Mijn gehorende zwarte parel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ils_e

Re: Mijn gehorende zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:45

wat een schatje! hahah!
en wat een leuk idee! ik blijf jou topic dus zeker volgen :+

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:49

Ben meteen verliefd.. Kalfjes zijn zo cute <3 Ben heel beniwud hoe t uitpakt.. ik ga zeker volgen..

Maar noem mij dom.. Maar.. Zijn stieren niet gevaarlijk? (later als t een grote stier is :P)

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:53

Wat leuk!
Jaaaaaaaaren geleden is eens bij kopspijkers op tv een item geweest over het berijden van koeien.
Er waren toen 2 dames die je op melkkoeien zag rijden en het item eindigde met een strandrit.
Erg leuk!
Maar ik vraag me af wat voor zadel leg je nou op een koe? En past een gewoon paardenbit wel?
Veel succes en plezier met je stoere stier!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:56

wat een schatje!Mag hij bij zijn moeder blijven?

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 10:31

nine: zo dom ben je niet hoor, stieren zijn inderdaad gevaarlijk. Maar dat zijn koeien ook :j Een stier zonder kudde is stukken minder gevaarlijk omdat hij geen koeien moet verdedigen. Als je een stier dan nog eens laat castreren, zou hij ook stukken kalmer moeten zijn.
Vroeger gebruikten boeren immers ook altijd een os of een trekpaard bij het zware landbouwwerk.
Maar net als bij de omgang bij andere dieren dien je steeds voorzichtig te zijn natuurlijk :)
Uit voorzorg wordt hij wel onthorend ook.
En natuurlijk is het ook afwachten naar wat zijn karakter zal zijn :)
Ik heb enkele jaren terug ook een tamme stier gehad, wel een dikbil toen. Pitoe was een schatje <3 Hij luisterde naar zijn naam, gaf kusjes en kwam steeds naar mij toe als hij me zag om te "knuffelen". Dit laatste gebeurde weliswaar met een afsluiting van de box ertussen :j Pitoe is jammergenoeg verkocht aan de handelaar (voor vleesconsumptie) :( Zo'n dikbil is teveel geld waard in een vleeskoeienbedrijf om even zomaar aan te houden. Hij con niet gecastreerd worden, want zijn ballen daalden niet in (een "klopstier" ? :? )
Een tamme stier die niet gevaarlijk is kan dus wel, mits een goede opvoeding :)

Alet: Wel... het beleren zal toch vooral zadelloos gaan := Misschien een bareback pad of een schapenwolletje eronder, dat wel. Maar geen echt dressuurzadel.
Ook een bit ga ik niet gebruiken. Een bit is voor de paardenmond gemaakt en past volgens mij niet eens in een rundermuil := Hij wordt dus bitloos geleerd :j

Geerke: Ja, voorlopig blijft hij nog bij zijn moeder. Maar ik weet niet voor hoe lang, dit hangt van de beslissing van mijn schoonmoeder af. Indien hij toch van mama Dina wordt gehaald, wordt er wel gewoon melk met de fles gegeven. Dina is een melkkoe en moet dus ook melk geven. Als blijkt dat Charlie haar uier teveel leegzuigt en ze dus niet voldoende melk geeft voor de andere (verstoten) kalfjes bij te voeren, dan wordt hij er ook afgehaald.
Maar opnieuw, dit hangt van mijn schoonmoeder af.
En natuurlijk ook van Dina's moedergevoelens. Momenteel zijn deze nog oké, maar dat kan snel veranderen. Als ze Charlie niet meer genoeg laat zuigen, wordt hij er ook af gehaald en gevoerd met de hand.

Aan al de rest: Ik blijf hier zeker updates posten over mijn knappe kereltje :D Nu is het voor mij weer wachten tot zaterdag voor ik hem weerzie. Dan ga ik eens een veulenhalstertje proberen := Eens zien of dat past.

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 10:35

irmaaap schreef:
wat een dropje <3
maar ben stiekem ook wel benieuwd naar een foto van paps

Ik zal eens kijken of ik een kiekje van paps kan schieten om hier te posten :j
Paps is een belgisch wit-blauw stier :) Dus qua kleur is hij grijs en wit (voornamelijk grijs) en de 'aftekeningen' zijn niet mooi afgelijnd.
We vinden het dus een beetje vreemd dat Charlie een zwart kalfje is geworden :=

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:42

Haha, wat leuk!
Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen. :)

xLIESSSx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-13 18:33

Vandaag heb ik terug mijn ventje kunnen bewonderen <3
En wat is hij toch mooi, zo opgedroogd en uit de kreukels :D

Mijn schoonmoeder zegt dat ze hem waarschijnlijk van de koe af gaat halen binnenkort en zelf met de hand gaat bijvoeren. Hij is namelijk erg afgevallen en drinkt niet zoveel bij de koe. Resultaat: Dina krijgt last van haar uier en spenen. Ook niet zo handig als je moet melken met een melkmachine...
Daarbovenop heeft Charlie ook nog eens last van diarree... Dus om medicatie te geven en dit goed op te kunnen volgen moet hij sowieso met de fles melk krijgen.

Maar ach, het is dan ook stukken makkelijker om hem handtam te krijgen natuurlijk. Je bent er veel meer mee in contact en hij heeft geen moeder meer die min of meer schrik heeft van mensen.