(Huis)dier op laten zetten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:09

Mando schreef:
Vreselijk, ik zou het niet kunnen om mijn geliefde huisdier dan koud en gevoelloos in de kamer te hebben zonder zijn gemekker en gemauw...
Nee... ik zou het niet kunnen
Ik laat ze liever cremeren en zet ze in een urntje... dan zijn ze er toch bij en toch niet aanwezig

Je kan altijd nog een recorder in de bips laten zetten met de geluiden :Y)
(Arm bezoek haha, liefst met bewegingsmelder :D)

spottedponie

Re: (Huis)dier op laten zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:18

Ik zou een huisdier niet op laten zetten, dood is dood...

Ik heb wel 3 geweien aan de muur hangen, deze zijn uitgekookt... Bij mijn vader hangen 2 reeën en een edelhert aan de muur, zelf geschoten dus als "trofee"...
Tot op zekere hoogte vind ik het wel wat hebben, ik hoef niet mijn hele huis vol met opgezette dieren...

Mijn vader jaagt, dus ik kom regelmatig bij een preparateur, erg mooi om te zien, soms kunnen ze er echt wel iets van maken, maar een huisdier? Nee dat vind ik niks...

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:25

Cayenne schreef:
Vanaf het moment van overlijden zie je vaak ook letterlijk het leven uit de ogen trekken. Op dat moment is het imo alleen nog maar een omhulsel. Vreselijk om te zien altijd en dan heb je het ook nog in je kamer staan :\

Inderdaad, dat vind ik ook altijd het 'engste' moment wanneer ik een dier laat inslapen. Dat de ogen bijna letterlijk leeggezogen worden en dat ze in het niets liggen te staren. En je kan het zelfs geen staren noemen, want er is niets meer. Zo zou ik mijn dier niet willen herinneren.
Ik zou mijn hond nooit laten opzetten. Dat zou iedere keer te confronterend zijn. Haar toch zien, maar weten dat ik geen likjes meer krijg of dat ze haar speelgoedje niet meer tegen mijn voeten gooit.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:28

iemand bij ons op stal heeft jaaaaaren geleden het hoofd van haar oude pony op laten zetten.
Ik vond het een vreselijk idee, eerst alleen al het idee dat het het hoofd verwijderd werd (de rest ging naar rendac), toen het idee dat het hoofd aan haar slaapkamermuur hing en toen ik haar jaren geleden vroeg waar het hoofd nu was, bleek ie op zolder te liggen.. >;)
nee niets voor mij :n

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:43

Oh brrrr, nee dat is nou echt iets waar ik niet aan zou moeten denken. Zodra het dier overleden is, vind ik het er slechts nog als een omhulsel uit zien en ik heb er vanaf dat moment ook helemaal niks meer mee :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:58

Ik heb er ook aan zitten denken ... nu heb ik nog wel even de tijd, want katlief is pas 3 jaar. Maar ik ben toch meer van de botjes, dus tegen die tijd laat ik hem uitkoken en netjes in elkaar zetten. Op dit moment hebben we op de uni een prof die dat doet (tegen betaling uiteraard). Studiegenootje heeft dat gedaan en het zag er heel netjes uit. Dan heb ik liever mijn eigen kat staan als skeletje, dan dat ik er gewoon 1 in de winkel ga kopen.

M'n paard mag ook best een skelet worden na zijn dood ... maar dat gaat veel teveel kosten. Een hoofd is al 100 euro, dus wil niet weten hoeveel een heel paard kost :+

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:09

Hihihi dat doet me denken aan Rowdy van Scrubs!

Nee, ik vind het een beetje creepy. Ik denk dat het verdriet dan ook nog erg vers blijft, je wordt immers telkens weer met je dode dier geconfronteerd. Ik zou het niet kunnen!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:22

mijn eigen huisdieren niet omdat ik daar een emotionele band mee heb, maar ik heb weleens aangereden roofvogels op laten zetten. Erg mooi hoor. Geen kitscherige bedoeling ofzo maar echt levensecht. Preparateur Teurlinckx uit Eindhoven. Is lang geleden dus weet niet of de beste man het nog doet. Zijn werkplaats stond altijd vol met erg mooie beesten. Heb 1 vos (met een hangoor want die is kapot gegaan :D ), een paar roofvogels en 3 uilen. Heb meer gehad maar met mijn samenwonen het meeste weggedaan omdat mijn partner ze niet zo leuk vond. Voelde zich aangekeken :D
Dus een mooie vogel:ja. Eigen dieren:nee

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:27

Nee mijn eigen huisdier zou ik niet willen. Ik denk niet dat ze echt die "blik" van je huisdier goed tot uiting kunnen brengen met opzetten.
Verder vind ik sommige dingen best mooi als ze opgezet zijn. Ken wel mensen die zulke dingen hebben als het goed gedaan word vind ik het wel wat hebben. Of ik het zelf in huis zou willen hebben dat dan weer niet. Maar die mensen hebben een hyena hoofd laten opzetten. Dus het hoofd is zeg maar opgezet en de rest is het vel. Net zoals je weleens met berenvellen ziet in films. Moet zeggen onwijs mooi gedaan echt heel gaaf.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 23:21

Wij hadden er in het biolokaal altijd een paar staan. Kwam er niet graag haha

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 23:24

ik zet mijn paard gewoon opgezet op stal mest elke dag uit en zet hem in de wei

Ohnee toch niet

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 23:44

ik moet dan altijd aan zoiets denken:

Afbeelding

nee ik zou mijn dieren niet op laten zetten... :n

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 23:50

Nee, niet mijn ding.. Moet er niet aan denken eerlijk gezegd!

Ik heb wel toen op tv gezien hoe ze het doen.. Brrrr wat een vies werkje is dat zeg.. :=

Geloof dat dat 't programma met Rob Geus was.. _O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 00:12

Ik overweeg het serieus om met m'n parkietje te doen als hij dood gaat...
Waarschijnlijk heel anders dan met een kat o.i.d. omdat een vogeltje veel kleiner is. Een kat zou ik ook niet willen. Maar een vogeltje vind ik echt prachtig opgezet, op een mooi stammetje.
Ik vind het super interessant en ik zou sowieso best een opgezet vogeltje willen hebben, dus waarom dan niet mijn eigen kleine gevederde vriendje? Overigens heb ik dat maar met 1 van m'n vogeltjes hoor. Hij is nu 6 dus hoop dat 'ie nog een hele tijd meegaat. Heb hem samen uitgezocht met m'n vriend toen we net een paar maanden verkering hadden. Hij heeft bij ons allebei een heel speciaal plekje.

M'n andere vogeltjes heb ik dat minder mee. Overigens heb ik ook nog ratten en cavia's, maar als die doodgaan begraaf ik ze toch echt.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 01:10

Bij een dier wat wordt opgezet, worden de mogen vervangen door nepogen.

De opgezette teckel van een oude buurvrouw keek dan ook heel vrolijk de wereld in.

Ik vind het wat lugubers hebben.