Het Boxer Topic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:04

Die van ons is helaas maar 7 geworden. Weten niet precies wat ie heeft gehad. In ieder geval in 2 weken tijd van een vrolijke, enthousiaste hond naar een hoopje ellende en pijn, onder de zwaarste pijnstillers. Niet goed dus.. Toen ook de moeilijke keuze gemaakt dr in te laten slapen.

Afbeelding

Afbeelding

En als pup van 3 weken:
Afbeelding

Nu passen we nog af en toe op, op een boxer. Ook een erg leuk en lief dier!
Afbeelding

mbkaatje

Re: Het Boxer Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:11

Wat een leuke boxers zie ik voorbij komen. Heerlijke honden.
Mijn ouders hebben ook een boxer gehad, maar die is al heel lang geleden al overleden. Ze was toen 11 jaar. Mijn ouders hebben altijd honden gehad, maar de boxer was de liefste en de leukste. Als ik nog eens in de gelegenheid ben om ook een hond te hebben, dan staat een boxer bij mij bovenaan het lijstje.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:23

Ook onze boxer was elf en al een tijdje op de sukkel. Maar ze stierf zoals het een boxer betaamde. Ze was niet meer zo goed te been maar sprong ineens op pardoes over een bloempot heen naar een kat die buiten op het erf liep. Die inspanning werd haar later teveel, vermoedelijk knapte er een bloedvat.

Mariska_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 21:42

Wat een geweldige Boxers allemaal... en wauw, wat een leeftijden worden er ook gehaald!

Jorien, wat triest van je Boxer zeg.. :(

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:06

Onze Sasja, een veteraan van 7!
Afbeelding

Onze Tommy, die op 4 jarige leeftijd overleden is aan kapotte kruisbanden, artrose en lichte doorfok:

Afbeelding

Reden genoeg om ze in portret te zetten door Anne- Baukje:

Afbeelding

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 08:28

Wat leuk een boxer topic :D Zelf ben ik al mijn hele leven gek van boxers. Wel een aantal x een ander ras geprobeerd maar dit is en blijft echt mij favoriete ras.
Hieronder zie je Vasco (gestroomde boxer) die nu 4 jaar is en we als pup hebben gekocht.
De witte boxer is Dolcé die 5 jaar is en we nu 1,5 jaar hebben. We hebben hem als herplaatser overgenomen.
In het verleden ook vaker herplaatsers gehad en eigenlijk nooit problemen mee gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Beide honden zijn reu, en niet geholpen, maar echte <3 vriendjes.

Afbeelding
Vasco kan er intelligent kijken :j

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 09:57

Wat een heerlijk stel!

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:52

Wat een leukerds!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 10:58

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:38

wat een heerlijk topic. allemaal boxers. owww ik vind het een heerlijk ras.

vroeger een boxer gehad. een blonde en na 12 jaar afscheid moeten nemen. het heeft 7 jaar gekriebelt maar 2 jaar geleden gingen mn ouders toch weer overstag.
pas op smeltgevaar :P

Afbeelding
pup net bij ons.

Afbeelding
helpen op stal.

Afbeelding
mevr op der eigen plek in de auto

Afbeelding
en hoe mevr er nou uitziet :D

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 17:45

ahhhh heerlijk!

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:18

Smelt, smelt <3 <3

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:28

he, wat leuk een boxertopic :)

Ik heb er 2 (1 kruising bleek naderhand toen hij maar bleef groeien), komen beide uit het asiel. De bruine is daar als vondeling binnengekomen en was toen rond de 5/7 mnd. Inmiddels hebben we hem al bijna 5 jaar :)
De witte (rasecht met stamboom) komt uit een ander asiel en had met zijn 9 mnd toen al 3 baasjes gehad en was een regelrechte doorgedraaide zwaar contact gestoorde boxer.
Inmiddels hebben we hem alweer bijna 4 jaar.

Beide zijn nu geweldige lieve honden, beide hebben trainingen gevolgd en hun EG gehaald.
Beste vrienden van elkaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:35

't Is voor meer hier ;) dus ook een verslaving het verzamelen van boxer.
Wij hebben dus een witte en gestroomde en als het aan mij lag kwam er ook nog een gele bij. Maar helaas niet voldoende ruimte.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:35

Ow wauw wat een gave zijn dat :d

Gaat dat goed 2 boxers in huis? Zou er ook nog graag 1 bij hebben. Zodat ze altijd een maatje heeft. Ze vind andere honden erg leuk maar is al 2 x goed gepakt dus nou behoorlijk angstig voor andere honden

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:41

Ja, ik ben helemaal weg van boxers sinds we de bruine hebben. Ondanks dat later bleek dat het waarschijnlijk kruising boxer x bullmastiff is maar ik vind het clownachtige en vrolijke zo leuk bij boxers.
En daarnaast ook het stoer en gespierde.
Alhoewel mijn witje dus wel het toppunt van adhd is ondanks minimaal 4 wandelingen per dag waarvan 2 hele lange(1/1,5 uur)

Toen ik onze bruine had(Rocky) toen wilde ik heel graag een witte, ook herplaatser uit het asiel. Ik heb bijna een jaar gezocht maar wel gevonden :)
Hem hebben we Rambo genoemd:)

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:42

je gaat tegenwoordig steeds meer witte zien of boxers met meer als 1/3 wit gelukkig zijn ook net zo eluke als bruine beige of gestroomde hebben zelf ook een witte gehad

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:43

Hier in het dorp en omstreken zijn we de enige met een witte boxer. We krijgen nog steeds wekelijks de vraag van mensen, wat voor ras is het?
Een Boxer. Bestaan die in het wit dan?Nooit geweten..
Ja die bestaan dus in het wit :)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:46

Ik had het hier ook met mijn meisje,mensen stopten zelfs hun auto om te vragen of het een boxer was. Erg leuk!

LexLester

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:47

Super leuk zo een topic over boxer!!! en wat een zielige verhalen komen hier voorbij zeg van honden die vroeg overlijden..

Ik ben zelf opgegroeid met een Boxer genaamd Spike, die is helaas maar 8 geworden. Hij had een kankergezwel waar we niks van wisten en die moesten we toen het geknapt was in zijn buik binnen een paar uur laten inslapen.

Vlot daarna miste we toch een hond in huis en hebben we Duco van de Munninkhof gekocht. Die is ondertussen 6,5 jaar. Altijd vrolijk en gek en onwijs leergierig. Hij houd ook van knuffelen en op schoot klimmen om vervolgens in slaap te vallen en heel hard te gaan snurken. Tot nu toe heeft hij geen kwaaltjes en is hij kerngezond, hopelijk blijft dit nog voor jaren zo.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 18:54

Ik zag boxertopic voorbij komen en niet in mijn eigen berichten??? ja dat kan natuurlijk niet :D
Meeste bekende namen waarvan ik wist dat ze een boxer hadden zie ik hier ook weer terug.

Voor degene die het niet weten:
teef, Do, 4,5 jaar, volle broer woont bij de buren/mijn ouders, trainen nu gg2, behendigheid op niveau jong en versleten dus lekker laag en sommige hindernissen niet :) All just for funn, ik ben zelf niet consequent genoeg naar mijn gevoel om echt goed te trainen voor hoog niveau perfect uit te voeren. We hebben nog 7 lessen dan is dit kwartaal voorbij en dan stoppen we met behendigheid, ze is echt te moe er van, tweede helft van de les zakt tempo echt heel ver terug dus toch maar besloten om ermee te stoppen. Denk dat ze meer last heeft dan ze aan geeft, loopt niet kreupel of zo maar is wel twee dagen doodop.

Zelf geef ik lessen op een kc, krijg eind mei mijn eerste eigen groep een pupgroep met daarin een boxerpup <3 .

En als het allemaal goed gaat wordt volgende week ons nieuwe puppekind geboren, dit maal een engelse springer omdat ik geen twee boxers wil hebben tegelijk en mijn vriend graag een jachthond (oke dit is een showlijn maar toch..)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:30

Waarom geen 2 boxers tegelijkertijd? Het is juist geweldig en gezellig om 2 boxers te hebben :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:38

tamaramt schreef:
Waarom geen 2 boxers tegelijkertijd? Het is juist geweldig en gezellig om 2 boxers te hebben :)

Gezellig vast wel maar met 1 boxer (en ja al aan mijn derde bezig) zie ik mijn DA al veel en veel te vaak dus laat staan met 2 tegelijk....... Ik trek het ongeluk wel mee tegelijk met de boxers hoor :(

Nu moet ik wel zeggen dat alle boxers die ik gehad heb en degene die ik heb zeer naar verleden hebben waar de gezondheids problemen zeer goed mogelijk door komen voor het grootste gedeelte :(

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:44

Hier hebben beide ook regelmatig (kleine )dingen.
Vooral de witte is ons zorgenkindje maar toch is het super leuk en gezellig.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 21:03

De witte is bij ons ook een klein beetje zorgenkind. Leefde hiervoor bij een man alleen die hele dagen van huis was. En als hij thuis was at de hond gezellig mee met blokjes kaas en worst. Dus toen Dolce bij ons kwam is hij heeeeel mager geworden. Wilde geen brokken eten, alleen maar "lekkers"
We hebben zelfs de dierenbescherming aan de deur gehad. Echt heel vervelend (en die man van dierenbescherming dacht dat het een :? dalmatieër was) Ook echt spelen en hond zijn kende hij niet,

Gelukkig kregen we verklaring van dierenarts dat de hond helemaal oké was en in prima conditie e.d.(man van dierenbescherming was er nog maar net werkzaam en as in tussentijd ook al weer ontslagen)

Gaat nu stuk beter met de Dolcé, lekker speels en een echt boxer!!