Eerst gekeken waar hij zat. Toen alles donker gemaakt. Winterhandschoenen aan voor de zekerheid:). Bedoel hij zou maar eens mn vinger eraf bijten he:P, haha grapje natuurlijk, maar voor de zekerheid toch maar aan XD. Theedoek eroverheen gegooid. licht aan zodat ik zag waar ik liep. Theedoek opgepakt met beestje erin. In de kooi gelegd. Kooitje dicht. Vogel vloog eronderuit. Theedoek weggehaald. Zo'n eetstokje ervoor teruggehangen. En laat hem nu maar even rustig bijkomen. Zo moet het lukken verder haha. Ben blij dat ie weer veilig in zn kooitje zit. Het was eigenlijk zo gebeurd. Ben blij dat ik deze tips gekregen heb. Gok dat het anders nog wel een dagje aanmodderen was geweest hier...
De vogel heeft zo'n voerbakje en waterbakje, met zo'n klepje. Euh... Zoiets http://www.bigpet.nl/ferplast-pretty-45 ... arant.html Vermoed dat hij hierdoor ontsnapt is. Is nog niet eerder voorgekomen. Maar andere openingen waren er niet... Badhuis is wel gewoon dicht. En tralies zijn ook nergens doorgebogen ofzo. Ik hoop dat dit niet nogmaals gebeurd. Zijn jullie hiermee bekend?
De tip van vogels in het donker heb ik onthouden, en ga ik nooit meer vergeten:).