Grasparkiet of valkparkiet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

welmoedz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:48

Mijn ouders hebben thuis 2 grasparkietjes en die maken ontzettend veel herrie. Ik heb zelf een valkparkiet gekocht die over het algemeen vrij stil is en hele leuke deuntjes fluit en woordjes brabbelt. Ook ben ik begonnen aan klikker training, hij is heel slim en had binnen 1 dag al commando's door. Ik vind valkparkieten veel leuker, ik ga er binnenkort 1 bijhalen van de fokker, ik weet niet hoe het dan met het geluid zit maar tot nu toe valt het me niet tegen!

Crissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 11:20

Ik heb momenteel 4 grasparkieten in 2 verschillende kooien in een appartement. Van de 4 is er 1 mannetje wat regelmatig hard schreeuwt. Soms vervelend als je TV wilt kijken, visite hebt of aan de telefoon zit. Verder zijn het leuke en gezellige dieren. Ik vind zelf valkparkieten ook erg leuk, maar heb daar geen ervaring mee. Overigens zijn ze allevier erfstukken van oudere mensen die of niet meer leven (nummer 1 en 2) of opgenomen in een verzorgingstehuis (nummer 3 en 4).

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:30

Ik persoonlijk zou een valk nemen, maar dat is waarschijnlijk omdat ik daar meer ervaring mee heb.

Ze kunnen inderdaad heel hard schreeuwen, mijn valkjes schreeuwden altijd als ik weg ging maar verder had ik er geen last van.:)

_Balou

Re: Grasparkiet of valkparkiet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:33

Ik zou een valk nemen! Hebben wij hier ook in de volieré, echt superleuke vogels! Mijn "ervaring" met grasparkieten is dat ze heel bijterig enzo zijn..