Nieuw: 0.1 Boa Constrictor +2m

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:55

Mooie slangen.. maar ieks... zelfs achter het laptop vind ik het nog dood eng..

SharonIndezz

Re: Nieuw: 0.1 Boa Constrictor +2m

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:58

Haha. Ach iedereen moet het leren ;) maar het gebeurd zovaak dat er namen worden gegeven waarvan ik denk uuuhhmmm?

LastDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:59

awesome! :D maar dat tongentje op een van die foto's vind ik toch best eng :') :=

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:02

Wat een prachtig dier!
Zo in een bak of lade vind ik trouwens gewoon dierenmishandeling. Ze hebben dan wel relatief weinig ruimte nodig, maar dat gaat me te ver en komt een beetje over als een soort van slangenbroodfokker :=

0_saskia_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:04

Wat een gave beesten!

Zijn ze nou ook gevaarlijk om te houden? Dat je niet opeens gewurgd wordt ? :') Of zien ze mensen niet als prooi?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 20:06

Cayenne schreef:
Wat een prachtig dier!
Zo in een bak of lade vind ik trouwens gewoon dierenmishandeling. Ze hebben dan wel relatief weinig ruimte nodig, maar dat gaat me te ver en komt een beetje over als een soort van slangenbroodfokker :=

Volledig mee eens :j
Ze mogen dan wel vaak in een hoek liggen, maarja bij mij hebben ze nog een mogelijkheid om lekker rond te kruipen :') ( en dat doen ze dagelijks hoor ! )

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 20:10

0_saskia_0 schreef:
Wat een gave beesten!

Zijn ze nou ook gevaarlijk om te houden? Dat je niet opeens gewurgd wordt ? :') Of zien ze mensen niet als prooi?

Thanks ! :D
Tja.. gevaarlijk.. kan gevaarlijk zijn natuurlijk, als je ze bijvoorbeeld uit evenwicht brengt als ze om je nek hangen dan gaan ze wurgen om vast te houden, dus niet wurgen om te doden.. dan kan je het wel eens benauwd gaan krijgen als je alleen bent :o
Ze hebben mij nog nooit geprobeerd om zomaar te wurgen, ben wel een keer gebeten.. maarja.. die kans heb je.. een paard kan ook bijten :')
Maar ze zouden je nooit echt wurgen om op te eten.. ze zien mensen niet als prooi volgensmij :j

Edit: Deze video als voorbeeld, slang gaat zich steeds steviger vasthouden: http://www.youtube.com/watch?v=Ry97-JWoZoA

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:15

Mwah, er zijn gevallen genoeg bekend van grote wurgslangen uit dierentuinen etc die iemand die hen kwam voeren of het verblijf kwam schoonmaken hebben gegrepen en gewurgd. Onlangs nog was er zo'n geval.
Maar er komt natuurlijk ook veel voorzichtigheid bij kijken en het was misschien ook niet met opzet. De afgelopen keer was de verzorger dus ook gewurgd. Ging volgens mij om een slang van een meter of 3 of 4.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 20:22

Cayenne schreef:
Mwah, er zijn gevallen genoeg bekend van grote wurgslangen uit dierentuinen etc die iemand die hen kwam voeren of het verblijf kwam schoonmaken hebben gegrepen en gewurgd. Onlangs nog was er zo'n geval.
Maar er komt natuurlijk ook veel voorzichtigheid bij kijken en het was misschien ook niet met opzet. De afgelopen keer was de verzorger dus ook gewurgd. Ging volgens mij om een slang van een meter of 3 of 4.

Had ik inderdaad ook gehoord, maarja zijn altijd uitzonderingen natuurlijk :j

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:14

Je bedoeld dat laatste geval dat er zogenaaamd 2 kindjes waren gewurgd door een python? Dit bleek achteraf verzonnen te zijn :-)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 21:16

SharonIndezz schreef:
Je bedoeld dat laatste geval dat er zogenaaamd 2 kindjes waren gewurgd door een python? Dit bleek achteraf verzonnen te zijn :-)

:')

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:16

Je hebt een appje voor op je telefoon waar je alle kleurslagen en benamingen hebt ;)
gelijk ook de genetische papa's/mama's/opa's/oma's etc die erachter zitten om op de kleur uit te komen :)
weet alleen even niet hoe hij heet..
even in de app-store zoeken denk ik :)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 21:17

KingYasFenn schreef:
Je hebt een appje voor op je telefoon waar je alle kleurslagen en benamingen hebt ;)
gelijk ook de genetische papa's/mama's/opa's/oma's etc die erachter zitten om op de kleur uit te komen :)
weet alleen even niet hoe hij heet..
even in de app-store zoeken denk ik :)

Top! Dankjewel !! :D

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:22

Overigens super leuk,slangen mensen!!! :D
ik heb zelf enkel ball pythons en een boa is nog een van mijn dromen!^^
Alleen mijn vriend vind ze een beetje te groot om te houden, helaas.. maar zijn ze nou echt extreem moeilijk te houden of valt dat wel mee?
dit is mijn laatste aanwinstje :
Afbeelding

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:23

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:24

Ik vond regiussen altid moeilijker houden dan boas haha

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 21:32

KingYasFenn schreef:
Alleen mijn vriend vind ze een beetje te groot om te houden, helaas.. maar zijn ze nou echt extreem moeilijk te houden of valt dat wel mee?
[ Afbeelding ]

Mooi beessie !!
Ik vind ze echt supermakkelijk te houden ! Dit zijn mijn eerste slangen, heb ze nu 1,5 jaar en ben echt nog geen problemen tegen gekomen.
Ik zou er graag nog een tijgerpython bij willen hebben, maar die groeien zó snel en worden onwijs groot. :D ( denk ook niet dat mn ouders daar blij van gaan worden.. nog meer slangen in huis :')
Ik heb nog een boa voor je ? *D

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:35

Tessa_93 schreef:
KingYasFenn schreef:
[ Afbeelding ]

Mooi beessie !!
Ik vind ze echt supermakkelijk te houden ! Dit zijn mijn eerste slangen, heb ze nu 1,5 jaar en ben echt nog geen problemen tegen gekomen.
Ik zou er graag nog een tijgerpython bij willen hebben, maar die groeien zó snel en worden onwijs groot. :D ( denk ook niet dat mn ouders daar blij van gaan worden.. nog meer slangen in huis :')
Ik heb nog een boa voor je ? *D

wat voor eentje heb je nog(kleur/mam/vour etc) ?

en tijger python, zijn ook gaaf! hier in de buurt is een reptielwinkel die heeft er zelf een paar ( eigenaresse) en ik kan het nooit laten om daar even te gaan staren als ik mijn gebruikelijke voer ga halen ;)
Wat krijgen die boa's bij jullie eigenlijk voor eten? en levend of bevroren/bij voeren natuurlijk ontdooid?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 21:38

Ik kweek zelf ratten en geef ze dan als ze volwassen zijn, heb ook diepvries ratten voor als de levende nog niet groot genoeg zijn of op zijn, en heb diepvries cavia's en konijnen voor de grootste boa vrouw
De boa die te koop is staat op de vorige pagina :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:40

Ik vind ze bijzonder om naar te kijken, maar zelf in huis nee bedankt. :') Maar voer jij nu ook aan die reus konijnen enzo? Of alleen maar ratten en dat soort?

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:42

Whoa, wat een machtige beesten :wow:
Mijn moeder is heel erg bang voor slangen, dus het blijft bij kijken :c

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:46

Kan je ze vasthouden? En zijn ze niet heel zwaar?

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 21:47

KimD schreef:
Ik vind ze bijzonder om naar te kijken, maar zelf in huis nee bedankt. :') Maar voer jij nu ook aan die reus konijnen enzo? Of alleen maar ratten en dat soort?

Aan de grote voer ik diepvries cavia's en kleine konijnen, soms een grote levende rat.
Aan de ''kleintjes'' ( 1.20-1.80m) voer ik volwassen diepvries ratten of levende volwassen ratten ( eigen kweek )

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:48

Ik vind het echt prachtige beesten, maar ik zou het echt niet over m'n hart kunnen verkrijgen om een levende rat er bij in te gooien :+

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:49

Ieder zijn hobby. je hebt een mooi Teraria voor je slangen. Maar dat je ze op je kamer durft te houden? het zijn en blijven wurg slangen. Ik ga al uit van de ergste nachtmerrie; Slang breekt los in de nacht op je kamer, jij slaapt en de slang wurgt je!!!!

Moet er niet aan denken, vreselijk......