Kruising LEEUW + TIJGER is een...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:10

Morganlefay schreef:
EskeGirl schreef:
Verschrikkelijk kan de mens soms zijn :x
Hoewel ik ergens benieuwd ben naar mensxaap :'). Maar dat is weer etisch onverandwoord :roll:
Vind het een mislukte kruising, eenn muildier gaat nog wel, maar dit is zeer mislukt.

ehh http://www.imdb.com/title/tt0096584/

Ik hoop dat dit fictie is?

Anyway, ik vind die lijgers er niet supergezond uit zien, onder hun buik hangt er precies een stuk huid dat niet echt een functie heeft, lijkt mij. Ik snap niet wat het nut van deze experimenten is. (zoals Kimbers zegt :) )

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:11

Morganlefay schreef:
Het nare met die lijger is dat ie niet stopt met groeien. Door de onmogelijke "match" staan de groei stopknop niet goed afgesteld.
Muildier/muilezel is bekend. Zijn ook nog meestal steriel

Volgens mij is dat van dat doorgroeien niet waar :)

roombolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:12

Toevallig kwam ik precies deze lijger ook tegen in het guiness world book off records . Dus het zal wel echt zijn.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:13

Fiffill schreef:
Dit bestaat al vrij lang, stuk uit de OP is ook uit januari 2010. Heeft hier volgens mij ook wel vaker op bokt gestaan.

Ligers bestaan echt, ik zie er ook het nut niet zo van in om ze te fokken. Het is niet echt een succesvolle kruising te noemen, zoals een muildier dat wel is - die het beste van twee kanten meekrijgt en al ontzettend lang gebruikt wordt.

Over de 'walfijn' (wholphin) dat is een dolfijn gekruist met een bepaald soort 'walvis' die gewoon deel uitmaakt van de dolfijnenfamilie, dus het is niet dat ze een bultrug kruisen met een dolfijn oid. :+ Het schijnt dat wolphins ook in het wild voorkomen.

ik ook niet, maar het schijnt dat ze gebruikt worden als waakligers (heb ik pas ergens gelezen)
een leeuw weet dat een grote leeuw meer vrouwtjes krijgt, daarom geven zij een gen door dat groot maakt. Maar leeuwinnen weten dat groot niet altijd beter is om te overleven, dus geven ze een gen door wat de groei een beetje remt.
omdat tijgerinnen dat gen niet doorgeven worden ligers zo groot.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:14

Ligers bestaan echt inderdaad.
Vorig jaar heeft Circus Herman Renz er 2 gehad. Mooie en machtige beesten om te zien!
Al is deze wel erg uit de kluiten gewassen..
Dat mensen ze fokken als 'huisdier' kan ik echter niet begrijpen..

Fenrir

Re: Kruising LEEUW + TIJGER is een...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:15

gerlindie ja, maar wat Morganlefay zei is niet waar op een gegeven moment stoppen ze wel met groeien. :P

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:21

Daphne__ schreef:
Je zult maar een jager zijn en dan zo'n lichaam hebben -O-

Dan vang je iig niks :') Maargoed, t beest word gevoerd door zijn mensen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:23

Hoewel ik ergens benieuwd ben naar mensxaap :'). Maar dat is weer etisch onverandwoord :roll:
Vind het een mislukte kruising, eenn muildier gaat nog wel, maar dit is zeer mislukt.
[/quote]
ehh http://www.imdb.com/title/tt0096584/[/quote]

Ik hoop dat dit fictie is?

yep

heeft wel enig stof doen opwaaien }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:24

Wat betreft kruisingen in het algemeen.
Niet met de Schepping knoeien.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:26

Ik heb nog 2 foto's van vorig jaar van de Ligers.
Ik moet wel zeggen dat die heel wat slanker zijn dan deze op de foto's zeg!
Afbeelding
Afbeelding
Het lijken inderdaad lieverds haha.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:27

Vivian__ schreef:
Daphne__ schreef:
Je zult maar een jager zijn en dan zo'n lichaam hebben -O-

Dan vang je iig niks :') Maargoed, t beest word gevoerd door zijn mensen...

Dat het dier gevoerd word door mensen, maakt weinig uit voor iets wat je Instinct noemt....

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:28

Volgens mij is deze liger (uit de OP) ook gewoon veel te dik...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:30

Jolmer20, op het filmpje dat iemand hier eerder postte zag ik ook zo'n slanke lijger. Maar daar werd gezegd dat dat nog een vrij jong dier van anderhalf was, en toen kwamen ze met een echt volwassen exemplaar af...

Ik ken trouwens best wel wat mensen die prima zouden kunnen doorgaan voor mensxaap :') .

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:31

Deze waren ook nog niet oud, maar zo jong geloof ik ook niet, zou ik eens na moeten vragen.
Ik weet dat ze nu in Duitsland in het circus zijn, geloof ik.

Haha ja ik ken er ook genoeg inderdaad haha.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:36

Waarom zou je zoiets fokken wordt gevraagd. Een van de mogelijke antwoorden is het uitzoeken van relevante genetische informatie en sommige ziektes kunnen er mee opgehelderd worden.
Nu is dit erg uit de hand gelopen, het fokken met als doel een huisdier te 'kweken', nee dat keur ik niet goed. Wanneer er op zeer geringe schaal gefokt wordt voor wetenschappelijke doeleinden vind ik het een ander verhaal.

Maar om nou te zeggen dat muildieren gelukte kruisingen zijn... Zij zijn (ook?) onvruchtbaar... De lijger uit de OP is uit verhouding en te zwaar, maar is ie daarom zielig? Ik vind muilezels/-dieren ook ietwat uit verhouding...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:38

Muildieren worden al ontzettend lang gefokt en met succes. Beter dan een paard en beter dan een ezel als het gaat om oa kracht - ik krijg niet echt de indruk dat een liger het beste meekrijgt van de ouderdieren?
Ligers zijn overigens wel vaker vruchtbaar want er zijn wel eens kleintjes van geboren gekruist met tijgers bijv. Is ook wel eens voorgekomen bij muildieren maar dat is zeldzaam (weet niet exact hoe het zit met ligers en of dat even zeldzaam is)

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:47

Fiffill schreef:
gerlindie ja, maar wat Morganlefay zei is niet waar op een gegeven moment stoppen ze wel met groeien. :P

dat lijkt me idd wel

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:54

Muildieren worden vaak nog met een doel gekweekt.
Lijgers niet.

Ik denk als de meeste mensen weten wat voor waarheden achter alle jonge diertjes in dierentuinen schuilt.. dat mensen niet meer gingen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:57

Net als met die witte tijgers. Dat is pas triest, met al die genetische defecten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:59

Laptopmuis schreef:
Een walfijn - walvis x dolfijn (geen idee hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen, denk met insiminatie).

Wélke walvis en wélke dolfijn? Beide redelijk slecht gedefinieerde termen over een groep soorten.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:00

Het zijn publiekstrekkers, meer eigenlijk niet...

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:01

Kuggur schreef:
Laptopmuis schreef:
Een walfijn - walvis x dolfijn (geen idee hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen, denk met insiminatie).

Wélke walvis en wélke dolfijn? Beide redelijk slecht gedefinieerde termen over een groep soorten.

... is dat dan relevant...?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:02

@ Laptopmuis ja, zie mijn post daarover

Fiffill schreef:
Over de 'walfijn' (wholphin) dat is een dolfijn gekruist met een bepaald soort 'walvis' die gewoon deel uitmaakt van de dolfijnenfamilie, dus het is niet dat ze een bultrug kruisen met een dolfijn oid. :+ Het schijnt dat wolphins ook in het wild voorkomen.

Edit: zie hier een foto van de dolfijn (bottlenose dolphin) en de 'walvis' (false killer whale) in het wild bij elkaar

Afbeelding

http://ngm.nationalgeographic.com/ngm/p ... 8213/view/

Heeft niks met inseminatie te maken iig.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:57

Kwanyin schreef:
Jolmer20, op het filmpje dat iemand hier eerder postte zag ik ook zo'n slanke lijger. Maar daar werd gezegd dat dat nog een vrij jong dier van anderhalf was, en toen kwamen ze met een echt volwassen exemplaar af...

Ik ken trouwens best wel wat mensen die prima zouden kunnen doorgaan voor mensxaap :') .

Waarom proberen we dat niet een keer? :') Iemand die zich geroepen voelt om mee te doen aan een dergelijk onderzoek? XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 21:57

jolmer20 schreef:
Ik heb nog 2 foto's van vorig jaar van de Ligers.
Ik moet wel zeggen dat die heel wat slanker zijn dan deze op de foto's zeg!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Het lijken inderdaad lieverds haha.

Oh die links onder is mooi zeg! <3 Die daarnaast staat vind ik eigenlijk heel weinig weg hebben van een leeuw.. :+