Hamster kennis gevraagd ivm verblijf! Help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:14

Dit verblijf is sowieso te klein. Ik hield qua grondoppervlak altijd minimaal 80x40 aan, de echte minimale maten liggen op 60x40 (maar dat is wel erg krap!). Bij een grondoppervlak moet je de hoogte niet meetellen!

Syrtjes houden van klimmen, dus een traliekooi is zeker aan te raden. Dit ventileert ook het beste.

Glazen verdiepingen zijn prima, maar dan moet je er wel iets van vloerbedekking op maken; zodat ze niet uitglijden.

Ohja en denk je aan de grootte van je looprad?

Edit: De kooien die jij noemt zijn veel te klein, beter ga je voor iets ruimers. Op Marktplaats staat ook genoeg, misschien daar eens goed zoeken? :j

Flabbergast

Re: Hamster kennis gevraagd ivm verblijf! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 10:30

Ik had voor mijn goudhamster een heel mooi groot houten hok met verdiepingen en een graafbakje enzo, getimmerd door mijn vriend. Hij staat hier nog (hamster is dood). Als je zoiets mooi vind mag je hem best overnemen.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 17:09

Dankjullie wel!
Ik heb een hele ruime kooi op de kop getikt van een meter. Alle spulletjes zijn binnen inclusief een houten radje van 20 cm doorsnee. Hamstertje is besteld bij de dierenwinkel, nu alleen nog afwachten :D

Oh zo'n houten kooi lijkt mij heel mooi! Maar deventer is wel behoorlijk ver weg voor mij :(

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:11

Helaas is een loopwiel van 20cm erg klein voor een syrtje ...

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 17:16

oh chips zie dat ik de verkeerde heb besteld inderdaad... Jammer!
Naja ik krijg mijn hamstertje als baby, dus als hij te groot groeit koop ik een grotere! Stom! haha

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 17:17

Oh ik zie al waarom ik in de war was, op internet staat dat 18 cm minimale grote is voor een syrtje.. stom!

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:22

Ik zou kijken voor bijvoorbeeld een Ferplast Mary, dat zijn fijne kooien :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 17:22

Eerste drie weken kan het nog wel .. maar heb t nu ook al meerdere keren in de dierenwinkel gezien. Wij hebben daar ook een houten loopwiel (Forest) van 20cm, en die goudhamster is nu op haar volwassen grootte en past er gewoon niet in ..

Ik heb thuis de forest loopwiel van 28cm staan, en mijn syrtje heeft er alle ruimte in :) Misschien net iets te groot, maar liever te groot dan te klein ;)
Heb hem overigens bij zooplus vandaan nu hij nog in de aanbieding is ;)

Dehamster.nl - daar komt je info vandaan vrees ik. Is niet meer up to date. We zijn hard op weg om deze informatie aan te passen.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 18:43

Jaa ik heb ook die houten van zooplus inderdaad, ook mijn huisjes en tunneltjes daar gekocht. Ga vast zoeken naar een nieuw wieltje dan :) Of koop die van zooplus gewoon weer opnieuw!

Ja zag het op meer websites staan dat het minimaal 18 cm moest zijn maar op forums zeggen ze minimaal 29 cm.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:44

Let wel op met alles wat je koopt. Voor Syren moet alles gewoon groot zijn. Vaak worden cavia maten aangehouden .. En doorsnede van 7/9cm.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 21:43

ik heb mijn hamstertje! Het is een schatje! Ze heet Syn en is creme kleurig met licht grijze ondervacht.. heel mooi!
Voor nu is de kooi groot zat , maar ik kwam dit tegen op internet!
http://www.youtube.com/watch?v=wNhT_5ChKVw&hd=1

Het is de Ikea Detolf kast, nu voor 50 euro in de aanbieding, als je simpel weg 1 glas kant weg laat heb je een mega grote bak voor je hamster die je helemaal zelf in kan richten. Dus ruim 1,5 meter lang haha!

Zit hier serieus over te twijfelen nu, misschien leuk idee voor anderen ook!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 07:58

Mijn syr zat in een bak van 1.40 en die wist van gekkigheid niet meer wat hij moest doen. Het was té groot.
Dus ga niet groter van 1meter voordat je straks alles voor niets hebt gedaan en een ongelukkig dier hebt. Is niet leuk om te zien.

Heb je een foto van je syrtje? :)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 08:15

xDenies schreef:
Mijn syr zat in een bak van 1.40 en die wist van gekkigheid niet meer wat hij moest doen. Het was té groot.
Dus ga niet groter van 1meter voordat je straks alles voor niets hebt gedaan en een ongelukkig dier hebt. Is niet leuk om te zien.

Heb je een foto van je syrtje? :)

Té groot??
Wat een onzin, sorry dat ik het zeg.
Hoe doen ze dat dan in de vrije natuur?
Worden ze dan ongelukkig omdat ze niet in een kooi zitten van maximaal 1 meter?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 08:51

Niks geen onzin, ik vertel gewoon hoe mijn ervaring is geweest. Ik heb het hok verkleind en dat beest is duidelijk een stuk vrolijker en eet weer.
Liefst had ik het hok op 1.40 gehouden, natuurlijk! Hoe groter hoe beter. Maar een dier weg zien kwijnen, is dat dan de oplossing!?

Onze dieren zijn geen wilde dieren meer! ;)

De TS mag nog steeds zelf weten wat ze wilt doen. Maar ik mag vrij zijn om MIJN ervaring te vertellen. Wellicht heeft haar diertje er helemaal geen last van. Maar die van mij duidelijk wel.
Kan er ook niets aan doen! Jeetje mina zeg. Kalm aan zeg.