Zwangere kattin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 17:49

Ik zeg weghalen en laten steriliseren, waarom ik zie in de praktijk veel te veel katten die later last krijgen van de poezenpil en van die prik die je bedoelt. Baarmoederontstekingen, kanker en allerlei andere narigheid.
Ja ik vind je egoistisch. En waarom je egoïstisch bent als je een nestje wilt? Omdat er al zoveel zwerfkittens en katten zijn. En jou nestje gaat daar aan mee dragen want wat als je het minder breed krijgt? Je moet dan wel 8 of meer katten onderhouden.
Alstublieft laat der gelijk steriliseren je helpt hier je poes niet mee, de kittens niet niemand niet en je poes is veeeeelste jong er is een grote kans dat ze ze niet eens accepteert en dan moet je alles met de hand en zelf doen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:19

en zo houden mensen heel het overschot aan katten dus in stand...... en maar roepen dat er zoveel overlast is en zoveel zieke katten zijn (wat waar is). Straks is ze gedekt door een kater met aids en dan??

Je wil nu al niet laten steriliseren. Ga je zo dan eventueel 8 katten wel laten helpen? En nog tegelijk ook dat kost nog behoorlijk veel maar elke keer een jaar wachten dan kan ik wel zeggen dat je elk jaar een zeer grote berg katten moet laten helpen. Daarnaast 8 katten van dezelfde leeftijd in huis nemen berg je maar!!!!! Tegelijk puber enz. dat gaat nooit lang goed onderling. Mensen die meerdere katten hebben die hebben juist zeer verschillende katten nodig qua karakter EN leeftijd.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:22

Pff bij ons in de straat ook zo,n gezin, zijn ze boos als er een ongecastreerde kater rond loopt want poes nummer zo veel is weer gedekt.

xLIESSSx

Re: Zwangere kattin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-13 18:30

nu wil ik niet steriliseren omdat ik een nestje wil later. De jongen en mamapoes laat ik later dan wel steriliseren.
En de vraag: "Wat als je het later niet zo breed hebt?" Tjah, moeilijk te beantwoorden natuurlijk. Maar als je zo moet gaan denken, dan mag je toch geheel niks in het leven ?? Dan mag je technisch gezien niet eens dieren houden...
En ja, als ze nu is gedekt door een kater met aids, dan is het sowieso al te laat. Als ik haar later wil dekken, gebeurt dat door een geteste kater (nadat Milky zelf is getest).

En ja, dan ben ik maar egoïstisch omdat ik 1x nakomeling wil van mijn kattin. Ik wil ook een nakomeling van mijn merrie, ben ik dan ook egoïstisch ??
Ik vind dit een eigen keuze...

Nu ja, wel bedankt voor jullie mening uiteraard :) Ik hoor graag meerdere inzichten in de situatie en heb ook respect voor jullie mening hierin.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:37

Ik wil niet (teveel) ingaan op zelf een nestje willen, begrijp ik wel, het is ook fantastisch leuk, echter een met de fles opgevoede kat een nestje laten krijgen lijkt mij naast alle andere argumenten ook niet al te verstandig. Ze heeft zelf nl al een achterstand op het gebied van kattemanieren en zal deze nooit voor 100% inlopen, had zelf ook 2 (zelf) geflesde katten rondlopen, waarvan er nu nog 1 over is na 10 jaar maar de meeste flessekatten gedragen zich nooit voor 100% als een normale kat.

Daarnaast is ze natuurlijk veel te jong

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 18:40

Overigens is een vrouwelijke kat hier gewoon een poes, geen kattin.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 08:39

moonfish13 schreef:
Overigens is een vrouwelijke kat hier gewoon een poes, geen kattin.

Hier in België is een poes echter wel een kattin :P

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 08:50

Wooow daar zat ik me al zolang over te verbazen! Wie noemt een poes nou een kattin, maar dat zijn de belgen dus ;)

ik hoop dan dat je van schoonmaken houdt ts, 10 katten samen kunnen een smerige geur creëren.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 14:09

Ze is een met de fles opgevoede kattin, maar ze heeft wel een opvoeding van een mamapoes gekregen hoor :) Ze was een 'adoptiekitten' van de kattin die toen een nestje had. Milky en Puma hebben we erbij gelegd, maar deze hebben we grotendeels zelf bijgevoerd met de fles omdat de mama niet voldoende melk gaf voor allemaal.

Bij mijn vriend loopt er ook een volledig met de fles opgevoedde kattin rond, Wiebel. Deze gedraagt zich inderdaad niet 100% als een kat. Ze komt bij je knuffelen en wil gepakt worden als een klein kind. Hierbij legt ze echt haar poten om je nek heen, haar achterpoten om je middel. Ze zuigt ook aan je vingers, het lijkt of ze naar je luistert als je verteld en ze kan niet miauwen. Toch heeft zij 3 nestjes gehad en de laatste 2 heeft ze keurig zelf opgevoed :) (zelfs de laatste 9, mist bijvoeren met de fles. Het eerste nestje is overleden. Ze hadden kromme pootjes en een ingedrukte neus. Deze waren alle 3 dood na 1 week...)

En ja, een kattin is in België een vrouwelijke kat ;)
Niks vreemd aan.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:33

spicegirl schreef:
nu gelijk laten steriliseren. verwijderen ze de baarmoeder met embryootjes..
een veel te jonge poes dit door laten maken, en dan de kittens dumpen in een caravan in de winter is erg wreed...

Even terzijde: eileiders doorknippen = sterilisatie, baarmoeder en eierballen eruit = castratie

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 15:42

TS ben je al bij de dierenarts geweest?

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 17:28

Ben enkel gisterenavond bij mijn vriend geweest en dan zit de DA niet... Dus nee, helaas nog niet bij de DA geraakt. Dat is voor dit weekend :) Heb al gebeld en hij zei dat ik langs moest komen met de kat en dat hij dan ging zien wat de opties zijn. (wat betreft bepalen van zwangerschap: echo of voelen) En nadien zien we dan wel weer.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:01

Je snapt dus werkelijk waar niet waarom mensen je egoïstisch vinden? Jij snapt dus niet dat wij het egoïstisch vinden dat jij je eigen belang en pleziertje boven de gezondheid en het welzijn van je kat stelt?

Meiske, ik hoop echt dat je ogen ooit nog open gaan, tot die tijd heb ik medelijden met de dieren die onder jouw zorg vallen.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 18:08

Maar mijn eigen belang gaat absoluut niet voorop :?
Ik zit er ontzettend mee in dat ze mogelijks jongen in heeft nu... Snap niet waarom ik mijn eigen belang hier voorop stel ?! Oké, ik wil ze niet steriliseren, dat is waar. Maar als er geen andere optie is, dan doe ik dat natuurlijk meteen hé ! (heb ik eerder al gezegd) Ik wil gewoon eerst andere opties afwegen om niet te hoeven steriliseren omdat ik nog een nestje wil...

Maar oké, heb dan maar medelijden met alle dieren die onder mijn zorg vallen...

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:12

xLIESSSx schreef:
Maar mijn eigen belang gaat absoluut niet voorop :?
Ik zit er ontzettend mee in dat ze mogelijks jongen in heeft nu... Snap niet waarom ik mijn eigen belang hier voorop stel ?! Oké, ik wil ze niet steriliseren, dat is waar. Maar als er geen andere optie is, dan doe ik dat natuurlijk meteen hé ! (heb ik eerder al gezegd) Ik wil gewoon eerst andere opties afwegen om niet te hoeven steriliseren omdat ik nog een nestje wil...

Maar oké, heb dan maar medelijden met alle dieren die onder mijn zorg vallen...

Jij vind het dus verantwoord om hier achter je laptop te zitten bokken i.p.v. wiederweerga naar de DA te gaan? Jij vindt het dus niet erg om je poes aan het gevaar van baarmoederontstekingen, tumoren en andere nare dingen bloot te stellen via de poezenpil? Jij vindt dus niet erg dat je straks als je een nest gaat fokken weer 5 tot 6 levens op de wereld zet die maar net geluk moeten hebben met een fijn baasje, terwijl je poezen die al jaren in het asiel zit die kans ontneemt? Het feit dat jouw poes van een half jaar nu drachtig is terwijl ze daar nog lang niet aan toe is vind je ook niet erg?

Het feit dat JIJ NIET wil steriliseren omdat JIJ ooit nog een pretnestje wilt hebben noem ik eigenbelang en egoïsme.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 18:21

Meid, ik heb stage en heb ontzettend veel opdrachten en een eindwerk te maken... Ik heb werkelijk geen tijd om eerst naar mijn vriend te rijden, kat te halen, naar de DA te rijden, daar te wachten en dan terug naar mijn vriend (hij woont niet bepaald dichtbij). Ten eerste werk ik in ploegen. Nu ik een vroegdienst heb, is het de moment om veel te werken aan mijn taken. Ik heb geen tijd over, werkelijk waar niet. Ik heb geen zin om te buizen voor mijn stage hoor...

Op de rest ga ik gewoon niet antwoorden. Zelf weet ik hoe het zit en dat is voor mij voldoende. Wat jij denkt over mij is jou idee en heb geen zin om dat idee te proberen veranderen (wat toch niet gaat lukken).
Ik heb geen zin in een reltopic waar ik steeds mezelf moet proberen verdedigen.
Ik vraag jullie mening en jullie advies, maar ik heb geen zin om langer te reageren op aanvallen op mij als persoon.

Ik ga dit weekend naar de DA en hou de geïnteresseerden op de hoogte over hoe het nu precies zit.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:28

Een kat in een verder gevorderd stadium van de zwangerschap, is die nog even gemakkelijk te aborteren/steriliseren als in het begin?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:33

Je kiest weer voor je eigenbelang want ja, je hebt stage en van alles terwijl je kat intussen zwanger rondloopt... Kom op zeg, dan maak je maar tijd, het gaat tenslotte om je dier waar jij verantwoordelijk voor bent maar duidelijk niet de verantwoording voor neemt!

Ja Kwayin, dat gaat vaak nog even makkelijk, alhoewel het natuurlijk minder ingrijpend is hoe eerder het gebeurt.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 18:37

Aborteren niet, want dat gaat dan steeds meer lijken op een daadwerkelijke bevalling. Steriliseren is geen probleem zei de DA. Dit kan altijd.
Als ze naar de DA is geweest en het blijkt dat ze inderdaad dragend is, dan gaat de DA uitzoeken hoe ver ze al is. Op basis daarvan beslissen we dan of we kiezen voor aborteren of meteen een sterilisatie :)

Ongeacht wat velen hier beweren, gaat het welzijn van mijn kat wel nog steeds voorop. Indien ze te ver dragend is, dan wordt ze gewoon meteen gesteriliseerd. Heb geen zin om haar een bevalling van levenloze kittens te laten doorgaan. Kan psychisch ook niet goed zijn voor Milky. Indien het nog steeds gaat om embryo's, dan kan het zijn dat ik kies voor aborteren.
Maar dat zien we natuurlijk allemaal wel na een bezoek aan de DA dit weekend.
(de mensen die beweren dat ik egoïstisch ben door niet meteen te rijden naar de DA, ik weet niet of jullie beseffen dat ik alleen mijzelf daarmee de strop om doe. Hoe langer ik wacht om te gaan, hoe groter de kans dat ik zal moeten kiezen voor sterilisatie omdat de embryo's naar mijn inzicht te groot zijn voor abortus)

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:41

hoelanger je wacht, hoe groter de kittens worden. hoe moeilijker het is voor de poes om te aborteren.
En in het weekend naar de DA?
Weekend tarief, en hebben ze überhaupt spreekuur in het weekend?

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 18:41

xx_Horsiex schreef:
Je kiest weer voor je eigenbelang want ja, je hebt stage en van alles terwijl je kat intussen zwanger rondloopt... Kom op zeg, dan maak je maar tijd, het gaat tenslotte om je dier waar jij verantwoordelijk voor bent maar duidelijk niet de verantwoording voor neemt!

:roll:
Komaan zeg... Ik kan afstuderen in januari als ik nu slaag... Een dag geen werk doen voor stage zorgt ervoor dat ik enorm achterop geraak met mijn opdrachten, iets wat ik mij niet kan veroorloven.
Dat mijn kat intussen zwanger rondloopt is toch niet zo erg ?? Ze staat nog niet op het punt om te bevallen hé ! Het is niet eens duidelijk of ze zwanger is... Ze is dus hoogstens een paar weken ver indien ze wel drachtig is. Als ik nu wacht tot zaterdag om naar de DA te rijden, dan heeft mijn kat daar nog niet zoveel schade onder geleden hé... De enige die ik hiermee de das om doe, is mezelf. Want hoe langer ik wacht, hoe meer ik noodgedwongen voor een sterilisatie zal moeten kiezen.
Ik ben totaal niet van plan om mijn kat te laten afzien. Als de jongen in mijn ogen te ver zijn voor een abortus, dan maar sterilisatie. Ik ga niet voor mijn 'eigen belang' het leven en het welzijn van mijn kattin op het spel zetten...

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 18:43

itsmi schreef:
hoelanger je wacht, hoe groter de kittens worden. hoe moeilijker het is voor de poes om te aborteren.
En in het weekend naar de DA?
Weekend tarief, en hebben ze überhaupt spreekuur in het weekend?

Enkel op afspraak. Maar dat heb ik er wel voor over, want ik de week heb ik werkelijk geen tijd.
Dit weekend wordt sowieso naar de DA gegaan, ongeacht het tarief.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 18:47

Kan je vriend er niet mee naar de dierenarts dan?

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-13 18:49

Helaas niet... Hij werkt ook te laat om er te raken binnen de werkuren... (en in de week werkt de DA niet op afspraak, enkel ik het weekend)
En ja, schoonmoeder gaat al helemaal niet... Die vind het volgens mij zelfs stom dat ik zaterdag een afspraak heb bij de DA voor een zwangere kattin >;)

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 21:28

Uhh jaa ondanks je school is je kat je verantwoordelijkheid zij heeft hier niet voor gekozen maar jij. Dus als de sodemieter naar een DA voor er iets fout gaat want zo'n jonge poes kan echt een hoop fout bij gaan en ik ben paraveterinair dus ik weet echt wel waar ik over praat en vertel hier geen onzin. Als iemand mij belt als ik aan het werk ben en verteld zo'n verhaal kom die persoon deze weem nog langs en het liefst de dag erna. Je hebt geen idee waar je nu mee bezig ben.