Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
eilleen333 schreef:De hond gaat niet altijd in de bench als we gaan roken, maar dat doe ik soms. Puur als oefening om te leren dat de bench geen straf is en niet betekend dat we het in de steek laten. Ik heb het vandaag weer geoefend, klein kauwstokje gegeven en hij gaf geen kik. Dus bij terugkomst uitgebreid beloond en lekker gespeeld.
.

eilleen333 schreef:Ah kijk! Weer een leermoment!
Ik dacht, dat het juist goed zou zijn om hem in de bench te doen als ik naar buiten ga. Hij kan inderdaad prima in de bench zitten als we thuis/boven zijn, maar ik had problemen verwacht als we naar buiten gingen (volgens mijn moeder piepte hij dan). Ik merkte daar alleen al niets van.
Als ik de bench openmaak gaat hij op zijn rug liggen kwispelen, en hij komt er pas uit als ik weer van de bench wegloop... Is dat normaal/goed?
Hij is vrij timide, en is wel blij om je te zien, maar meer dan kwispelend aan komen lopen zit er niet in. Het valt me wel op, dan wanneer ik 's ochtends beneden kom of 's nachts na mijn werk bij de bench kom, dan gaat hij dus op zijn rug liggen kwispelen en kan ik zien dat hij een erectie heeft. Onze vorige reu had dit ook wel eens als we thuiskwamen. Is dat een goed of slecht teken?
.
eilleen333 schreef:Mindim schreef:Logisch dat hij begint te jengelen toch? Hij ligt al vanaf de avond er voor in zijn bench en dan moet hij daar ook nog de halve ochtend in liggen. Moet je voor jezelf eens even optellen hoeveel uren dat dier in een hok zit.
Dat begrijp ik, alleen vind ik de situatie gek. Hij stopt meteen als ik beneden ben, ook als ik hem niet uit de bench haal/ Dat wilde ik vanmorgen proberen. ik kwam beneden, en kon op mijn dooie gemakje van alles doen terwijl de hond dus weer verder ging slapen. Dus hij wil niet perse uit de bench, maar hij wil gewoon niet alleen beneden blijven heb ik het idee.
Daarom het topic.
Ik weet ook wel dat je een hond niet te lang in een bench wil hebben. Het liefst heb ik hem er helemaal niet in, en dat is ook ons streven. Voor onze vorige hond hadden we niet eens een bench.
Maar ik ga het allemaal met mijn zus bespreken. Heel plat gezegd is het haar hond... Zij wilde een pup, ik zei al dat een volwassen hond makkelijker is, en dat ik geen tijd heb om voor een pup te zorgen als ik straks weer naar school ga. Maar het is haar keus, ik probeer alleen het beste te doen.