt.
Weet wat dat als ik ergens ben ik de meest brave en gehoorzame honden hebt. Ze weten en kennen regelen en ze weten dat ze zich eraan moeten houden.
Bij mij geen syptomen en sloperij in huis of tafel poten enz... gewoon en kwestie van consequent zijn. Dus bij mij het 1ste jaar als ik weg ben gaan ze in een bench.
Beter veilig and thuis komen en diverse problemen ondervinden. Al ben je maar 10 minuten weg
Prisca schreef:Ik werk 36 uur dus meestal 4x 9 en dat op verschillende plekken in nederland.
Tevens heb ik 3 welsh terriers dus ene lekkere doele boel. Ze zitten vaak alleen maar gaat prima maar ze gaat ook met regelmaat naar de Hondenopvang bij mijn hondenschool. Echt ideaal lekker de hele dag buiten spelen rennen en dollen.
Ik vind dat het prima kan neem dan wel een jonge hond of pup want die zkan je je ritme makkelijk aanleren. Een oudere hond kan een probleem zijn omdat je maa moet afwachten of die alleen kan zijn. Met alle 3 heb ik geen problemen. En tevens heb ik webcames hangen om ze in de gaten te houden indien nodig.
Dus je zou zoiets kunnen doen?.
Nogmaals, de ene hond zal het worst (haha) wezen of hij 5 of 8 uur alleen zit, de ander knijpt 'm na vier uur al.
ik heb eens een koppel King Charles spaniels gehad daar, dat was echt een zielig verhaal trouwens. De man van wie ze waren was zijn baan kwijt geraakt en had zichzelf alle luxe ontzegd om voor zijn hondjes te kunnen blijven zorgen. Uiteindelijk kon hij ze toch niet houden
gelukkig zijn ze naar een heel leuk gezinnetje gegaan. Maar het blijft zielig voor die man
Magrathea schreef:Je hebt de meningen, en dan ook nog de hond zelfNogmaals, de ene hond zal het worst (haha) wezen of hij 5 of 8 uur alleen zit, de ander knijpt 'm na vier uur al.
Daarom is een herplaatser juist zo'n goed idee voor jou, het karakter is dan al veel meer bekend. En er komen soms hele leuke koppeltjes langsik heb eens een koppel King Charles spaniels gehad daar, dat was echt een zielig verhaal trouwens. De man van wie ze waren was zijn baan kwijt geraakt en had zichzelf alle luxe ontzegd om voor zijn hondjes te kunnen blijven zorgen. Uiteindelijk kon hij ze toch niet houden
gelukkig zijn ze naar een heel leuk gezinnetje gegaan. Maar het blijft zielig voor die man