DaisyDarling schreef:Mereltje66 schreef:Bedenk wel dat paardenhooi vaak veel groffer is dan hooi bedoelt voor de konijnen (daarom ook het prijsverschil).
Mijn konijnen kregen het paardenhooi niet weg.
Dat is naar mijn ervaring dan per konijn verschillend. Mijn konijnen vonden het juist heerlijk, stevig knabbelen was daarnaast ook goed voor de tanden. Als de stukken op zich gewoon te lang waren knipte ik het met een schaar in kortere stukken zodat het beter in de ruiven paste. Maar een konijn met goede tanden zou met de stevigheid van hooi geen moeite moeten hebben, ze knabbelen namelijk ook op takken.
Wel moet je natuurlijk op de kwaliteit van het hooi letten. Je wil lekker ruikend, niet stoffig, fris uitziend hooi
Dan waren mijn konijnen een beetje verwende konijnen, denk ik
. Goede tanden hebben ze wel (knabbelen gewoon aan takken enz.). Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat de kwaliteit van het paardenhooi niet zo goed was als ik dacht. 
Mijn konijnen wilden ook niets uit mijn hand eten als ik bijvoorbeeld net nieuwe nagellak op had, stonk teveel
Is wat sommige konijnen , mijn moeder haalt ook altijd kruidenhooi maar hooi is hooi