Katje 'vergeet' op de kattenbak te gaan?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pacific

Re: Katje 'vergeet' op de kattenbak te gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:38

Pff wat vervelend voor jullie! Ik weet niet of je het hebt gedaan en of je na deze ervaringen ooit nog een kitten neemt, maar wat wij hebben gedaan toen we onze inmiddels volwassen kat kregen: zodra we haar uit de reismand haalden direct voor de kattenbak gezet.

Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden -O-.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 22:38

Heb geen pasklare oplossing..
Maar misschien heb je hier wat aan.
Kat niet het hele huis geven om in rond te lopen, beperken, bv. gang? Badkamer (ivm geen vloerbedekking?) en daar kattenbak in zetten.
Als je thuis bent mag poes met toezicht wel overal komen, wel ook bakken daar.
Diverse soorten kattenbak vulling gebruiken.
Veel katten vinden open bak fijner dan gesloten (ivm stank die blijft hangen in gesloten).
Veel katten vinden bak met al iets erin vies, dus snel genoeg vulling vervangen.
Stel dat er 1 plekje is waar je veel cadeautjes vind, daar bak neer zetten.
Sommige katten willen een bak voor het plassen en een andere voor het poepen.

En ik realiseer me hoeveel mazzel ik met mijn kat heb gehad toen ik haar als hummeltje meenam van de boerderij...

Overigens wel een droppie hoor, jouw hummeltje.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 11:56

Hoi meelezers,

Het topic is nu al wat ouder, maar we hebben eindelijk het probleem en de oplossing gevonden!

Poes is toch maar onderzocht door de dierenarts. Blijkbaar heeft ze een voedselallergie waardoor het moeten poepen haar ‘overviel’ en ze zoveel ongelukjes had. Ze heeft eerst een zak dierenartsvoer leeg mogen eten, anti-allergie, wat haar poepies steviger maakte. Ondertussen al enkele weken overgeschakeld op vers voer – mijn honden krijgen dit ook – en ook nu blijft haar stoelgang goed. Geen ongelukjes meer en heel wat minder hoopjes in de kattenbak!

Eind goed al goed, althans, daar hopen we op! Bedankt iedereen voor het meedenken!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:01

Gelukkig!! Fijn om te horen :D ook goed dat je bent blijven zoeken naar een oplossing!!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:25

Ik zat het topic nu pas door te lezen en dat was eigenlijk het geen ik ook al bedacht. Kat van mijn zus had het ook, continu ongelukjes omdat het haar echt overviel. Die is ook over op vers (diverse dieetvoeders werkte ook niet) maar nu met vers niets meer aan de hand. Een kat is van zichzelf schoon en zindelijk, daar hoef je eigenlijk niets aan te doen. Dus bij dit soort problemen is er altijd een oorzaak en dat blijkt maar weer eens. Fijn dat jullie de oplossing gevonden hebben en bereid waren om er zoveel voor te doen!