Tenenkrommende smoesjes.. dieren herplaatsen of afmaken.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:05

Tabaluga12 schreef:
Kennis van m'n zus had de hond in laten ze slapen,het hondje had namelijk het kind gebeten.
Na inslapen kwamen ze erachter dat de hond ik weet niet hoeveel nietjes in zijn oor had...

ZO dat is een oud verhaal, weet je zeker dat het echt door die kennis van je zus is meegemaakt???? :+

Maar ik vind ook dat mensen te gemakkelijk dier te schuld geven en niet verder kijken, gelijk roepen, afmaken.

PS de versie die ik ken is, dat hond bijt kind, blijkt dat hond 20 nietjes in oor had, dus pas bij het 20 ste nietje gebeten, en gelukkig niet afgemaakt. *D

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:08

Brilletje schreef:
Tabaluga12 schreef:
Kennis van m'n zus had de hond in laten ze slapen,het hondje had namelijk het kind gebeten.
Na inslapen kwamen ze erachter dat de hond ik weet niet hoeveel nietjes in zijn oor had...

ZO dat is een oud verhaal, weet je zeker dat het echt door die kennis van je zus is meegemaakt???? :+

Maar ik vind ook dat mensen te gemakkelijk dier te schuld geven en niet verder kijken, gelijk roepen, afmaken.

Is dat zo? Ik hoorde dat het het hondje van een collega van m'n zus was? Maar dat hoorde ik weer van m'n moeder dus misschien heb ik weer niet goed geluisterd. Ik was in ieder geval wel onder de indruk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:08

Brilletje schreef:
Tabaluga12 schreef:

PS de versie die ik ken is, dat hond bijt kind, blijkt dat hond 20 nietjes in oor had, dus pas bij het 20 ste nietje gebeten, en gelukkig niet afgemaakt. *D

Dat dacht ik ook, dat verhaal heb ik ook al heel vaak gehoord :D

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:09

Ik ben het ook helemaal met je eens :j
Ik ben dolbij dat ik ben opgegroeid met een hond in huis. M'n moeder heeft me vaak zat gewaarschuwd dat ik bijv. der kluif niet af moest pakken en tja, wat doe je als kind. Dat doe je dus wel en dan heb je tandjes in je hand staan. En dan heb ik het over een superlieve en kindvriendelijke hond. Maar het is en blijft een dier en je leert als kind gauw zat dat je voorzichtig om moet gaan met dieren.
Maar hiervoor hadden mijn ouders een grote hond die ontsnapte en bij m'n opa en oma de schapen dood beet. Terwijl ik als peuter zijnde er op ging 'paardje rijden'. Die hond hebben ze wel laten inslapen omdat die naast het doodbijten van schapen verder ook onhandelbaar was. Maar met mij was hij altijd voorzichtig :j

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:12

wat ik dan niet snap is waar is de ouder als een kind zoveel nietjes in een oor kan plaatsen, kost toch elke keer 5 seconde minstens.

Ik heb grote honden, rassen die veel (onwetende) mensen eng vinden maar ze zijn zo lief voor de kinders, en toch laat ik ze niet alleen ! Mijn kinderen zullen niks verkeerd doen en de honden ook niet..maar je weet het nooit.Zelfs als ik naar de wc ga laat ik de deur open zodat ik de huiskamer in kan kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:16

fjordie333 schreef:
wat ik dan niet snap is waar is de ouder als een kind zoveel nietjes in een oor kan plaatsen, kost toch elke keer 5 seconde minstens.

Ik heb grote honden, rassen die veel (onwetende) mensen eng vinden maar ze zijn zo lief voor de kinders, en toch laat ik ze niet alleen ! Mijn kinderen zullen niks verkeerd doen en de honden ook niet..maar je weet het nooit.Zelfs als ik naar de wc ga laat ik de deur open zodat ik de huiskamer in kan kijken.

Nou idd, ik snap ook niet dat een kat bovenop een bay kan klimmen en de baby onder plast, daar ben je toch bij en anders heb je de boel toch wel zo ingericht dat een kat niet bij de baby kan komen? Die van ons maakte de deuren open, maar op de babykamer hebben we een draaiknop gezet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:20

Ik dacht eerlijk gezegd bij het lezen van de topic-titel dat dit ging over mensen die met allerlei zielige verhalen hun oude paard (met mankementen) te koop zetten "voor een zeer goed tehuis" omdat ze er zelf niet meer voor kunnen zorgen...

Het oude paard is nog niet weg of er staat een jonge en gezonde nieuwe tijdelijke topper te trappelen in de stal van het oude paard dat ze ècht met pijn in het hart en krokodillentranen in de ogen niet meer konden onderhouden door allerlei problemen in de categorie eigen gezondheid, geld- of tijdgebrek :x
Laatst bijgewerkt door pmarena op 18-10-13 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:21

Laptopmuis schreef:
Hier ook genoeg smoesjes..
Allergie is de meest gebruikte... en geloof me.. zoveel mensen als hier hun dier afgeven wegens allergie.. zoveel mensen zijn er niet allergisch voor konijnen en cavia's in limburg.

Sommige mensen geloof ik wel,.. als ze jonge konijnen komen brengen van 3-4 maanden.
Maar ik krijg mensen met kinderen waarvan het konijntje 8 maanden is en plots zijn ze allergisch.

Euh ja dat kan,ik heb zo een cavia opgevangen waarvan het kind al tijden vage klachten had,op een gegeven moment werd het erger en bleek na testen dat ze dus een allergie had voor haren enz.
Cavia kwam bij mij en een paar weken later was het kind ''beter''.
Het kan wel,niet zo snel oordelen mensen

Edit:cavia was al iets meer dan een jaar toen ze erachter kwamen.

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:22

Ik heb helaas mijn grote vriend ook weg moeten doen na de komst van ons kindje.
Het ging dan wel niet om een hond maar om een papegaai de reden:
1. Hij was niet lief voor iedereen en een kindervingertje kan behoorlijk beschadigen van een snavel.
2. Mijn vriend kon niet tegen het fluiten en geluid maken van de vogel in combinatie met de baby die huilt. Dus dit resulteerde in een papegaai die de hele dag alleen in de schuur stond als ik werkte en daarna knallende ruzie omdat ik de kant van de vogel koos.

Ik heb erg lang gehuild en nog mis ik hem ondanks dat het 7 week geleden is dat ik hem weg bracht.
Hij staat gelukkig wel bij mijn moeder dus kwijt ben ik hem niet en ik weet waar hij terecht is gekomen maar dat maakt mijn gemis niet minder. :(

Dit is een wel overwogen beslissing geweest voor het gezin en de vogel. Als ik hem had gehouden was het egoïstisch geweest en verkoos ik mezelf want ook de vogel had het niet goed als ik weg was.

mamamier

Re: Tenenkrommende smoesjes.. dieren herplaatsen of afmaken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:33

Ik Had een am.staff en al gauw volgde er drie kinderen. Dat Was in de tijd dat ze zo slecht in het nieuws kwamen, toen ze die vier hondenrassen wilden verbieden. Wat een commentaar heb ik gehad op straat zeg. Dat ik drie kleine kinderen liet rond kruipen bij zo'n levensgevaarlijke hond. En eerlijk is eerlijk, het zet je wel aan het denken. Uiteindelijk toch het asiel gebeld.
Kreeg te horen dat ze geen kinderen plaatsen dus toen heb ik ze allemaal maar gehouden. :D

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:41

@mamamier..
en jij weet zeker dat je blij was met je drie kinderen???? _O-

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:41

Hahahaha, geweldig Mamamier!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:44

Ellentjuh12 schreef:
Ik heb helaas mijn grote vriend ook weg moeten doen na de komst van ons kindje.

Nou, wat een rotsmoes zeg :n (althans, als ik dit topic moet geloven :) )

Overigens, wat stelt de meerderheid dan voor? Dat het betreffende gezin het dier houdt? Wat is de consequentie / oplossing?
Ga je zo'n dier dus dwingen te blijven bij een gezin die m niet wil? Nee, dat wordt gezellig..
Of ga je het gezin verbieden ooit nog dieren te nemen? Die willen ze nl dan waarschijnlijk toch al niet meer :+

de vergelijking met paarden gaat hier imo helemaal niet op trouwens

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:48

Ja hoor, ben nog steeds blij met ze haha! Ze luisteren redelijk inmiddels en zo niet gaan ze een uurtje de bench in. Ah... Nee hoor. Ik vind het ook belangrijk dat kinderen opgroeien met huisdieren. Lijkt me vreselijk als je kind allergisch is en je je beestje weg zou moeten doen. Maar ik Had het wel gedaan Denk Ik. Vind ik toch iets anders dan wegdoen ivm je eigen verkeerde opvoeding aan kind en hond. De hond hebben we helaas vorig jaar moeten laten inslapen op 14 jarige leeftijd. Ze wordt nog elke dag gemist Door ons en de kinderen. Voor hen Was het zo vanzelfsprekend dat die hond er altijd Was, ze wisten gewoon niet beter.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:52

Ik weet van mijn hond dat hij nooit, maar dan ook nooit zou bijten. Dat zit totaal niet in zijn karakter. Je kan alles van hem afpakken, eten of een kluif. Hij weet dat hij het niet in zijn hoofd moet halen om uit te halen. Het enige wat hij af en toe nog wel eens deed was zijn tanden heel lichtjes om je arm sluiten. Enorm beheerst, en nooit als bedoeling om door te bijten.
En toch zou ik hem nooit alleen bij een klein kind laten. Het is een grote hond en hij is zo blij en enthousiast als iemand met hem speelt. Met als gevolg dat hij nog wel eens tegen kinderen op wil springen. Hij bedoelt het echt goed, maar voor zo'n kind is dat niet altijd duidelijk. Nu weet ik niet wat hij thuis zal doen, omdat hij thuis echt altijd enorm rustig was, maar als hij buiten was dan werd hij gewoon drukker.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:54

Het ras dat wij hebben is niet geschikt bij kleine kinderen dus heb ik gewacht tot de kinderen groter waren. We hadden eerst een Malthezer en dat ging heel goed.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:55

nietjes is een broodje aap verhaal: http://www.broodjeaap.nl/hondje.html

ik ben dan degene die inderdaad een eigen plek zou maken voor een hond welke niet goed bij kinderen zou kunnen,als herplaatsen overigens niet gaat,denk dat je met herplaatsen eigenlijk beter af bent,ik heb hier meerdere herplaatsers lopen die weggedaan zijn door de komst van kinderen....

ja,ik zou zeker een eigen plekje maken,liefst nog een hondenvriendje erbij nemen voor de hond,zodat ze samen zijn,ik ben niet voor een 1 honds huishouden,en dan zo'n soort kennel maken:
Afbeelding

en dan zo groot mogelijk :)

en de tijden dat kindje dan op bed ligt de honden eruit halen en lekker mee knuffelen en mee bezig zijn...het is natuurlijk niet zo dat ze dan nooooit meer uit zo'n kennel meer komen...

dan komt het punt dat mensen zeggen dat je altijd een hond kan vergeten op te sluiten,dat noem ik dan ongelooflijk slordig,als je dan toch al zo zuinig op je kindje bent,moet je daar toch gefixeerd op zijn,en een kenneldeur achter je gat dichtdoen lijkt me de minste moeite...

daarnaast kan je ook nog eens een slot op zo'n deur doen dat een kindje er echt niet in kan komen,als dat weer een probleem zou zijn..

inslapen zou écht alleen maar in mij opkomen als er iets medisch verder mis is met de hond ,of als deze echt niet zou kunnen wennen aan zo'n situatie en daar enorm onder zou lijden...en herplaatsing dus dan ook echt uitgesloten is...

maar goed ik ben 110% hondenmens en kan me niet voorstellen dat een "enkeltje DA "zo makkelijk wordt als je kinderen hebt gekregen...

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:57

Je moet sowieso nooit een hond alleen laten bij een klein kind want kleine kinderen zijn onvoorspelbaar in hun gedrag. De hond reageert daarop zoals dat in zijn aard ligt en dat noemen we dan ineens vals en onbetrouwbaar. Terwijl hij gewoon heel "honds" reageert. Als je dat niet wil moet je het óf voorkomen óf geen hond nemen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 12:59

mamamier schreef:
Je moet sowieso nooit een hond alleen laten bij een klein kind want kleine kinderen zijn onvoorspelbaar in hun gedrag. De hond reageert daarop zoals dat in zijn aard ligt en dat noemen we dan ineens vals en onbetrouwbaar. Terwijl hij gewoon heel "honds" reageert. Als je dat niet wil moet je het óf voorkomen óf geen hond nemen.

Dat bedoel ik eigenlijk ook. Zelfs met zo'n lieve hond als die van ons zou ik er nooit een kind alleen bij laten.

Cer

Re: Tenenkrommende smoesjes.. dieren herplaatsen of afmaken.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:01

Dus je zou de hond dus eerder grote delen van de dag in een kennel doen, ipv uitkijken naar een huisje waar de hond lekker los kan lopen? :?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:03

Mijn hond is een keer herplaatst vanwege een allergische baby. Daarna is ze herplaatst omdat ze plotseling niet meer met de andere hond kon (die ik niet heb gezien toen ik haar ophaalde), was toevallig net een blok om met haar zoontje (jaja). Hond kan prima met andere honden...
Maar: Ik ben echter heel erg blij met haar!

Het is beter om een dier te herplaatsen naar een goed tehuis dan om ze willens en wetens te houden, terwijl je het dier geen goede plek meer kunt bieden om wat voor reden dan ook, maar soms vind ik het allemaal wel erg ondoordacht...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:04

Als een hond en kind niet goed met elkaar om kunnen gaan dan heb je waarschijnlijk als baasje / ouder zelf iets niet goed gedaan... maar zit je er toch maar mooi mee :(:)

Iedereen heeft het dan wel over dat je je kind moet beschermen tegen je hond, maar andersom lijkt me minstens zo belangrijk :=

Als een hond en een kind in 1 ruimte zijn dan is de kans volgens mij heel wat groter dat het kind gaat klieren, dan de hond :=

Maar de hond is wel degene die op zijn flikker krijgt als het kind maar alle vrijheid krijgt en de hond zich altijd maar aan moet passen, en ook eens laat weten wat die ervan vindt :(:)

Volgens mij werkt het beter wanneer je als ouders / baasje een sfeer creëert waarin iedereen lief voor elkaar moet zijn en elkaar met respect moet behandelen, dan wanneer je botweg zegt dat een dier alles maar moet pikken van een kind en altijd maar moet wijken en wel heel duidelijk in het verdom-hoekje geplaatst wordt zodra er een kind komt :(:)

Het valt mij op dat het bij de gezinnen waarbij het het beste werkt tussen kinderen en dieren, vooral de kinderen zijn die gecorrigeerd en kort gehouden worden +:)+

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:06

Cer schreef:
Dus je zou de hond dus eerder grote delen van de dag in een kennel doen, ipv uitkijken naar een huisje waar de hond lekker los kan lopen? :?

allemachtig wat is er nou moeilijk aan lezen....
kimmie261 schreef:
ik ben dan degene die inderdaad een eigen plek zou maken voor een hond welke niet goed bij kinderen zou kunnen,als herplaatsen overigens niet gaat,denk dat je met herplaatsen eigenlijk beter af bent,ik heb hier meerdere herplaatsers lopen die weggedaan zijn door de komst van kinderen....

..

inslapen zou écht alleen maar in mij opkomen als er iets medisch verder mis is met de hond ,of als deze echt niet zou kunnen wennen aan zo'n situatie en daar enorm onder zou lijden...en herplaatsing dus dan ook echt uitgesloten is...

eerste keus is dus : HERPLAATSEN en als dat onmogelijk blijkt te zijn dan zou ik inderdaad een kennel maken,en niet gaan voor enkeltje dierenarts...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 18-10-13 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:07

@Cer; dat zeg ik toch niet? Als ik (of iemand anders) er niet bij is komen dat kind en die hond sowieso niet bij elkaar. Of dat is doordat een kind in de box zit, de hond buiten aan het spelen is en het kind binnen, of de hond beneden en het kind boven, dat maakt niet zo heel veel uit. En als ik erbij ben dan kunnen ze prima in één ruimte zijn.

Wij hebben sowieso niet eens een kennel voor onze hond, alleen in de auto, en dat is ook voor zijn eigen gemoedsrust.

Maargoed, dat is allemaal voor later. Voorlopig ben ik nog niet toe aan een kind en vertoeft de hond bij mijn moeder :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 13:07

pmarena schreef:
Als een hond en kind niet goed met elkaar om kunnen gaan dan heb je waarschijnlijk als baasje / ouder zelf iets niet goed gedaan... maar zit je er toch maar mooi mee :(:)

Iedereen heeft het dan wel over dat je je kind moet beschermen tegen je hond, maar andersom lijkt me minstens zo belangrijk :=

Als een hond en een kind in 1 ruimte zijn dan is de kans volgens mij heel wat groter dat het kind gaat klieren, dan de hond :=

Maar de hond is wel degene die op zijn flikker krijgt als het kind maar alle vrijheid krijgt en de hond zich altijd maar aan moet passen, en ook eens laat weten wat die ervan vindt :(:)

Volgens mij werkt het beter wanneer je als ouders / baasje een sfeer creëert waarin iedereen lief voor elkaar moet zijn en elkaar met respect moet behandelen, dan wanneer je botweg zegt dat een dier alles maar moet pikken van een kind en altijd maar moet wijken en wel heel duidelijk in het verdom-hoekje geplaatst wordt zodra er een kind komt :(:)

Het valt mij op dat het bij de gezinnen waarbij het het beste werkt tussen kinderen en dieren, vooral de kinderen zijn die gecorrigeerd en kort gehouden worden +:)+

Amen.
Kinderen kun je dingen uitleggen, honden niet. Maar hier is ook het kind meer gecorrigeerd dan de hond.