Mijn altijd kerngezonde kat van 10 jaar oud zwalkt en heeft geen evenwicht meer sinds afgelopen zaterdag. En ben ik gisteren mee naar de dierenarts geweest.
Bewust er voor gekozen niet naar de weekend/spoeddienst te gaan trouwens, want naast het zwalken en vergrote pupillen voelt ze zich 'goed', in de zin van geen koorts, eten en drinken gaat prima, poepen en plassen is normaal, actief en alert etc, voor mij persoonlijk dus geen gevalletje spoed
(dit even als uitleg... het blijft toch bokt

Dierenarts was het trouwens met me eens, ze ziet er kerngezond verder uit, en zwalkte natuurlijk weer niet op commando bij de dierenarts lol
Trommelvliezen zat geen pus achter, zien er redelijk normaal uit hoewel 1 trommelvlies er wat 'glazig' uitzag volgens de da wat zou kunnen wijzen op een middenoorontsteking in een vroeg/mild stadium (vandaar waarschijnlijk dat ze verder ook niet ziek oogt).
Gisteren bij de da antibiotica en prednison per injectie gehad, zelfde avond nog starten met antibiotica, en prednison de volgende dag (met op en afbouwschema) en volgens de dierenarts zou het zwalken met een dag of 3 over/beter moeten zijn.
Ik moet sowieso over 10 dagen terugkomen met haar ter controle en krijg dan nogmaals een antibioticakuur mee.
Maar ook hier dus geen heel duidelijk beeld wat het zwalken 100% verklaard.
Nu anderhalve dag later rijzen de twijfels toch een beetje, ze slaapt nu meer (van de prednison? weet iemand dat toevallig??), het zwalken komt en gaat, vooral in de avond/'s nachts en 's morgens net na het wakker worden/opstaan lijkt ze er veel last van te hebben, overdag is het een stuk minder.
Zelf zeg ik ook dat als ze gefoccussed/geconcentreerd ergens naar toe loopt het dan wel goed lijkt te gaan (bijv. als ik met haar etensbakje tik komt ze zonder problemen aangerend
)Net ging het in principe goed, ik zie in één keer die pupillen weer groot worden en ze gaat weer zwalken, lijkt dus meer aanvalsgewijs te zijn (epilepsie??)
Ts, niet dat je veel aan mijn info hebt en sorry voor het 'kapen' van je topic, maar ik lees even heel geïnteresseerd mee
Medicijnen die ik gehad heb zijn:
- amoxicilline (injectie)
- dexadreson (injectie, is prednison vlgs mij??)
- clavubactin (antibiotica tabletten)
- prednoral (prednison tabletten)
dingen die ik bij de dierenarts nog nagevraagd heb:
- tumor? zou het waarschijnlijk niet zijn want dan zouden er meer neurologische symptomen moeten zijn, reflexen (incl pupilreflex) waren nl goed
- vergiftiging? mijn kat komt nl buiten en jaagt dus zou altijd iets verkeerds binnengekregen kunnen hebben (denk aan vergiftigde muis?, slakkenkorrels, pad etc), is het ook niet omdat het beeld dan vanaf het begin acuter had moeten zijn en/of al verbeterd