hond bevuild eigen plekje!!?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:17

kusvoorjou schreef:
Overdag is ie heel goed zindelijk
We zetten onze wekker, gaan uit bed in onze pyama en doen alvast de achter deur open dan de bench
Open en dan plast ie netjes buiten.
Overdag kan ik zo een paar uur weg gaan met de hond in de bench, plast dan niet
Als ik thuis ben gaat ie gewoon bij de achter deur zitten joelen

misschien vindt ie het toch wat eng snachts?
al geprobeerd een lampje aan te laten?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 13:20

Ik ga zo naar stal toe op de fiets. Dus blijft boxerpup thuis, in zijn bench. Ga stallen mesten enzo, en dan tegen 4en terug
Hij plast dan niet.

En inderdaad zoals word gezegd net, hij vind de bench echt heerlijk gaat er altijd uit zich zelf in liggen
De bench word door ons ook niet voor de straf gebuikt. Word alleen maar gezien als leuk en veilig en eigen
Plekje

Lampje nog niet gedaan.. kan proberen vanacht.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:24

pluisje88 schreef:
Bench in de slaapkamer zou ik niet aan beginnen als ik eerlijk ben. krijg je verwende honden van. als ze dan weer naar beneden moeten begint het drama. Onze hond hadden we binnen een week zindelijk. geef het wat tijd. Dat kleine ding moet leren om het op te houden. Ik zeg tegen jou ook niet dat je eerst elk half uur naar de wc mag en als je daaraan gewend bent dat je ineens 4 uur moet wachten. Bij wijze van spreken dan he. de blaas moet eraan wennen dat er langer en meer in zit. gewoon door blijven gaan. waarschijnlijk heeft hij het dus gewoon nog nodig om snachts eruit te moeten.

Hoe gaat het overdag met zindelijk zijn?

Ik begrijp dat nooit. Er slapen hier honden op bed, maar als dat door omstandigheden niet kan, slapen ze rustig ergens anders. Vorige week zijn we een weekend weg geweest en hebben ze in de kennel geslapen, geen centje pijn en al helemaal geen drama.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:29

kusvoorjou schreef:
Ik ga zo naar stal toe op de fiets. Dus blijft boxerpup thuis, in zijn bench. Ga stallen mesten enzo, en dan tegen 4en terug
Hij plast dan niet.

En inderdaad zoals word gezegd net, hij vind de bench echt heerlijk gaat er altijd uit zich zelf in liggen
De bench word door ons ook niet voor de straf gebuikt. Word alleen maar gezien als leuk en veilig en eigen
Plekje

Lampje nog niet gedaan.. kan proberen vanacht.

Ik zou toch nog een paar nachten voor hem opstaan. Laat vannacht een lampje aan en kijk wat er gebeurt. kan best zijn dat dat helpt. waarschijnlijk is het een combi van donker een beetje eng vinden en nog moeite hebben met ophouden. als hij dan tussendoor wakker wordt dan duurt het voordat hij weer inslaapt vanwege het donker en komt hij tot de ontdekking dat hij moet plassen.

Kan een verklaring zijn hoor. weet niet of het zo is, maar zou logisch kunnen zijn in mijn ogen

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:31

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:32

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:35

pluisje88 schreef:
Tja achterhaald of niet, ik heb in de praktijk wat anders gezien ;)

Wij hebben er wel eerst voor gezorgd dat de bench een echte slaapplek voor hem is, en het absoluut geen straf is om erin te liggen. Hij voelt er zich nu nog steeds (6 jaar) veilig in. in de bench vindt hij de rust. als we hem los laten als we weg gaan (doen we tegenwoordig ook heel vaak hoor) dan heeft hij veel meer het gevoel dat hij moet waken en dergelijke. daar wordt hij onrustig van

wellicht doe je dan toch wat mis, mijn honden hebben altijd op de slaapkamer gemogen, zelfs bij in bed geslapen. De huidige jack russell heeft jaren gewoon bij mij op bed gelegen en sinds een jaar heeft ze een kussen langs het bed en daar ging ze zonder problemen op toen ik haar dat vroeg. Niks zeuren of wakker maken, vanaf moment 1 gewoon braaf liggen en slapen. En ik heb werkelijk met nog geen enkele hond problemen gehad wat dat betreft (en we hebben thuis al ons hele leven honden). Van Jack Russells tot herders en alles er tussen in.

CharlievdH

Re: hond bevuild eigen plekje!!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:40

Die opmerking dat je verwende honden krijgt als ze op je bed mogen slapen of in je slaapkamer snap ik niet echt. Onze hond mag ook wel eens op bed slapen, mag elke avond bij ons op de bank en tussendoor zette we zijn mand in een stoel en slaapt ie daarop. Als we hem eraf zetten zijn er echter helemaal geen problemen, hij komt dan wel bij je zitten om ge vragen of ie op je schoot mag, maar dan sturen we hem heel erg makkelijk naar zijn mand en blijft hij daar. Als je hond zich verwend gaat gedragen ligt dat aan veel meer dingen dan alleen de slaapplaats.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 13:47

Die kleine van mij mag ook op de zetel, alleen als we in het weekend in de woonkamer eten mag ze dat niet zo lang we eten. En dat weet ze heel goed, als ze de borden naar boven ziet komen gaat zij al op haar kussen liggen en dan krijgt ze een hondenkoekje en als dat op is, blijft ze gewoon rustig op haar kussen wachten tot we haar er bij roepen. Nu ligt ze ook langs me op de zetel met haar hoofd op mijn schoot maar er zijn ook dagen dat ze zelf op haar kussen gaat liggen ook al zijn we niet aan het eten. Maar net hoe ze het die dag heeft.

IMO doe je iets mis in de opvoeding als je je zo'n zorgen moet maken om het verschil "op de kamer" of "op bed" of niet...

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:54

Je pupje is nog jong, dus verwacht nog niet al te veel qua zindelijkheid. Wellicht dat je pup nog niet goed alleen durft te zijn 's nachts, en daarom gaat plassen. Ik zou hem eerst eens proberen in je kamer te houden en kijken of dat het probleem wegneemt.

Wat je ook kan doen is een plekje creëren in huis waar hij zijn behoeften kan zijn. Een soort kattenbak. Voor sommige pupjes blijkt dit goed te werken om goed zindelijk te maken. Uiteindelijk ga je dat 'plekje' naar buiten 'werken' zodat je puppy ook gaat begrijpen dat het buiten moet.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:04

Als overdag het maar om de 3 uur wil dan kan het s'nachts niet veel langer. Water weg halen vind ik uit den boze eerlijk gezegd. Dat is al lang achterhaald dat dat zou helpen om langer door te slapen.

Hier gaan alle oudere honden om 10:30 de laatste keer uit. Pups voor we naar bed gaan en dat is zo rond 23:00 uur. Water blijven ze gewoon houden en eten krijgen ze om 22":00 uur. We zetten de wekker op een tijd voordat de pups zelf aangeeft te moeten. Als deze het 3 uur vol kan houden zou ik dus 3 uur later de wekker zetten. Dit 2-3 dagen doen en uitbouwen. Heeft hier nog met elke hond gefunctioneerd. De 1 binnen een paar dagen en de ander doet er maanden over. Maar doorslapen kunnen ze al vrij snel.

Maar water weghalen, enz. vind ik echt niet kunnen en zo ouderwets.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 19:20

Lekker puppie bij je op de kamer nemen en wekkertje zetten. Mijn honden slapen altijd bij ons op de slaapkamer en op de bank etc. nooit geen enkel probleem gehad. Je puppy zal zich waarschijnlijk een stuk prettiger voelen bij jullie aanwezigheid i.p.v. helemaal alleen, het is tenslotte nog een kleine baby ;).
Bovendien hoor je als hij op de slaapkamer is meer want misschien geeft hij wel iets aan in de bench
s'nachts maar merk je dat niet omdat hij ergens anders staat.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-13 20:37

@Wilawander wij deden dat ook, na 3 uur uit bouwen.. steeds 5 min langer. Maar nu zit ie dus op 4u en 5 min langer kan hij al niet. Al 2 weken niet.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:49

Als het alleen om plassen gaat zou ik even wat urine opvangen en door de dierenarts laten onderzoeken.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:46

Wat fijn dat er de conclusie wordt getrokken dat ik iets verkeerd doe in de opvoeding van mijn hond. Ik zeg niet dat het bij mij problemen heeft gegeven. Mijn hond luistert prima. Niks aan het handje. En ja hij komt ook wel eens buurten in mijn bed en ligt ook op de bank wanneer wij een deken voor hem klaar leggen. Toch vind ik, helemaal voor een pup, een duidelijke eigen plek wel noodzakelijk.

Nogmaals, ik heb bij meerdere pups om mij heen hierdoor moeilijkheden zien ontstaan. Met mijn eigen hond en onze verstandhouding is dus niks mis.

Ts, sorry voor het off topic gaan. Zou het kunnen dat de pup simpelweg nog niet in staat is om langer dan 4 uur op te houden? Urine onderzoeken lijkt me een goede. Dan kun je in ieder geval een medische oorzaak uitsluiten mocht daar niks uit komen.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 00:23

Ben erg benieuwd of puppy zijn plas in kan houden, een kwartier langer dan hij normaal kan vol houden
We hebben hem met bench en al in onze slaapKamer.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 00:36

geduld...een pup is pas met 6 maanden oud in staat om zijn plas voor langere tijd op te houden.
Natuurlijk zijn de meeste pups eerder zindelijk,maar deze zal bij de groep van 6 maanden horen ;)

Veel later uitlaten s'avonds,om een uur of 12.

nu dus nog even laten plassen :+

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 01:01

Water weg halen is bruut. Valt bij mij onder dierenmishandeling.

Water is levensbehoefte nummer 1, en daar moet iedereen (mens en dier) 24 uur per dag gebruik van kunnen maken.

Je haalt het om 20.00 uur weg, wanneer krijgt hij het weer? 8 uur volgende ochtend?
Heeft het arme dier 12 uur niet kunnen drinken.

Mijn teckel heeft als pupje 2 keer in huis geplast, en dat was omdat ik te laat was.

Ik heb nooit een vast routine aangehouden met mijn dieren.
Geen vaste voertijden, geen vaste uitlaattijden.
Ze geven meestal prima aan wanneer ze moeten plassen. En bij sommige dingen weet je gewoon dat ze moeten plassen b.v. als ze wakker worden) De eerste week piepte mijn pup 's nachts 1 keer. Ging ik eruit, hond naar buiten plasje doen en weer naar binnen.
nooit een wekker gezet.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 01:15

Nou nou kitty, dan moet je de dierenbescherming opbellen water van onze hond staat in de bijkeuken en de deur is vaak dicht dus kan ze alleen drinken als we haar daar in laten. Beest is ondertussen 12 jaar en leeft nog steeds.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 01:29

Ik zeg ook niet dat ze er dood aan gaan.

Hoe zij jou het vinden als je vreselijk dorst hebt maar er niet om kan vragen en er zelf niet bij kan???

Of dat jij elke dag 12 uur lang niet mag drinken?

Dieren zijn al aan onze grillen overgeleverd en ontneem jij hem levensbehoefte nummer 1.

Maar wees er maar trots op dat het beest al 12 jaar is, 12 jaar lang dag in dag uit maar weer afwachten wanneer je drinken krijgt.

Heerlijk he die macht die je over zo'n dier hebt :r

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 01:39

Oh alsjeblieft zeg, beest krijgt regelmatig drinken hoor. Het is niet alsof ik 'm daar úren bij weg houdt. Nóóit heeft onze hond 12 uur lang geen drinken gehad.

En ik ontneem onze hond helemaal geen levensbehoefte, ze kan gewoon regelmatig drinken. En ze krijgt het blijkbaar genoeg want ze leeft nog steeds.

Jij hoeft toch ook niet 12 uur achter elkaar te drinken of wel soms? Dan zijn bepaalde momenten voldoende. En jij bepaald het zelf, wij bepalen het voor de hond, soms hoeft ze niet eens te drinken ook al kan ze het, dus we geven haar vaker de kans om te drinken dan dat ze zelf wilt.

Goed, verder zal ik ook ontopic nog even reageren. TS. helpt het als je in een deel van de bench misschien voorlopig nog kranten legt oid?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 01:45

Maartje1990 schreef:
Nou nou kitty, dan moet je de dierenbescherming opbellen water van onze hond staat in de bijkeuken en de deur is vaak dicht dus kan ze alleen drinken als we haar daar in laten. Beest is ondertussen 12 jaar en leeft nog steeds.

Citaat:
Eigenaar verantwoordelijk voor welzijn huisdier

Wie een huisdier heeft, moet daar goed voor zorgen. Bijvoorbeeld door te zorgen voor voldoende eten en drinken, medische verzorging en goede huisvesting. Het Landelijk Informatiecentrum Gezelschapsdieren (LICG) geeft informatie over alle huisdieren.

Bron rijksoverheid. Krijg link niet gekopieerd op telefoon

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 01:48

Nou, dat doe ik toch ook? :+ en alle bokkers hier.

Als mijn hond niet voldoende eten en drinken zou krijgen, dan zou ze nu geen 12 zijn lijkt me :+ overigens voer ik haar ook maar 1 keer per dag, valt dat ook onder het kopje 'bruut' of ben je je bewust van het feit dat honden eigenlijk niet zo vaak eten hoeven te hebben?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 02:00

Maartje1990 schreef:
Nou, dat doe ik toch ook? :+ en alle bokkers hier.

Als mijn hond niet voldoende eten en drinken zou krijgen, dan zou ze nu geen 12 zijn lijkt me :+ overigens voer ik haar ook maar 1 keer per dag, valt dat ook onder het kopje 'bruut' of ben je je bewust van het feit dat honden eigenlijk niet zo vaak eten hoeven te hebben?

Levensbehoefte nummer 1 is voeding en water.

Een levensbehoefte is iets wat je ten alle tijden moet kunnen aanspreken.

Jouw hond kan dat NIET. En die van ts ook niet.

Daarbij plaats ik mijn 1e reactie op het bericht vants dat haar hond vanaf 20.00 uur niets meerkrijgt.

Jij reageert daar op dat jouw beest( zo respectvol) de hele dag niet bij water kan wanneer hij dat wil.

Daarop vraag ik jou hoe jij het zou vinden als jij niet weet wanneer je weer water krijgt. Er niet zelf bij kan en er ook niet naar kan vragen.
Of in het geval van ts haar hond, 12 uur zonder moet.

Hoe vaak ik drink is totaal niet relevant. Ik kan pakken wanneer ik wil, kan ik het niet pakken, dan k aan

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 02:03

@Kitty1985
Ik zal vanaf nu bij het wandelen met de hond en (buiten) rijden op mijn paard water en voer meenemen.