Help, bultje op kattenhoofd?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:24

Het is lastig als je pas 11 bent, dat begrijp ik. Misschien kun je klusjes voor je moeder doen in ruil voor een dierenartsbezoekje voor je kat?

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 16:24

Met wegdoen bedoelen we trouwens naar een andere eigenaar.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:26

en wie denk je dat een kat wil, verwaarloosde nierziekte ??

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:27

Anoeska27 schreef:
Het is lastig als je pas 11 bent, dat begrijp ik. Misschien kun je klusjes voor je moeder doen in ruil voor een dierenartsbezoekje voor je kat?

Ik denk dat dit een heel goede tip is :j

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:27

doordat je nu gestopt ben met de speciale voeding, wordt het er natuurlijk niet beter op ;-)

Misschien is het een idee om een deel van het huis af te sluiten voor je kat?

Is het bultje hard? zitten er korsten op? is het rood? is het oor warm?
verder nog iets te zien aan de kat (ander gedrag etc.)

LicentioFide

Re: Help, bultje op kattenhoofd?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 16:30

Bedankt voor de hulp, ik vraag wel ergens anders om hulp sorry, sommige reacties word ik verdrietig van en dat wil ik niet.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:31

Kan je een foto maken? Want ik wil je heel graag helpen. Hoe ziet het bultje er precies uit, zitten er korsten op, is het warm, groeit het nog steeds of is het gestopt?

Ik snap dat jij er niks aan kan doen, en ik vind het ook heel erg vervelend voor je. Misschien kan je je moeder helpen in huis in ruil voor een dierenartsbezoekje? Ik vind het namelijk heel sneu voor de kat, maar ook voor jou.
Laatst bijgewerkt door Chroosje op 11-10-13 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 16:31

Ik pb de mensen die echt willen helpen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:40

Misschien kan je beter met je moeder gaan praten, zij is degene die jou en dus de kat kan helpen.
Speciale voeding stoppen is niet handig en dat zorgt er juist voor dat de problemen blijven/erger worden.
Als een dier in huis neemt hoor je daar je verantwoordelijkheid voor te nemen ook als dat geld gaat kosten, als jij ergens last van hebt dan ga je toch ook naar de huisarts of neemt een paracetamol (niet dat je de kat nu paracetamol moet gaan geven want dat is giftig)
Kan je niet met je moeder gaan praten dat jij je zorgen maakt en bang bent dat er iets met de kat aan de hand is en bang bent dat je haar kwijtraakt? Wij kunnen niks doen, nogmaals jou moeder is degene die jou kan helpen door met de kat naar de dierenarts te gaan.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:44

Misschien kan je dit topic aan je moeder laten lezen zodat zij misschien wel inziet dat het niet zo netjes is om een dier te nemen om het vervolgens medische hulp (medisch dieet/medicijnen) te ontzeggen, of zelfs iemand anders ermee op te zadelen als hij niet meer gezond is en geld gaat kosten.
Ts, jij kan er niets aan doen, op je profiel zie ik dat jij hardstikke gek bent op je katten, maar je moeder zou beter moeten weten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:50

daar gaat die moeder zich echt niets van aantrekken hoor...en wij kunnen ook niet in de portemonnee kijken.De kat staat al op nierdieet en dat is op zich al vrij duur voer.
(hoe kun je in vredesnaam nu een 11 jarig meisje vertellen dat ze haar moeder moet aanpakken?)

Kun je kijken je een foto kunt maken?Misschien herkent iemand het dan?
Eet hij verder nog goed of is hij wat stiller sinds dat bultje?

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:54

Aanpakken nog wel :') ... Ik zeg enkel, misschien is de moeder ook niet echt bewust van wat ze eigenlijk doet en kunnen de reacties van volwassenen met verstand van katten op dit forum dat wel overbrengen. De kat krijgt trouwens juist geen speciaal voer (meer), toch?!
Als ze het echt niet kunnen betalen om de kat te laten behandelen kunnen ze hem inderdaad beter weg doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:01

geerke schreef:
daar gaat die moeder zich echt niets van aantrekken hoor...en wij kunnen ook niet in de portemonnee kijken.De kat staat al op nierdieet en dat is op zich al vrij duur voer.
(hoe kun je in vredesnaam nu een 11 jarig meisje vertellen dat ze haar moeder moet aanpakken?)

Kun je kijken je een foto kunt maken?Misschien herkent iemand het dan?
Eet hij verder nog goed of is hij wat stiller sinds dat bultje?

Kat is van het dieetvoer afgehaald, terwijl duidelijk is dat de kat een nieraandoening heeft, moeder neemt dus niet de maatregelen om de kat zich goed te laten voelen maar zeurt ondertussen wel dat dat ze in huis plast, tsja dan moet je de kat goede voeding en zonodig medicijnen geven, heb je dat er niet voor over dan kan je beter een nieuwe eigenaar zoeken en nooit weer een dier in huis nemen.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:03

Je weet niet wat de thuis situatie is..... ;-)
Is wel makkelijk om gelijk conclusies te trekken, niet waar? ;-)

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:05

Sow, sommige reacties hier vind ik echt niet kunnen tegenover een meisje van 11 die wel graag haar kat wil helpen.
Ik snap dat jullie het belachelijk vinden dat haar moeder op deze manier reageert en ik ben het daar ook met jullie over eens. Maar de TS kan daar niks aan doen, probeert heel slim op een andere manier aan duidelijkheid te komen over het bultje en dan wordt ze hier afgebrand :n

TS ik ga je even een pbtje sturen misschien kan ik je wel helpen! :-)

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:08

Het maakt niet zoveel uit wat de thuissituatie is lijkt me, want het bewust laten lijden van een dier lijkt me sowieso niet de bedoeling. Daarom het devies van velen: proberen de moeder te overtuigen van het belang van behandeling als een dier ziek is OF als de middelen/situatie dat echt niet toelaten als laatste optie het zoeken van een nieuw baasje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:35

nathalie_v schreef:
Je weet niet wat de thuis situatie is..... ;-)
Is wel makkelijk om gelijk conclusies te trekken, niet waar? ;-)

In welke situatie vind jij het prima dat er een kat rondloopt die bewust geen goede voeding krijgt en ondertussen eigenlijk maar weg moet omdat ze in huis plast terwijl dit met speciale voeding of eventueel met medicijnen opgelost kan worden? En dan ook nog een groeiende bult heeft maar joh die kat daar gaan we geen geld meer aan uitgeven, en daar bovenop nog een meisje van 11 die zich zorgen maakt om haar kat.
In welke situatie kan dit wel en in welke niet?

Mij maakt het niet uit wat de situatie is, of je houd de kat en neemt je verantwoordelijkheid, of je zoekt een nieuwe plek en begint niet meer aan dieren.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:36

dees_daan schreef:
Mij maakt het niet uit wat de situatie is, of je houd de kat en neemt je verantwoordelijkheid, of je zoekt een nieuwe plek en begint niet meer aan dieren.

Dat ben ik met je eens, maar ik vind het niet terecht om hier een 11 jarig kind op aan te vallen. Zij hoopt op tips omdat haar moeder haar niet wil helpen en dan wordt ze compleet afgebrand.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:39

natuurlijk heeft iedereen gelijk die schrijft...neem je verantwoordelijkheid,poes moet op dieetvoer,doe hem weg,neem nooit meer een dier...

Maar hoe eerlijk is dit om dat te zeggen tegen een 11 jarig meisje die oprecht bezorgt is over haar kat.
Een giga strontkar over zich heen krijgt en nieteens antwoord op haar vraag waar het eigelijk omging?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:00

Anoeska27 schreef:
dees_daan schreef:

Dat ben ik met je eens, maar ik vind het niet terecht om hier een 11 jarig kind op aan te vallen. Zij hoopt op tips omdat haar moeder haar niet wil helpen en dan wordt ze compleet afgebrand.

Ik zie dat er gezegd word dat ze met haar moeder moet praten, en dat de reacties gericht zijn naar haar moeder en niet naar TS toe.
Wij kunnen TS niet helpen, kat moet gewoon goede voeding krijgen en als de bult door groeit dan zal dat onderzocht moeten worden en de enige die daar voor kan zorgen is TS haar moeder, die dit dus bewust niet doet en wegloopt voor haar verantwoordelijkheid.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:05

wij kunnen ts best helpen,als ze er een foto van heeft.
Al het commentaar wat gericht is naar haar moeder...wat heeft zij daar nu aan?
Denk je nu echt dat als TS zegt dat ma van Bokt naar de da moet ,ze ook gaat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:13

geerke schreef:
wij kunnen ts best helpen,als ze er een foto van heeft.
Al het commentaar wat gericht is naar haar moeder...wat heeft zij daar nu aan?
Denk je nu echt dat als TS zegt dat ma van Bokt naar de da moet ,ze ook gaat?

Hoe wil jij helpen dan? Of kan je het door je beeldscherm heen genezen? Ook al is het een bultje van een teek die er gezeten heeft of iets anders onschuldigs dan nog zit de kat met een nierprobleem waar ze mee geholpen kan worden (en een eigenaar die de kat de schuld geeft van ongelukjes in huis terwijl dit toch haar eigen fout is, en de kat dus min of meer maar op moet donderen omdat ze geld gaat kosten)

Bokt hoeft er helemaal niet in betrokken te worden, meisje maakt zich zorgen, moeder zou dit ook moeten doen en moeten handelen, maar laat haar dochter er nu ook mee om lopen dat het niet goed gaat met de kat en het gedreig dat ze maar weg moet, denk dat dat heel wat meer impact heeft dan dat er gezegd word dat haar moeder haar verantwoordelijkheid moet nemen.
Of is dit een gevalletje 'het is maar een kat'?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:14

als het een goede foto is kun je best wel zien of het een beginnend abces is of iets anders.

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:16

114 red een dier,

misschien een blaasontsteking? of inderdaad nierinsufficientie, maar dan zou ze ook veel moeten drinken en mager worden, veelal ook braken en dof in het vacht zitten.

Dat je geen geld hebt om de kat op een nierdieet te zetten; oké, en een plassende kat in huis is ook niet fijn, maar laat op z'n minst een diagnose stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:23

geerke schreef:
als het een goede foto is kun je best wel zien of het een beginnend abces is of iets anders.

En dan? Moeder gaat niet met de kat naar de DA dus ook al weet TS wat het is, dan is ze nog geen stap verder.
Nierprobleem blijft, bult blijft als het een abces of een gezwel is en medische hulp komt er niet dus hoe is TS dan geholpen?