Waar hooi en stro voor de konijnen weg..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mereltje66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:19

DaisyDarling schreef:
Mereltje66 schreef:
Bedenk wel dat paardenhooi vaak veel groffer is dan hooi bedoelt voor de konijnen (daarom ook het prijsverschil).
Mijn konijnen kregen het paardenhooi niet weg.

Dat is naar mijn ervaring dan per konijn verschillend. Mijn konijnen vonden het juist heerlijk, stevig knabbelen was daarnaast ook goed voor de tanden. Als de stukken op zich gewoon te lang waren knipte ik het met een schaar in kortere stukken zodat het beter in de ruiven paste. Maar een konijn met goede tanden zou met de stevigheid van hooi geen moeite moeten hebben, ze knabbelen namelijk ook op takken.
Wel moet je natuurlijk op de kwaliteit van het hooi letten. Je wil lekker ruikend, niet stoffig, fris uitziend hooi :)

Dan waren mijn konijnen een beetje verwende konijnen, denk ik :Y) . Goede tanden hebben ze wel (knabbelen gewoon aan takken enz.). Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat de kwaliteit van het paardenhooi niet zo goed was als ik dacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:26

Ik heb al wat mailtjes terug , bij 1 adres kan ik beiden krijgen voor 10 euro en is maar 20km verderop :) . Denk dat ik daar even kijken ga , even ruiken en hopelijk meenemen!

Ja dierenwinkels verdienen grof geld , en met 4 konijnen is dit wat meer low budget :')

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:27

Hier ook dus "paardenhooi" voor de konijnen... juist dat dikke ruwe stengelige vinden ze hier lekker. Heb ooit eens zo'n mooi groen grassig zacht plakje mee genomen... nou die bliefte ze niet...

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:28

Mereltje66 schreef:
Dan waren mijn konijnen een beetje verwende konijnen, denk ik :Y) . Goede tanden hebben ze wel (knabbelen gewoon aan takken enz.). Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat de kwaliteit van het paardenhooi niet zo goed was als ik dacht.

Dat kan inderdaad heel goed het geval zijn. Konijnen zijn letterlijk 'zeurneusjes', als het niet lekker ruikt hoeven ze het ook niet. Kan dus best dat het dierenwinkelhooi gewoon veel fijner en fleuriger rook volgens ze. Ligt gewoon aan wat ze gewend zijn. Ik geef ze geen ongelijk :+ Mijn konijnen wilden ook niets uit mijn hand eten als ik bijvoorbeeld net nieuwe nagellak op had, stonk teveel :')

Brainless

Re: Waar hooi en stro voor de konijnen weg..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:45

10 euro is ook zeer goed betaald, maar wel weer tukken goedkoper dan voorverpakt hooi.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:49

Brainless het had te maken met hooiland waar in hetzelfde jaar bijvoorbeeld in het voorjaar nog schapen op gelopen hadden geloof ik.
Als jullie allemaal zeggen dat het gewoon kan ga ik het ook maar eens voeren.. heb eigen stallen dus hooi en stro genoeg :D

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:53

10 euro, die man zal blij zijn.....
Pakje hooi kost momenteel 3 euro en stro ong. 2.
Leuk verdiend..

En onze konijnen en cavia's aten ook altijd het zelfde hooi als de paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:57

Klopt , maar is hooi en stro! Dus 10 samen , toch bespaart ik nog..

Hij moet ook wat verdienen. .

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 14:58

Ja dat begrijp ik.
Normaal dus 5 euro samen. (op die 5 zou hij al verdienen)
Maar inderdaad nog steeds goedkoper dan de pakjes bij de welkoop.
Laatst bijgewerkt door Dakotah op 08-10-13 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Het is natuurlijk logisch dat iemand meer vraagt voor 1 baal als voor iemand die 200 balen komt halen.

Paardenhooi is gezonder voor ze als dat winkelhooi. Veel beter voor tanden en kiezen. Wel kijken van wat voor een land het komt net als bij de paarden.

geerke

Dakotah schreef:
10 euro, die man zal blij zijn.....
Pakje hooi kost momenteel 3 euro en stro ong. 2.
Leuk verdiend..

En onze konijnen en cavia's aten ook altijd het zelfde hooi als de paarden.

tja...maar het altijd goedkoper dan die kleine pakjes denk ik.
(ik betaal 10 euro voor 200 kilo :D )

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:00

Ik neem het gewoon mee van stal!
Gewoon stro en voordroogkuil. Vinden ze heerlijk.
Ik neem altijd gewoon een lege vlaszak of meerdere lege voerzakken en die vul ik dan.
Cheap. :D

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:01

Ja ik betaal ook niet zoveel, we hooien zelf en stro kopen we per ton.
Kennis van ons vraagt overigens voor 1 pakje ook gewoon 3 euro.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 16:17

Hier is het hooi vier en stro ook momenteel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:43

Ik heb ook iemand voor 3 euro per pakje , maar die hebben geen stro in kleine verpakking

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 17:45

Mereltje66 schreef:
Bedenk wel dat paardenhooi vaak veel groffer is dan hooi bedoelt voor de konijnen (daarom ook het prijsverschil).

nee het prijsverschil is puur marketing en de jkleine hoeveelheden in zo een pakje "speciaal" konijnenhooi...
over het algemeen kan ieder willekeurig konijn paardenhooi wegkrijgen, net zoals ze brokjes weg kunnen krijge, wortels en stukken hout kunnen doorknagen
de konijnen die het niet wegkrijgen zijn echt uitzonderingsgevallen
op verwende konijntjes na dan idd, hier ook wel eens een konijn overgenomen, die kreeg altijd duur kruidenhooi uit een plastic zakje en heeft er echt heel lang over gedaan voordat gewoon hooi goed genoeg was voor madam :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:14

Sonja_vR schreef:
Mereltje66 schreef:

nee het prijsverschil is puur marketing en de jkleine hoeveelheden in zo een pakje "speciaal" konijnenhooi...
over het algemeen kan ieder willekeurig konijn paardenhooi wegkrijgen, net zoals ze brokjes weg kunnen krijge, wortels en stukken hout kunnen doorknagen
de konijnen die het niet wegkrijgen zijn echt uitzonderingsgevallen
op verwende konijntjes na dan idd, hier ook wel eens een konijn overgenomen, die kreeg altijd duur kruidenhooi uit een plastic zakje en heeft er echt heel lang over gedaan voordat gewoon hooi goed genoeg was voor madam :roll:

-O- Is wat sommige konijnen , mijn moeder haalt ook altijd kruidenhooi maar hooi is hooi :P

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:03

Ik neem sinds een half jaar ook hooi en stro mee bij mijn verzorgpaard. Mijn konijnen eten dat hooi veel beter. Al zit er wel ook nog verschil in het ene of het andere pak. Ik heb nu toevallig weer eens een pak van de boerenbond en dat eten ze veel slechter. Ik vind dat hooi ook veel stoffiger.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:08

takkie_muis schreef:
Ik heb ook iemand voor 3 euro per pakje , maar die hebben geen stro in kleine verpakking

En als je de benzine kosten rekent kun je wrs toch beter naar die van twee voor 10 gaan ipv twee adressen.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 12:11

takkie_muis schreef:
Ja dierenwinkels verdienen grof geld , en met 4 konijnen is dit wat meer low budget :')

Valt tegen hoor de winstmarge op voer is heel laag. Mijn moeder heeft jarenlang een dierenwinkel gehad waar ik ook gewerkt heb, en op al het voer zit een hele lage marge. Dierenwinkels moeten het vooral hebben van de luxe artikelen.
Van een blikje Whiskas bijv. houd de winkelier hooguit 10 cent over!!!! En daar heb je dan meters stelling voor nodig.