Waarschuwing: Valse hond!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:11

Roosch schreef:
Beetje jammer dat deze reacties het topic nu een beetje verpesten. Je mag van mij vinden wat je wil maar dit zijn slechts een paar foto's. Als je me had verteld dat ie op de eerste foto een kriebel in zijn neus had, had ik het ook geloofd. Mijn punt: Op foto's kan het heel anders overkomen dan in het echt, het zijn momentopnames.
TS kent de hond het beste en ik moet zeggen.. ik heb ook niet in m'n broek gezeken van angst toen ik hem ontmoette, wel was ik even bang dat ie mijn vingers als spiesjes zou gebruiken. Hij is toch echt wel een heul enge kerel.

Ik zou het fijn vinden voor de TS als het nu gewoon weer leuk verder kan in dit topic.

Ik ga er verder ook niets meer over zeggen, mijn vorige post was een afsluitende post om haar mee te geven dat ze wel goed erop moet letten wat de hond ermee wil zeggen (gewoon om als tip te geven omdat het daar vaak fout gaat omdat mensen signalen missen die de hond afgeeft ;) ), maar als jullie zeggen dat het niet zo is, dan ga ik ook niet het tegendeel doordrammen ;)

melvinrandy

Re: Waarschuwing: Valse hond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:19

Wow, toen ik de foto's zag, zag ik exact mijn bordercollie erin terug! :D
Dat hoofdje, en die houdingen, echt precies

Dus ik kan niets anders zeggen dan dat jij een schitterende mooie hond hebt! :D

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 14:38

Thanks allemaal :)

1234, je kan ook wel heel selectief terug gaan lezen he. Dat is een geintje dankzij de foto die er boven staat, dacht dat de smiley wel aan gaf dat ik dat niet bepaald heel serieus bedoelde.
Dankjewel voor je informatie in ieder geval. Lief dat je erbij stil staat, maar ik neem ook aan dat je op je opleiding geleerd hebt dat een houding aan heel veel dingen af te zien is en niet per se te beoordelen van een foto.
Ik ken mijn hond prima en ben me zeer bewust van welke signalen hij afgeeft. Meerdere mensen die hem ontmoet hebben, hebben dit soort uitdrukkingen van hem gezien met bijv grasprietjes uit zijn bek werken.
Je bent meer dan welkom om eens langs te komen, gezellig mee te gaan wandelen en zijn gedrag persoonlijk te zien.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 14:46

TeSzZz schreef:
Thanks allemaal :)

1234, je kan ook wel heel selectief terug gaan lezen he. Dat is een geintje dankzij de foto die er boven staat, dacht dat de smiley wel aan gaf dat ik dat niet bepaald heel serieus bedoelde.
Dankjewel voor je informatie in ieder geval. Lief dat je erbij stil staat, maar ik neem ook aan dat je op je opleiding geleerd hebt dat een houding aan heel veel dingen af te zien is en niet per se te beoordelen van een foto.
Ik ken mijn hond prima en ben me zeer bewust van welke signalen hij afgeeft. Meerdere mensen die hem ontmoet hebben, hebben dit soort uitdrukkingen van hem gezien met bijv grasprietjes uit zijn bek werken.
Je bent meer dan welkom om eens langs te komen, gezellig mee te gaan wandelen en zijn gedrag persoonlijk te zien.

TS, toch heeft 1234 wel een beetje gelijk.
Het is Bordercollie eigen om, in dit geval de bal, op deze manier te verdedigen. En ja, eigenlijk moet je daar wat aan doen.

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 14:51

Dat kan best border collie eigen zijn, maar dat betekent natuurlijk niet dat 100% van de border collies het doet. En eerlijk is eerlijk, ik ken aardig wat border collies, maar maar heel weinig die een balletje op die manier verdedigen. Op het moment dat Gizmo dat gedrag gaat vertonen zullen we er zeker wat aan doen, maar dat is niet wat hij hier laat zien en dus op dit moment ook niet het geval.
Dit is ook het laatste wat ik hierover ga zeggen. Tips zijn altijd van harte welkom, maar ik heb meerdere keren aangegeven wat dit gedrag veroorzaakt en hoe mijn hond zich verder gedraagt met balletjes/speeltjes.

Ik heb dit topic aangemaakt om leuke foto's van mijn hond te laten zien op een weekendje weg. Hij heeft een geweldige tijd gehad, wij ook, en dat zie ik in ieder geval op de foto's terug.

ina_1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 15:01

Wat een leuke foto's! :D
Wat ik zie is een hond die erg gericht is op z'n bazinnetje, en op de eerste foto zie
ik duidelijk dat hij het zand uit zijn mond haalt, als dit agressie is dan zijn onze honden thuis ook erg agressief, vooral als ze gras eten of iets anders wat ze vies vinden of wat dan ook :')

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 15:13

Wat een leuke hond!! En wat een mooie foto's!! Vooral die van de heide.
Jullie hebben vast heerlijk kunnen ontspannen. Heerlijk zo'n hond met pit!

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 15:16

Super leuke foto's en wat een leuk koppie heeft hij.
En mijn kat keek ook altijd zo als jou hond op foto 1 als die weer eens gras had gegeten haha

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 17:51

Och jongens.. Ze zegt toch dat er zand in zn bek zat.
Als mijn hond ern grasspriet in zn mond heeft en klik net een foto opt verkeerde moment of als hij hardloopt en zn lip omhoog gaat lijkt het ook een gemeen lieder. Dat is ie absoluut niet.
Dus ga asjeblieft niet op 1 foto beetje de gdragstherapeut uithangen.. Djeeees :=
Op de rest vd foto's zie je toch een heerlijk vrolijk dier... Zie ik geen gemeen agressief dier. Maar goed.

Denk dan stuur dan eeb pbtje voordat je gaat speculeren over een gedragsprobleem

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 20:17

Waarom gaan jullie door terwijl ik allang niet meer erop door ging? Ik zei het ook niet om haar in de grond te stampen, ik zei het op een rustige manier zoals ik het zag en heeft niets met gedragstherapeut uithangen te maken. :) Daar hoeft niemand overheen te vallen, ieder mag zijn mening geven. Dat TS en anderen daar niets mee willen doen dat is aan hun. Ik heb iig gezegd wat ik wilde zeggen.
Dat hij zand in zijn bek had dat zag/zie ik niet op de foto.

Maar in ieder geval fijn dat jullie een leuk weekend gehad hebben met de hond!