Mijn 2,5 jarige cocker slaapt veel minder dan jullie honden. Hij slaapt naast bed. Ik ben veel wakker en hoor hem vaak lopen. Misschien dat hij in etappes 5 uur slaapt. Om 6 uur gaat hij uit. Dan slaapt hij 1,5 uur en kijkt wat naar buiten.
Overdag tussen 900 en 2200 uur doet hij af en toe een hazenslaapje van 5 tot 10 minuten. Vrees dat hij max 10 uur per dag slaapt. Altijd druk met meehelpen op zijn manier.
Onze hond gaat weleens uit logeren. Dan zeggen de mensen altijd dat het zo'n lui hondje is en veel slaapt. Dan weet ik al dat ze zelf ook de hele dag op de bank hebben gezeten Ze is namelijk alleen actief als wij dat ook zijn. Ze kan bijvoorbeeld prima de hele dag mee wandelen en dan is ze de hele dag aan het snuffelen en rennen. Maar zijn wij lekker lui op de bank dan ligt ze ook de hele dag te slapen.
Mijne worden alleen wakker om ff behoefte te doen of eten zijn ongeveer 10 en 13 jaar oud leeftijd is bij hun gokken komen van Hongarije als straathond
Dit topic kwam omhoog in mijn eigen berichten. Nog steeds eens met mijn bericht van jaren terug ik zie veel honden veel slapen puur omdat ze niets te doen hebben de hele dag geen hondenvriendje en baasje is bezig.
Nu slaapt mijn hondje ook heel veel, net als mij als ze bij mijn moeder is bij haar hondenvriendinnetje slaapt ze minder maar als ze dan savonds naar mij komt is ze uitgeteld
Tis dat mijn hond elke dag mee naar stal gaat. Maar hij slaapt zo goed als 25 u per dag hoor. Het is een akita. En die zijn liever lui dan moe. Rondjes ook liefst niet ver lopen. En zijn kilometrique zeg ik altijd staat op 4 km. Verder dan houd hij ermee op.