Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar het gebeurd zovaak dat er namen worden gegeven waarvan ik denk uuuhhmmm? Cayenne schreef:Wat een prachtig dier!
Zo in een bak of lade vind ik trouwens gewoon dierenmishandeling. Ze hebben dan wel relatief weinig ruimte nodig, maar dat gaat me te ver en komt een beetje over als een soort van slangenbroodfokker

( en dat doen ze dagelijks hoor ! ) 0_saskia_0 schreef:Wat een gave beesten!
Zijn ze nou ook gevaarlijk om te houden? Dat je niet opeens gewurgd wordt ?Of zien ze mensen niet als prooi?

Cayenne schreef:Mwah, er zijn gevallen genoeg bekend van grote wurgslangen uit dierentuinen etc die iemand die hen kwam voeren of het verblijf kwam schoonmaken hebben gegrepen en gewurgd. Onlangs nog was er zo'n geval.
Maar er komt natuurlijk ook veel voorzichtigheid bij kijken en het was misschien ook niet met opzet. De afgelopen keer was de verzorger dus ook gewurgd. Ging volgens mij om een slang van een meter of 3 of 4.

SharonIndezz schreef:Je bedoeld dat laatste geval dat er zogenaaamd 2 kindjes waren gewurgd door een python? Dit bleek achteraf verzonnen te zijn
KingYasFenn schreef:Overigens super leuk,slangen mensen!!!
ik heb zelf enkel ball pythons en een boa is nog een van mijn dromen!^^
Alleen mijn vriend vind ze een beetje te groot om te houden, helaas.. maar zijn ze nou echt extreem moeilijk te houden of valt dat wel mee?
dit is mijn laatste aanwinstje :
[ Afbeelding ]
( denk ook niet dat mn ouders daar blij van gaan worden.. nog meer slangen in huis
Tessa_93 schreef:KingYasFenn schreef:Overigens super leuk,slangen mensen!!!
ik heb zelf enkel ball pythons en een boa is nog een van mijn dromen!^^
Alleen mijn vriend vind ze een beetje te groot om te houden, helaas.. maar zijn ze nou echt extreem moeilijk te houden of valt dat wel mee?
dit is mijn laatste aanwinstje :
[ Afbeelding ]
Mooi beessie !!
Ik vind ze echt supermakkelijk te houden ! Dit zijn mijn eerste slangen, heb ze nu 1,5 jaar en ben echt nog geen problemen tegen gekomen.
Ik zou er graag nog een tijgerpython bij willen hebben, maar die groeien zó snel en worden onwijs groot.( denk ook niet dat mn ouders daar blij van gaan worden.. nog meer slangen in huis
![]()
Ik heb nog een boa voor je ?

Maar voer jij nu ook aan die reus konijnen enzo? Of alleen maar ratten en dat soort?
KimD schreef:Ik vind ze bijzonder om naar te kijken, maar zelf in huis nee bedankt.Maar voer jij nu ook aan die reus konijnen enzo? Of alleen maar ratten en dat soort?