Hoe doen mensen dat toch: een hond en de hele dag werken??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:40

Ons vorige hondje ging in het begin als mijn moeder moest werken altijd een dagje naar oma of een vriendin van mijn moeder ging lekker lang met haar wandelen.

Nu hebben we een grote hond die helaas sinds vorig jaar december sommige dagen best lang alleen zit. Mijn vader werkt fulltime en mijn rooster is heel afwisselend, soms ben ik zelf op de uni van 9 tot 6 maar soms hoef ik ook maar een uurtje of helemaal niet. Nu gaat hij dus 5 dagen in de week met een uitlaat service mee, hij is ook bij deze mensen geboren en heeft altijd groot plezier. Hij is dan van een uur of 10 tot half 2 weg. Ze gaan wandelen met de honden die luisteren en dat willen, de rest van de honden mag bij hun thuis spelen op een behoorlijk terrein. Onze hond komt dus iedere dag brak terug en gaat dan lekker slapen.

Maar dat is natuurlijk erg lastig met zo'n oud hondje.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:46

Onze hond (7 maanden)is heel weinig alleen en als we wel lang weggaan, gaat hij naar de oppas. Heb ik gevonden omdat ik een advertentie op mp had gezet. Kreeg echt heel veel reacties en bij deze oppas had ik het beste gevoel. Gaat om ca 3 dagen per maand. Ik betaal haar 10 euro voor een hele dag.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:52

jesito schreef:
Je komt idd snibbig en betweterig over.
Alsof ik er niet alles aan doe, dat jij misschien de ideale situatie hebt of geen baan, zegt niet dat ik er niks aan doe.
Ik geef geen vreemde een sleutel van m'n huis en iemand die ik mijn hond geef wil ik kunnen vertrouwen, punt.
Als ik later een toppic plaats: hond mishandeld door buurmeisje die 'm uitliet.
Staan mensen als jij als eerste op hun achterste poten hoe ik de hond nou toch aan zo'n jong iemand mee kon geven of aan een vreemde.
Ik doe mijn best om het goed te doen en dan vooral voor de hond.

Wat een gelul. En "hond mishandeld door buurmeisje"... :')
Wát doe je dan precies om de situatie te verbeteren?

kimmie261

Re: Hoe doen mensen dat toch: een hond en de hele dag werken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:53

tja,vele honden zitten ook de nacht alleen voor uren, en moeten dan ook hun behoefte ophouden...

denk dat er maar weinig mensen zijn waarbij de hond op de slaapkamer slaapt en snachts om de zoveel uur uitgelaten wordt,overdags slapen honden ook,zoveel verschil is het niet..

vroeger werkte ik fulltime en kreeg een rottweiler in mijn schoot geworpen,deze zat dus ook hele dagen alleen,alleen had ik voor mezelf 1 regel dat was dat ik haar savonds niet meer alleen liet,ik trainde 3x per week PH1,en leerde haar naast het paard te lopen,deze hond liep door de weeks zo'n 4 uur per dag,en in het weekend en vrije dagen ging ze de hele dag mee op pad...

overdags sliep ze,ik nam weleens overuren op ( voor haar,en ook wel beetje voor mezelf natuurlijk) ,en als ik dan binnen kwam kwam ze niet eens de bank af...ze keek nog net niet op haar horloge om te melden dat ik te vroeg thuis was,uitlaten ging dan met een hond die 5 meter achter me aan sjokte,al luid geeuwend... :+

ik heb er wel een hond bij genomen zodat ze niet helemaal alleen was,maar of dat voor haar nu zo uitmaakte?? ze was nogal een einzelganger wat dat betreft...

en daarna kwamen er nog meer honden,uiteindelijk hadden we 5 honden terwijl we beiden fulltime werkte..en ik zou een vreemde ook geen sleutel geven hoor,daarnaast zou ik maar héél weinig mensen vertrouwen om met mijn honden te lopen,als er wat gebeurd zou ik de sjaak zijn...nee dank je...

onze buurman heeft overigens ook 2 honden zijn ook de hele dag alleen thuis,ik laat ze alleen smorgens los,zodat ze ook in de tuin kunnen,en die 2 liggen de hele dag op hun rug op de bank,die zie je en hoor je niet..

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:53

Een hele dag werken en dan een hond nemen zou ik niet doen,dat is niet eerlijk naar de hond toe.
Maar in jouw geval een hond van 13 zou ik gewoon lekker thuis laten,er voor en er na goed uitlaten dan moet het geen probleem zijn.
Kan je hem niet mee nemen naar de paarden en in de auto laten?Mijn honden vinden in mijn buurt zijn al genoeg,rijden ook erg graag auto.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:58

Lieke vind het ook niet erg om alleen te zijn. Als ik de hele dag werk kom ik tusen de middag altijd even thuis voor mijn gevoel maar mevrouw komt even naar me toe en gaat dan weer lekker languit op de bank slapen of languit in de tuin liggen haha dus eignelijk hoef ik me niet schuldig te voelen en ik ben 2 middagen in de week vrij en ligt ze ook op de bank te luieren haha.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:00

Wij werken beide en hebben twee honden. Ik werk 30u, mijn man 40.
Hij begint om 7u en komt rond half4 thuis. Ik begin rond 10.00. 3dgn in de week werk ik 5u, 2 dagen 7,5u. De honden zijn daarmee nooit langer dan 6uur alleen thuis in principe.
We lopen 3x per dag, waarvan 2 korte rondjes (30-45 minuten) en een lange 1-1,5u en in het weekend zijn we met goed weer(dus geen regen) een hele tijd aan de wandel.
Mijn honden zijn echt meer dan happy.
Dagen dat ik de hele dag thuis ben zijn voor hun absoluut geen betere dagen dan andere. Wellicht scheelt het dat ze heel zelfstandig zijn

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:39

appiesjappie schreef:
Ik ben ook benieuwd hoe mensen dit doen. Ik vind het ook niet fijn als mijn hond alleen is. Zelfs niet als ik naar mn werk ben geweest de hele dag en thuis komen haar uitlaat en ga eten en daarna naar de paarden ga om te rijden en ze gaat dan niet mee. Vind ik dan op 1 of andere manier zielig. Ik geef haar dan meestal zo'n snackbal met kaas er in om mijn eigen gevoel dan beter te maken hahah. Dan denk ik dan is ze evne bezig en dan hoeft ze mij die tijd al niet te missen haha

hoeveel uur ben je weg? want als ik denk aan een hele dag werken, een simpel rondje uit en dan naar je paard = dus weer alleen, dan vindt ik dat idd erg zielig

ik had mijn honden genomen toen er mogelijkheid was dat er telkens iemand thuis was. Helaas verbrak mijn relatie en moest ik het alleen doen met een werkweek van 36 uur
daarom had ik een uitlaatservice genomen

nu hebben we geen hond meer maar willen er wel 1
ik werk niet, ben vaak thuis, hond kan altijd mee naar stal en kan t allemaal niet dan mag hij met mijn man mee naar het werk

overigens ben ik er niet op tegen dat er honden zijn bij werkende mensen, maar je moet wel je verantwoording dragen, en ik lees vaak genoeg nog (helaas) dat het er aan schort

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:41

maar die schortende verantwoording hoor en zie je ook vaak genoeg bij mensen die níet werken... ( bewijst het feit dat ik in 1 jaar tijd 4 honden aangeboden kreeg die alleen uit hun huiskamerkooitje kwamen om een rondje om de flat te lopen,terwijl de eigenaren gewoon thuis waren -O- )
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 11-10-13 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:43

kimmie261 schreef:
maar die schortende verantwoording hoor en zie je ook vaak genoeg bij mensen die níet werken...

idem, net zo erg....

maar het ging hier nu om de werkende...vandaar mijn reactie op die manier

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:44

Onze honden zijn maandag, dinsdag en woensdag ochtend elk 3 uur alleen (Van half 9 tot 11 uur/half 12)
Dan moet mijn moeder werken. Ik zelf werk maar 2 dagen en dat zijn de dinsdag en woensdag. De rest van de dagen ben ik dus altijd bij ze en doe dingen met ze.
Nu moet ik eerlijk bekennen, heb het ook wel erg getroffen zo.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:47

Ik ben ervan overtuigd dat honden niet gemaakt zijn om lang alleen te zitten. Een oudere hond mag dan veel slapen, sociaal komt hij wel tekort. Sowieso kunnen wij soortgenoten niet vervangen, onder andere vind ik wandelen daarom belangrijk zodat ze kunnen socializen met andere honden. Ik vind dta veel mensen vergeten dat je hond niet 8 uur alleen zit. Hij zit dus minstens 16 uur alleen aangezien we ook nog slapen. Die andere 8 uur zijn we ook druk met wassen, strijken, eten, boodschappen doen etc.

Ik heb nu co-ouderschap met de hond. Voorheen werkte m'n vriend savonds en ik overdag. Nu is hij regelmatig in een opvang gezin. Als hij de week bij mij is, ga ik in de pauze naar huis pak de fiets en neem hem mee naar de speelweide (woon 1 min van mn werk af :D)

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:53

Ik zal nu wel op een paar tenen trappen, maar ik vind dat sommige mensen wel erg hoge eisen toeschrijven aan honden.

Volgens mij zou de gemiddelde asielhond een moord doen voor een huis en een baasje, ook al werkt die van 9-5.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:56

sallandval schreef:
Ik zal nu wel op een paar tenen trappen, maar ik vind dat sommige mensen wel erg hoge eisen toeschrijven aan honden.

Volgens mij zou de gemiddelde asielhond een moord doen voor een huis en een baasje, ook al werkt die van 9-5.

daar zit zeker iets in :j

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:57

Ik werk 3 hele dagen.
Dan zitten ze bij m'n moeder samen met haar hondjes.

Als ik thuis kom hebben ze een wandeling van 2 uur door het bos gemaakt met m'n Vriend en neem ik ze 's avonds mee

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:58

Hier wordt ook fulltime gewerkt, maar onze honden zijn nooit alleen, ze zijn namelijk altijd minstens met z'n drieen. :D
In de ochtend zijn ze er al een uur uit geweest, eerst om te 'helpen' bij de paarden, daarna meestal nog een kort rondje door het bos. Halverwege de middag komt mijn zoon uit school, die laat ze naar buiten.
En 's- nacht slapen ze gezellig bij de bazen :o
Gaat prima zo!

Sallandval, ik ben het wel met je eens hoor. Zeker als dat dan ook nog een baas is waar de hond de rest van zijn leven kan blijven.

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:00

Wij hebben 3 honden en we werken allebei full time (op vrijdagmiddag is mijn vriend vrij). Tussen de middag kan ik naar huis om ze uit te laten. Op maandagavond hebben ze behendigheid, op dinsdagavond KMPV training, op woensdag gehoorzaamheid en op zaterdag bijna de hele dag op de hondenclub. Op de dagen dat er niet getraind wordt gaan ze mee naar stal en lopen daar heerlijk rond. Ik denk dat onze honden meer aandacht en training krijgen dan menig andere hond bij mensen die wel thuis zijn maar er niets mee doen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:00

ik ben gewoon de hele dag thuis.Maar mijn situatie is iets anders.De honden hebben een erg groot omheind perceel tot hun beschikking en zijn met z'n zessen.
Dus al ben ik een dagje weg,kunnen ze gewoon hun gebouw in en uitlopen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:03

sallandval schreef:

nou dat ligt er maar net aan welk asiel en welk baasje....

ik ken asiel waar de dieren de hele dag op een heel groot perceel los lopen... en dat moet ik dan gaan vergelijken met bijv een baas die zijn hond de hele dag van 9-17 in de bench zet?
als je dieren neemt moet je je verantwoording er voor nemen, dat er dieren in het asiel zitten moet geen goedkeuring zijn voor mensen die niet op de juiste manier met hun hond om gaan (vind ik)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:05

Waarom hond in de bench als je weg bent en niet gewoon los in de woonkamer/keuken? Dat vind ik niet kunnen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 18:06

tja ik woon dichtbij mijn werk. Dus 's ochtendsvroeg ga ik ongeveer half uur/3 kwartier met hun actief buiten bezig zijn niet zomaar wandelen aan een llijntje dus maar spelen en gek doen. Tussen de middag met de auto gauw naar huis, honden in de auto laden, brood pakken wat al klaar ligt en naar de zeedijk toe voor een half uur plezier. Eerst eet ik mijn brood tijdens het wandelen en daarna doen we lekker gek met zijn 3en. Dan moeten ze weer een uur of 4 á 5 alleen zijn en daarna is het een snel rondje voor poepen/plassen dan ik eten en dan bezig zijn met spelletjes of training. Dit hoeft niet lang te zijn een half uur per hond is genoeg. Daarna gezellig met zijn 3en bank hangen.

Ik zou nooit meer een echt jonge energieke hond aan kunnen schaffen als dit de toekomst gaat worden (waar de kans heel groot op is). Nu zijn mijn ouders nog erg veel thuis en nemen ze in de 3 dagen dat ik full time werk bij een bedrijf waar ze niet mee naar toe mogen de zorg op hun. De andere dagen neem ik ze mee naar mijn andere werk. Echter vermoedelijk moet dat bedrijf in januari 2015 stoppen en dan moet ik toch echt bij mijn andere baas volledig gaan werken en zitten ze 5 dagen in de week alleen als ik op mezelf ga wonen. Omdat ik weet dat deze kans aanwezig is heb ik mijn honden het ook aan geleerd. Heb het nu al een aantal weken per jaar als mijn ouders weg zijn dat ik het zo doe en dat gaat super.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 18:06

sallandval schreef:

Daar is zeker wat van te zeggen :)

Ojajoh

EskeGirl schreef:
Waarom hond in de bench als je weg bent en niet gewoon los in de woonkamer/keuken? Dat vind ik niet kunnen.

er zijn genoeg honden die in een bench moeten omdat ze bijv slopen , of niet geheel zindelijk zijn....

PortRoyal

Mijn man werkt de hele dag en ik enkele uren minder. Ons hondje is hooguit 5 uur per dag alleen. Vroeger werkte ik minder en was ze niet langer dan 3 uur alleen. Toen had ze ook veel meer energie en liepen we soms urenlang door het bos. maar hier maak ik ons mormel niet meer echt blij mee. Ze wil eigenlijk niet meer echt wandelen zoals vroeger, en als ik thuiskom wil ze soms niet eens naar buiten toe! Ik heb dan ook niet echt een schuldgevoel dat ik haar tekort doe. Ze is ook niet echt alleen maar heeft poezenvrienden om haar heen, soms heb ik het idee dat ze ons niet eens mist als we weg zijn. Maar elke dag loopt ze zeker een langere wandeling, dit kan alleen als mijn man er ook bij is, anders wil ze niet echt. Het is een beetje een raar beest denk ik....

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 18:08

Puppetje schreef:
Wij hebben 3 honden en we werken allebei full time (op vrijdagmiddag is mijn vriend vrij). Tussen de middag kan ik naar huis om ze uit te laten. Op maandagavond hebben ze behendigheid, op dinsdagavond KMPV training, op woensdag gehoorzaamheid en op zaterdag bijna de hele dag op de hondenclub. Op de dagen dat er niet getraind wordt gaan ze mee naar stal en lopen daar heerlijk rond. Ik denk dat onze honden meer aandacht en training krijgen dan menig andere hond bij mensen die wel thuis zijn maar er niets mee doen.

Jouw honden hebben idd de tijd dat jullie werken zijn, hard nodig om uit te rusten, haha :D
Super toch.