Hoe kunnen we helpen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Hoe kunnen we helpen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:02

Ja sorry LM. Als oude mensen het in hun kop hebben, hebben ze het niet in hun kont meestal.
Oplossingen zijn niet echt voordehand liggend want je hebt te maken met een koppig oud vrouwtje dat denkt dat hondlief niet zonder haar kan. Terwijl ze het ook niet wil proberen, ook niet voor een minuscuul rondje. Ik wil met alle liefde en plezier dingen bedenken maar zolang zij geen kant op wil, kun jij ook geen kant op met hondlief.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:03

LadyMadonna schreef:
Probleem is dat de vrouw er ook niet happy mee is zoals het gaat, maar geen andere oplossing ziet.
Ik impliceer niet dat het beestje het slecht heeft, ze zijn er hartstikke goed voor.
Helaas blijven reacties met misschien kan je dot of dat voorstellen/proberen tot nu toe aardig uit...
Jammer.

Hondje is een jaar of 8

nou...we proberen toch wel degelijk tips te geven maar alles schijnt z'on beetje onmogelijk te zijn dus dan houd het op denk ik.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:04

Dan houdt het op he. :)
Zolang de vrouw er zelf geen problemen mee heeft, waar maak je je dan druk om?

Elke oplossing die aangedragen wordt wordt toch afgescheept met: 'Dat kan het hondje niet.' Dusja, blijft er weinig over he..

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:08

Kan jou schoonmoeder de dame niet het gevoel geven dat zijzelf het echt nodig heeft om 'savonds even een rondje te doen, en het meenemen van de hond een leuke bonus is? Het is voor de dame dan niet zozeer dat jou schoonmoeder haar een gunst verleent of een extratje moet doen maar dat de dame jou schoonmoeder een gunst verleent... Ik merk namelijk dat de ouderen in mijn omgeving zo zelfstandig mogelijk willen zijn maar als je hun om 'hulp' vraagt omdat jij het nodig hebt het een stuk eenvoudiger gaat :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 21:22

Oh, das wel een goeie ja! Mijn schoonmoeder gaat, mits het weer het toelaat, elke dag wel een stukje lopen, en dan zou ze m zo mee kunnen nemen. :j

Ik vind het erg lastig om me er maar bij neer te leggen dat het zo is. Mensje heeft zat aan haar hoofd.... En straks als haar man weg valt helemaal.

Hondje komt vaak zat bij mijn schoonmoeder (hij gaat al voor het kastjes waar de snoepjes in staan zitten ;) maar dus nooit alleen...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 21:40

zolang de dame vast houd aan het idee dat het niet gaat, gaat het niet en kun je er vrij weinig mee,
denk dat je idd zou moeten kijken of je iets kunt proberen als zij thuis is, dat je schoonmoeder probeert hoe het hondje bij haar in huis is .
dan heeft de buurvrouw de rust dat als het niet gaat/kan , dat het hondje zo weer thuis is . gaat het wel, kun je kijken of het uitgebouwd kan worden...
probleem is dat de vrouw het waarschijnlijk ook gewoon heel erg moeilijk vind om het uit handen te geven in wat voor vorm dan ook

maar goed, zolang mevrouw vast houd aan de onmogelijkheden , is er gewoon niets mogelijk denk ik...

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 08:49

Klinkt heel erg als mijn hond, helaas ze bestaan echt...
Mijn hond komt uit het asiel was rond de 4 maanden en ik heb veel angstige honden gezien maar zo erg... Hij heeft bij ons 1 week onder de tafel gelegen kwam er alleen onder uit om buiten zijn behoefte te doen.
toen besloten om het hondje van mijn schoonouders te lenen (jippie) zodat hij zich daar aan kon optrekken. Het werkte dezelfde avond nog kwam hij al bij mij op de bank liggen omdat Jippie daar ook lag. Mijn vriend daar in tegen kon hem pas na 1 maand aanraken...
Zodra we er bij zijn gaat het redelijk goed met andere mensen. Alhoewel hij na 3 jaar van sommige mensen nog steeds heel bang is ook als wij er bij zijn. Vanavond is het hier bijv. feest dan sluit ik hem op in de slaapkamer anders rent hij constant door de huiskamer om iedereen te ontwijken en is hij mega gestrest.
Als wij er niet bij zijn kan niemand er iets mee beginnen. We hebben al verschillende
honden uitlaters gehad,
die zaten dan een paar uur in de tuin zonder succes.
toen we een weekend weg waren naar het pension gebracht, konden er ook niks mee beginnen. hij at niet en ze konden hem alleen via een luik naar buiten doen.

Hoe graag ik ook zou willen dat hij sociaal word naar andere mensen ik denk niet dat dat nog ooit gaat lukken hij heeft gewoon een belangrijke periode gemist als pup zijnde.

Zulke hondjes bestaan helaas echt, je kunt er wel iets aan doen maar dat is niet in een paar uur opgelost. Ik denk dat je het hondje dan echt een tijd in huis moet nemen en heel veel geduld moet hebben. Mijn hond heeft ons ook leren vertrouwen dus dan zal het andere mensen ook moet lukken het neemt alleen veel meer tijd in beslag bij zo'n hond en veel mensen hebben niet echt zoveel geduld.. Wat misschien ook kan helpen is een stabiele hond van iemand "lenen" zodat hij zich daar aan kan optrekken.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 09:04

Rolstoel voor die mevrouw regelen. Dan kan zij met je schoonmoeder het hondje uitlaten en dan is het slecht ter been ook geen probleem.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 15:31

Captain schreef:
Dan houdt het op he. :)
Zolang de vrouw er zelf geen problemen mee heeft, waar maak je je dan druk om?

Elke oplossing die aangedragen wordt wordt toch afgescheept met: 'Dat kan het hondje niet.' Dusja, blijft er weinig over he..

helemaal mee eens... ik zou me niet zo druk maken als ze hulp wil trekt ze wel aan de bel.. zo niet.. haar probleem

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 14:48

Ze heeft zelf kinderen dus eerlijk gezegd snap ik niet waar jij en je schoonmoeder zich mee bemoeien.
Als ze om hulp vraagt Okee maar dan geeft ze zelf vast piekfijn aan hoe ze geholpen kan worden.
Er is voor oudere mensen niks vervelender dan dat iedereen zich met je gaat bemoeien, kinderen, thuiszorg, tijdens boodschappen, de buren ed.
Iedereen bedoelt het stuk voor stuk goed maar als ik de oudere tijdens mijn werk (juist thuiszorg) hoor mopperen hoe vervelend ze het vinden begrijp ik ze wel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 15:08

Moyra: prima, laten we d'r toch voortaan 's avonds lekker in t pikkedonker alleen over straat gaan?

Maar goed, t is weer helemaal duidelijk dat de bb gebruikers anders in elkaar steken dan ik. Tnx voor de tips die wel gegeven zijn, verder zoeken we het zelf wel uit.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:18

Was het idee van de rolstoel niets dan?

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:23

Wil mevrouw in kwestie ook geholpen worden?

Imo maakt het weinig uit of de hond in de auto zit voor zes uur (en er elk uur even uit mag) of thuis alleen zit voor zes uur..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 16:45

ik zou ook niet zomaar denken "dan zoekt ze het toch lekker zelf uit"
zeker voor ouderen is het heel lastig om dingen uit handen te geven , puur omdat er gewoon veel dingen zijn die steeds minder gaan, ze verliezen steeds meer controle over hun leven , veel dingen gaan gewoon te hard op een gegeven moment.
een hondje uit handen geven , ook al is het maar tijdens de bezoekuren dat zij naar haar man gaat , kan heel erg moeilijk zijn voor de dame in kwestie...

proberen om hondje mee te krijgen als schoonmoeder toch gaat wandelen is misschien een idee,
verder kun je eigenlijk alleen maar heel geduldig blijven aangeven dat het geen enkel probleem zou zijn om op te passen/uit te laten als zij naar haar man gaat, dat je dat ook heel rustig wil opbouwen eventueel (dus idd als mevrouw thuis is , gewoon even hondje bij schoonmoeder en gaat het goed, gewoon na een kwartiertje weer naar de eigenaresse en dat opbouwen. )
vooral blijven aangeven dat het geen probleem is en dta je het graag voor haar en hondje over hebt etc ..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:05

Ik vind dat jullie al goed op weg zijn met het 's avonds mee wandelen. Misschien is inderdaad een rolstoel een optie, maar misschien wil mevrouw dat niet ivm. Zelfstandig blijven.
6u in de auto en elk uur er uit lijkt mij ook niet zo'n groot probleem. Hij is daar rustiger dan thuis en krijgt toch elk uur zijn aandacht en drinken.
Als mevrouw er vast aan blijft houden dat het hondje niet met andere mensen mee kan, leg je daar op een gegeven moment bij neer. Wel kan je inderdaad zeggen dat mevrouw jou een plezier doet zodat je een wandel maatje hebt.
Verder niet teveel zorgen maken, er wordt goed voor gezorgd. En als mevrouw echt echt echt hulp nodig heeft vraagt ze het alsnog wel.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:17

LadyMadonna schreef:
Maar goed, t is weer helemaal duidelijk dat de bb gebruikers anders in elkaar steken dan ik. Tnx voor de tips die wel gegeven zijn, verder zoeken we het zelf wel uit.

Stef, waarom reageer jij nou regelmatig zo zuur in jouw eigen topics als je een keer een antwoord krijgt dat je niet zint. Er zijn genoeg mensen die gereageerd hebben in je topic, maar als het niet in je straatje past dan hoef je niet gelijk iedereen over 1 kam te scheren.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 17:19

De gebruikers die wel tips geven bedank ik dan ook.
De stemming in het topic werd direct net de eerste reactie gezet.
Ondanks verwoede pogingen (omdat er best wel kennis zit) ben ik gewoon klaar met bb

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:27

oh....jij was stef....nu gaat er een lichtje branden :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 17:28

Ben nog steeds Stef hoor ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:28

Ik denk dat hier ook niet speciaal dierspecifieke kennis voor nodig is, maar meer 'hoe ga ik om met oude eigenwijze vrouwtjes'. De kern van het probleem ligt mi vooralsnog bij haar. Jij en je moeder hebben de hond nog niet alleen gehad dus je kunt ook nog niet inschatten of hij feitelijk zo angstig als zij beweert.

Ervaring leert dat dat over het algemeen erg meevalt. Ja, er zijn uitzonderingen, maar ik ken ook een aantal oude vrouwtjes hier die juist de veroorzaker zijn van de problemen bij hun hond.

Ik hoop dat er een oplossing komt, want jullie doen dit puur uit de goedheid van jullie hart en ik denk dat daar in de eerste paar posts een beetje overheen gelezen is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:29

LadyMadonna schreef:
Ben nog steeds Stef hoor ;)

:j met een andere boktnaam

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 17:31

Dat dan weer wel. Boktnaam Stef hoort bij hon en James, en tja... That's history....