Waar kitten('s) vandaan halen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 13:31

Ik zou ook voor het asiel gaan :j Zit vaak vol met katten en ook regelmatig kittens daar!

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 13:40

Saskia9 schreef:
Wat sneu Thinka! Broer en zus bevallen dus goed. Leuk om te weten.

Lieveli,dat ga ik eens doen inderdaad. Alleen de meeste kittens verblijven bij een gastgezin,je kunt ze pas ophalen als ze naar het asiel gaan.Je komt dus niet bij het gastgezin thuis is mij verteld.

Goed,we zullen het zien! Heb er erg veel zin in,om een of twee van die doerakken in huis te hebben weer :D

Ik ben gastgezin voor http://www.kittenopvangmiauw.nl en hier haal je de kittens wel op bij het gastgezin thuis. Dat is een groot voordeel omdat er niet zo vaak heen en weer gesleept word met de kittens en ze het huiselijke leven goed kennen (honden, kinderen, stofzuigers etc. Etc.). De kittens bij ons mogen weg zodra ze geënt, gechipt, ontvlooit en ontwormd zijn ze zijn dan dus nagekeken door een dierenarts en je weet dus zeker dat ze gezond zijn.

Roosch

Re: Waar kitten('s) vandaan halen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 13:52

Met kittens.. je moet er echt tegenaan lopen. Onze Kedi stond allang in de planning, een poesje uit combinatie van ouders waar ik verliefd op was geworden.

Toen we binnen een maand een maatje voor haar gingen zoeken zijn we echt bewust op sites van asiels gaan kijken maar bij geen enkele hadden we het Ja-dat-kan-hem/haar-wel-eens-zijn syndroom.
Ook op Marktplaats vonden we eigenlijk maar 2 katjes die ons echt aanspraken, een katertje en een poes. De eigenaresse van het katertje reageerde niet, en de poes was waaaaay over budget. Uiteindelijk reageerde de mevrouw van het katertje maar toen waren we allaaaang gaan kijken bij de poes, en die zit nu naast me te soezen. :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 14:06

Marktplaats is heel verleidelijk, maar zou hou je wel die wildfok in stand. En ze zijn (vaak) niet gecontroleerd en hebben hun prikjes en spuitjes niet gehad.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 14:36

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:07

Volgens mij maakt het niet zoveel uit hoor of je poes of kater, of twee katers of twee poezen doet. Ik heb drie katers en 1 poes van verschillende leeftijden en het gaat allemaal goed. Heel af en toe spelen ze of liggen ze naast elkaar maar ze vermaken zich zonder elkaar ook. Katten zijn niet echt groepsdieren en vinden het vaak zelfstandig nog fijner ook.

nafnaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:14

Paar weken geleden hebben wij een kitten gekocht op marktplaats omdat ons door onze dierenarts geen asiel werd aangeraad vaak hebben de beestjes daar afwijkingen.. Natuurlijk is de kans op marktplaats daar ook voor.

edit: Eerste nestje is wel aangeraad om te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:58

Asiel, om de doodsimpele reden dat ik niet mee wil doen met het in stand houden van de wildgroei aan katten (door ze voor nop via Marktplaats te halen uit een 'Oeps' nestje). Ik weet tenminste zeker dat de moeder van mijn kittens meteen gesteriliseerd wordt, net als alle andere katten in het asiel. Daar draag ik op die manier graag (financieel) aan bij.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:59

Geef ik je ook groot gelijk in, Relaxed. :j

Wij hadden ook graag een uit het asiel gehaald, maar wat er zat sprak ons niet echt aan en dat vind ik ook wel heel belangrijk als je een kat aanschaft.
Uiteindelijk anders gelopen dan gedacht maar toch blij met onze Marktplaatskatjes. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:07

nafnaf schreef:
Paar weken geleden hebben wij een kitten gekocht op marktplaats omdat ons door onze dierenarts geen asiel werd aangeraad vaak hebben de beestjes daar afwijkingen.. Natuurlijk is de kans op marktplaats daar ook voor.

Zeg je nou dat het is aangeraden om een poes een nestje te laten krijgen? Ik herlees trouwens je bericht en het staat uberhaupt voor, pardon my french, stierenpoep.

Een dierenarts die zegt dat katten in het asiel afwijkingen hebben? Waar heeft die dierenarts zijn kennis vandaan? Uit de kauwgomballenautomaat?

Ga je schamen om de domme dingen die je hier beweert.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 12-10-13 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:08

Die snapte ik ook niet helemaal. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:08

Roosch schreef:
Geef ik je ook groot gelijk in, Relaxed. :j

Wij hadden ook graag een uit het asiel gehaald, maar wat er zat sprak ons niet echt aan en dat vind ik ook wel heel belangrijk als je een kat aanschaft.
Uiteindelijk anders gelopen dan gedacht maar toch blij met onze Marktplaatskatjes. :)

De klik moet er zeker zijn, dus dan is Marktplaats ook best een goede uitkomst. Daarbij kun je zelf bijdragen door je kat wel gewoon te laten castreren. Mijn 1e 2 kwamen ook van Marktplaats, maar heb ze allebei laten chippen en castreren, per saldo ben je dan meer kwijt dan uit het asiel, maar dat had ik er wel voor over :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:10

Juist, wij hebben dat er ook voor over. :j
Ze zijn nu nog wat jong, en hebben hun eerste krolsheid nog niet gehad, maar zodra de tijd rijp is.. Nu komen ze ook niet buiten omdat ze doof zijn, maar ik wil alle risico's zo klein mogelijk houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 16:16

Ja die van mij moeten ook nog ff wachten, volgende maand waarschijnlijk, daarna mogen ze ook pas naar buiten :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:52

speurneusc schreef:
dierenfan schreef:
ik zou voor asiel gaan maar wat mijn belangrijkste punt is gaan voor een opvang, fokker of particulier die ze minimaal!!!! 12 weken bij de moeder en nestgenoten laat zitten. Dan zit je namelijk goed (niet elk asiel doet dat ) gezien de opvoeding die mams geeft nooit vervangen kan worden. Persoonlijk zou ik dus ook niet voor een flessenkitten gaan.

zowat alle gastgezinnen hebben zelf ook huisdieren (is bijna een vereiste) zo heb ik als pluspunt erbij dat ik 2 grote labradors en een volwassen kater heb die gek zijn op kittens, de moederpoezen als die er al zijn bemoeien zich vaak totaal niet meer met de kittens als ze zelfstandig eten ze mogen bij haar slapen en ze wast ze dan, maar thats it, spelen of opvoeden waar jij het over hebt is er zowat totaal niet meer bij, dat doen de labjes en de andere kat hier wel en wij, de gastgezinnen zijn er juist voor om zoveel mogelijk op te voeden in alle opzichten, niet alleen gezondheid maar ook gedrag. het in hokjes zitten en even gekroeld worden is uit de tijd (tenminste voor doornacker wel) mochten de kittens veel behoefte hebben aan speeltoestellen, klimmen etc. kunnen zo gezamelijk in een kitten ruimte geplaatst worden in het asiel, een binnen ruimte en grote buitenruimte waar allerlei voorzieningen zijn om jonge kittens te vermaken, pas een paar maanden oud. van al mijn flessen kittens, weeskittens of kittens die met mams zijn gekomen is totaal geen onderscheid in opvoeding, hebben nix aparte zorg of andere gebruiksaanwijzing, niemand kan herkennen aan de kittens onder welke omstandigheden ze zijn opgevoed/opgevangen de eerste weken.

vergeet ik idd helemaal omdat het zo gewoon is voor me dat al onze kittens t/m 12 weken bij hun moeder of pleegmoeder blijven IN een gastgezin in huis en dan niet in een apart kamertje (de eerste weken eventueel wel) maar uiteindelijk echt in de huiskamer lekker ravotten. Dan ligt het wel aan de sociale vaardigheden van moeders of zij mee mag in huis los of niet (een bange moeder leert haar kittens bang zijn en dan gaan de kittens zonder moeder lekker mee de huiskamer in en na een paar uur weer terug naar moeder in een rustige kamer)

Avossy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:58

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 19:07

Bedankt voor alle reacties!

Een vriendin voor me is ook aan het zoeken naar een leuke kitten. Zij is dierenarts assistente en komt geregeld van die sneue gevallen tegen.
Ben benieuwd waar we uiteindelijk mee thuis komen.
Ik zoek eerlijk gezegd wel naar een wauw factor :o
Vind ik die niet voor mijn gevoel,dan gaat mijn zoektocht gewoon verder!

Ik neem maandag eens contact op met een asiel in de buurt,eens kijken wat zij hebben!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:09

nafnaf schreef:

en zo komen we nu aan al die zwerfkittens en dat enorme katten overschot door jullie soort mensen en dierenartsen ik zou de dierenarts maar eens afschrijven i.p.v. asielen.

Ja in asielen komen dieren met afwijkingen voor en ja deze komen bij particulieren ook voor. Hoe ik dat durf te beweren? Een asiel krijgt vaak een moeder met kittens binnen of een hoogdrachtige moeder of kittens zonder moeder. Zeer zelden kittens met moeder EN vader. gezien zowel moeder als vader hun genen door geven kunnen er idd afwijkingen zijn ondanks dat moeder gezond is. Echter ze kunnen ook gezond zijn terwijl moeder ziek is.

Dit komt bij asielen voor EN particulieren omdat men graag zijn krolse kat de straat op stuurt en laat dekken door welke willekeurige katers dan ook (arme poezen) en juist onder die straat katers zitten vele ziekten. Gezien de poezen van particulieren dus op dezelfde manier (voor ruim 90% dan) drachtig worden als de poezen die in een asiel zitten is de gezondheid ook exact hetzelfde.

Immers de kittens in de meeste asielen groeien ook bij particulieren op (onder toezicht van opvang en met een dierenarts op de achtergrond en met veel meer medische kennis dan bij het gemiddelde gezin). Eigenlijk dus alleen nog maar voordelen ;)

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 07:00

Ik sluit me volledig aan bij dierenfan.
De twee kittens die ik in huis heb waren door een kennis eerst op marktplaats gezet, maar ik zocht nog een tweede kitten voor een gereserveerde kitten in het asiel. Dat moest op redelijk korte termijn in eerste instantie en kon bij het asiel nog niet iets vinden van dezelfde leeftijd. Daarop ben ik gaan zoeken naar iemand die echt onverwachts kittens had van een aanloopkat oid, want ik wilde absoluut geen mensen steunen die zomaar hun kat ongeholpen rond lieten lopen.

Deze kennis had een moederpoes die aan was komen lopen en inmiddels ook alweer weg, maar ook nog twee kittens. Ze had ze in huis gehaald, die tijd gevoerd, ontwormd en ontvlooid met spul van de Action. Toen ik ze zag heb ik ze beide opgevangen, want ze hebben een zwaar ondergewicht en onder de vlooien en wormen. Ik ben nu een week verder en nog steeds vrees ik voor de ene voor het leven.. de nodige dierenartsbezoekjes zijn al geweest. Je weet in ieder geval bij een kitten uit het asiel dat die stabiel is, behandeld, medische kosten de eerste tijd niet nodig zijn. Dat weet je niet bij een kitten van marktplaats en dan is het maar de vraag of je niet iemand steunt die moederpoes altijd ongeholpen rond laat hobbelen.