Hond poept en plast na 1,5 jaar nog steeds in huis..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Kimo_

Re: Hond poept en plast na 1,5 jaar nog steeds in huis..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 10:25

@huppelz - wat een knappe beslissing zeg!
@casarell - ja maar dan is het toch vreemd dat als ik een paar uur weg ben er niks aan de hand is, maar als ik naar de wc ga hij zo gestresst wordt dat hij er van gaat poepen? En dat ik weken lang zonder problemen even weg kan, en het dan ineens weer gebeurd?
@kugger - dat blijkt helaas maar weer..
@ luniek - ik zal eens kijken, dank je wel! Wel een beetje zonde van alle blikken die ik heb ingeslagen voor hem... :P
@ Mika - Hij krijgt goed voer :) Het is alleen zo lastig met meer uitlaten.. Buiten de extra tijd dat er in gaat zitten, doet hij het niet elke dag. Het zijn periodes. Gaan ook weken voorbij dat er niks aan de hand is! Vind ik het niet erg om nog vaker met hem te lopen hoor, zeker niet als het nodig is.. Maar dan blijf ik bezig ben ik bang. Zeker omdat het ook gebeurd dat hij er bijv. 7uur uit gaat en alles doet, en vervolgens om half 9 weer in huis poept

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:41

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een gezonde hond zoveel moet poepen. Is er al eens onderzocht of hij voedsel wel goed op kan nemen? En inderdaad, probeer eens kvv - smuldier is in de supermarkt wel te koop. Mijn hond poept daar in ieder geval minder van dan van (goede) brokken.

Dat hij het voooral doet als jullie even uit zicht zijn kan misschien ook komen omdat hij aanvoelt dat het geen gewenst gedrag is, dus dat hij het ophoudt tot er even niemand bij is.

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:44

Stress zal misschien een rol spelen maar ik denk dat de grootste boosdoener hier de gluten zijn. Probeer eens een maand dit voer: http://www.lupa-diervoeding.nl/contents/nl/d119.html (is ook niet zo duur in verhouding met andere merken)
Een van onze 3 honden had ook het probleem wat jij beschrijft, die kon eigenlijk gewoon zijn behoeften niet goed ophouden doordat ze zo vaak moest, en op moment dat er dan een klein beetje stress bij kwam kijken (bijvoorbeeld niet wetende wat het baasje gaat doen/blijft) werd ook alles binnen gedaan. En dat was altijd behalve als we via de voordeur weggingen!

Nu dus overgestapt en nu poept ze maar 1x per dag meestal en dan nog weinig ook en nu dus geen last meer van. Vacht is er ook stukken beter van geworden!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 10:54

klinkt als een alvleesklier probleem.Probeer eens enzymen te geven over zijn maaltijd.
Iedere maaltijd,anders helpt het niet.
Ik had laatst de hond van mijn vader hier te logeren,mager...niet dik te krijgen.Een jong beest van 9 maanden.Ik heb hem een capsule eurobiol(alleen verkrijgbaar in frankrijk)door zijn voer gedaan en na drie dagen zag ik al resultaat.
Normale drollen.Veel minder hongerig en aangekomen.
De vertering is bij sommige honden niet optimaal.Ze missen enzymen doordat de alvleesklier die onvoldoende aanmaakt.
Dit is simpel op te lossen door een schepje zymoral door het voer te doen.
Vers voeren is natuurlijk ook beter.

Je kunt dit eens proberen,werkt het dan is het mooi.Het kan geen kwaad,het zijn gewoon pancreas enzymen van een varken.
Je kunt ook dure onderzoeken laten doen om te kijken of er inderdaad enzymen missen.
Maar proberen kan ook,aangezien het geen kwaad kan ;)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 11:08

In veel soorten blikvoer zit maar 4% echt vlees, de rest is gewoon een bijproduct dat eruit ziet als vlees. Kijk maar op de verpakking ;-) overigens is dit bij veel brok ook zo.
Hierdoor poepen ze dus echt meer.

Brood verwerkt hij wrs helemaal niet goed.
Ik ben helemaal niet verbaasd dat hij veel poept!

Idd, vers vlees! Gewoon pakjes in de vriezer doen, je hebt dit van allerlei soorten merken.

Mijn hond krijgt wel wat brok voor de tanden en kiezen en verder KVV. Hij poept eigenlijk bijna zijn hele leven al 2x per dag. 1x 's morgens, 1x 's middags.

Toch weer terug naar het zindelijk maken? Net als bij puppies, uitlaten na het spelen, na het wakker worden, na het eten, gewoon even naar het gras en belonen als hij het goed gedaan heeft?
Zou het anders ook niet weten.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 14:53

@ Dani - we moesten ook eerst dat vlees proberen, werkt dat niet gaan ze een bloedonderzoek doen :)
@lauran - bedankt zal eens kijken!
@geerke - en waar kan je dat halen? De dierenwinkel ofzo? Even heen en weer naar frankrijk is natuurlijk geen optie haha
@imj - ja vlees zijn we sinds vandaag mee bezig! En geen brood meer :) Belonen doe ik sowieso elke keer als hij het gewoon buiten doet. Hij weet ook dat het niet goed is als hij het binnen doet, want hij doet het alleen als we even weg zijn. Zijn we langer weg doet hij het weer niet... Heel vreemd!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:00

_Kimo_ schreef:
@imj - ja vlees zijn we sinds vandaag mee bezig! En geen brood meer :) Belonen doe ik sowieso elke keer als hij het gewoon buiten doet. Hij weet ook dat het niet goed is als hij het binnen doet, want hij doet het alleen als we even weg zijn. Zijn we langer weg doet hij het weer niet... Heel vreemd!

Heb je hem eerder gestraft als hij het binnen deed? Soms leer je een hond daar juist mee dat hij niet mag poepen waar jij bij bent ipv dat het niet binnen mag, immers weet de hond niet dat jij je huis schoon wilt houden.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 15:04

Nee hebben met zindelijk maken gewoon alleen beloont als hij het buiten deed, en binnen genegeert. Ging ook eigenlijk altijd goed. Had af en toe een ongelukje maar ja kan gebeuren. Maar de laatste tijd is het weer een stuk erger (en dus dagelijks geworden) Straffen heeft geen zin, want dan wordt hij alleen maar meer gestresst dus maak ik het alleen maar erger.. Zeker ook omdat ik nog niet weet of het een lichamelijk iets is. Misschien kan hij er helemaal niks aan doen. Kan hem dan echt niet straffen :P (al moet ik soms wel tot 100 tellen als hij het weer doet natuurlijk..)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 16:02

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:41

bij zoveel poepen en mager zijn zou ik ook zymoral gaan voeren. Al denk ik dat het qua verhaal ook stress kan zijn. Mijn hond eet vers en poept ongeveer gemiddeld 2x per dag een beetje. Echter als hij op terrein los loopt en er komt iets langs waar hij veel stress van ervaart (sommige honden die passeren bijv. daar wordt het terrein flink tegen bewaakt) dan moet hij als die hond weg is altijd of plassen of poepen. Of hij net uit geweest is maakt hem niet uit hij moet zijn 'ei' kwijt. Hij is dagen lang zindelijk als hij in de tuin loopt en dan opeens weer een x niet terwijl ze hier altijd 5 á 6 keer uitgelaten worden per dag..

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:46

Een van onze hondjes is ook nogal een moeilijke eter.

Bij haar maakte het heel veel uit wanneer ze at, ze eet eigenlijk alleen na het wandelen, anders laat ze het per definitie liggen. Dus eerst wandelen en goed moe maken, dan eten klaarmaken (brokken met vers vlees doen wij) en dan als ze rustig is (ivm maagtorsie) eten.

Gelukkig werkt dat bij haar.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:00

een van onze labradors deed het ook ( teefje van 2.5 jaar) de andere 3 reuen niet
Wij zijn overgestapt op FARMFOOD echt een wereld van verschil ze krijgen hier 2x per dag eten en poepen ook 2x per dag, hebben mooie donkere vaste drollen.

Het is wel vrij prijzig ( inelk geval voor 4 labradors) maar een wereld van verschil

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 12:41

Wij geven de honden ook altijd eten na het wandelen :) Nu dus ook vlees.. Al krijg ik toch steeds meer het idee dat het puur stress is.
Hij is in de zomer een weekje bij m'n ouders geweest toen wij op vakantie waren, en daar ging het allemaal super. Hij redde het toen zelfs makkelijk met 3x per dag uitlaten en poepte toen 1-2x per dag. Je zag hem na die week ook al aankomen. En hij doet het ook voornamelijk in de ochtend. Dat is ook het drukste moment bij ons. M'n man laat ze uit en gaat werken, ik geef de kleine de fles en z'n hapje, doe hem in bad, doe het huis. Misschien is dat wel te druk voor hem.
Dus we zijn nu aan het overleggen met m'n ouders of hij bij hun kan. (hun hond is 3 maanden geleden ingeslapen..) Dan willen we even kijken hoe dat gaat, mocht het daar beter met hem gaan blijft hij daar. Zo niet, gaan we terug naar de DA voor onderzoeken. Denk dat onze thuis situatie gewoon te druk voor hem is. Ook al toont hij niet gestrest (verre van zelfs) misschien dat hij het allemaal niet kan bij benen, en hij meer rust nodig heeft. En misschien ook meer aandacht. Komt hij niets te kort hoor hier, maar ja, hij moet wel z'n aandacht delen met ons zoontje, de andere hond, de kat en m'n pony.

Dus ik hoop heel erg dat m'n ouders het willen proberen, en dat het daar wel gewoon goed gaat. Zou me wel erg rot voelen er over, want dan is het echt onze schuld, maar het gaan om zijn best wil.. En gelukkig komt hij dan bij m'n ouders terecht, dus kan hem dan nog zo vaak zien als ik wil. Dat idee maakt het wel wat beter :)

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:08

Je zegt dat hij goede brokken krijgt? Welke brokken. Supermarkt voer is imo geen goed voer, en veel voeders van de dierenwinkel ook niet.

Vers vlees kun je voeren van bv Kiezebrink, Renske (is ook hypo-allergeen) of Carnibest.
Goede brokken bevatten imo geen granen en andere afvalprodukten.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 13:12

is het een teefje, am staf vooral teefjes zijn minder snel zindelijk

wat versta je verder onder 4x per dag uitlaten, dit ras moet zeker 2 x per dag voluit kunnen gaan. het kan namelijk ook negatieve aandacht zijn.
rusteloos en dus inderdaad stress.

ik zou proberen, ander voer/meer beweging.

nadita dat ligt puur aan de hond, qua brokken wel of niet goed zijn. onze am staf teef van 6 mnd doet het super op aldi brokken.

wat ik merk aan onze pup is als ze een keer wat minder actief word uitgelaten ze meer 'ongelukjes' binnen maakt. word ze in de avond niet een half uur uitgelaten dan moet ze er snachts uit en dan plast ze niet altijd tijdens dat half uurtje maar gooit ze haar energie eruit.
nu is ze nog te jong om te gaan fietsen of veel te spelen, maar geloof dat het beter word naarmate ze ouder word en flinke km mag gaan maken

dus probeer eens wat actiever te zijn met je hond

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 13:54

Nog actiever pff :P
1x per dag loop ik ong 15 min met hem, omdat ik dan m'n zoontje bij me heb.. De overige 3 keren loopt hij minimaal een half uur en loopt hij los. Dus is hij aan het rennen/spelen/dazen met onze andere hond en met het balletje. In het weekend, en soms ook 's avonds fietst mijn man ook met hem. Tussen het uitlaten door, mag hij de hele dag in de tuin, waar hij ook lekker speelt met onze andere hond. Dus nog actiever gaat hem niet worden (en is in mijn ogen ook niet nodig) En het is een mannetje :)
Hij krijgt geen brokken van de supermarkt, maar haal ik bij de intratuin. Merk weet ik niet uit m'n hoofd. Hebben al een aantal verschillende soorten brokken geprobeerd, van heel duur tot goedkoop. Maakt allemaal niets uit. M'n andere hond kreeg eerst eigen merk brokken van de dierenwinkel, hij deed het daar overigens super op. Dus denk dat het per hond verschilt. Merk zegt ook niet altijd alles. Maar we hebben dus al verschillende merken/prijzen etc geprobeerd. Het voer dat hij nu heeft doet hij het t beste op. Het zijn ook vaak periodes. Soms gaat het ook weken goed, en komt hij ook gelijk aan. En zoals nu gaat t dus weer een week of 2 minder helaas.. Dus verwacht ook eigenlijk niet dat het door het voer komt, want dan zou die er altijd last van hebben. Al geven we nu wel vlees, en geen brood meer sinds een paar dagen :) Tot nu toe nog geen verbetering, nog elke dag 1x in de bench gepoept, en buiten ook een keer of 3/4. Maar dat zal wel tijd nodig hebben :)

*edit - als het erg hard regent, of we hebben een keer wat minder tijd lopen we wel wat korter met hem. Maar dan ook min 15/20 min, en sowieso minimaal 1x per dag los zodat hij z'n ei kwijt kan.

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 14:56

Hier wil ik wel even op reageren. Uitlaten/spelen/rondrennen, daar wordt een hond niet echt moe van en kan zijn energie ook niet genoeg in kwijt. Wat voor veel stress volle en drukke honden belangrijk is, is dat ze geestelijk moe gemaakt worden. Daarmee bedoel ik dan trainen. Aandacht erbij houden. Dus attentie oefeningen. Zoals bijvoorbeeld kunstjes aan leren, volgen, wachten, etc. Of een keer in de week met de hond naar behendigheid of een andere sport zodat je daarna thuis ook weer kan gaan trainen met diverse gehoorzaamheidsoefeningen. En om verwarring te voorkomen, gehoorzaamheids oefeningen zijn niet alleen voor ongehoorzame honden.
Maak hem geestelijk wat meer moe dan dat je hem naar buiten laat, ik denk dat het al een stuk zal helpen....

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 16:31

lauran goede tip ook inderdaad, en ts het is een am stafford die zijn erg energie vol en aandachts gericht.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:20

een hond die zoveel poept verteert niet goed.Dat heeft niets met uitlaten te maken of energie hebben.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:27

ik denk dat ik een van de weinigen ben die zegt dat je er niet meer mee moet doen dan je nu doet maar juist veel meer rust moet brengen..
een belangrijke vraag.. hoe oud is je kindje? kan er een link zijn tussen stress van het kind --- poepen plassen hond?
leer hem een commando voor buiten plassen en poepen

intratuin voer is dus wel supermarkt kwaliteit ;) brood heb je gelukkig al uit je menu gehaald want dat is gewoon troep daar kan je hond niks mee en zal er alleen maar in heeel grote hopen weer uit komen.
bedoel je nu met vlees vers voer of blik voer??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 18:43

Hoe ziet zijn ontlasting er uit? Heeft het een normale kleur en stinkt het niet overdreven erg?
Ik zou idd ook overstappen op vers, duurder dan een goede brok is het niet en het scheelt je behoorlijk wat ontlasting.
Je zou nog kunnen proberen om hem aan te leren dat hij naar buiten gaat voordat je je kindje op bed brengt als het voornamelijk op dat moment gebeurd, heb je de deur ook open staan als je dat gaat doen?

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 22:56

@lauran - oow trainen! Ja dat doen we dagelijks, met beide honden :) Vinden ze allebei erg leuk om te doen, en ik vind het leuk om ze nieuwe dingen te leren. Ongehoorzaam is hij zeker niet, dus daar doe ik het ook niet voor. Puur voor de lol en afwisseling :)
@StalNollie - ik weet het :) Daarom zijn we ook erg actief met hem (en dus niet alleen met naar buiten gaan, maar ook met trucjes doen enzo ;) )
@essiessilly - Ons kindje is 4,5 maand. Voor hij geboren was deed hij dit ook al. Maar zoals ik al een aantal keer zei, hij doet het niet constant. Het zijn periodes. Gaat weken prima, niks aan de hand. En dan weer een aantal dagen/weken minder. Hebben zelfs een dagboekje bij gehouden met wat hij eet/doet etc, het weer erbij (wie weet heeft dat er mee te maken?) Maar voor zover wij kunnen zien, veranderd er niets.
En rust heeft hij ook, mijn man gaat eerder naar z'n werk dan ik uit bed ben dus die uurtjes heeft hij al. In de middag ben ik een paar uur weg om m'n pony te doen, en evt. boodschappen dus heeft hij ook rust. 's avonds gebeurt hier ook weinig spannends. Ben aan het werk, of we kijken tv. M'n man gaat op tijd naar bed omdat hij er vroeg uit moet. En buiten poepen en plassen doet hij, hij weet ook dat het buiten moet.. Als hij het binnen doet, zie je het ook meteen aan hem dat ie het heeft gedaan. Hij voelt zich er dan ook echt rot over. Als de deur open staat, gaat hij ook naar de achtertuin. Maar nu het koud/nat buiten is, staat hier ook niet meer de hele dag de deur open..
En ik heb geen intratuin voel, ik haal voer bij de intratuin ;) Dat is hetzelfde als de dierenwinkel. Ze hebben daar weet ik het hoeveel soorten merken voer. Dus geen supermarkt kwaliteit! En hij krijgt vers vlees.
@Geerke - dat het niet goed is, is een ding wat zeker is.. De DA verwacht alleen niet dat het medisch is, omdat hij verder kern gezond is en actief en alles verder prima doet. Maar we gaan maandag alsnog terug voor bloedonderzoek. T zit me echt niet lekker.. Zeker nu het kouder weer wordt, nu hij weer zo mager is heeft hij totaal geen weerstand. Moet er niet aan denken dat hij vd winter wat oploopt!
@deesdaan - Zijn ontlasting ziet er normaal uit. Soms is het wat dunnen, soms iets lichter van kleur. Maar meestal gewoon normaal. Overgestapt op vers vlees ben ik dus al een paar dagen :) Heb soms de deur open staan, soms dicht zitten. Ligt aan het weer.. Wil hem ook weer niet buiten sluiten als ik die kleine ga halen, vind ik ook zo sneu!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 09:45

Goed dat jullie inderdaad verder onderzoek laten doen. Als een hond zoveel poept en gewicht verliest gaat er stomweg iets fout met de vertering, hij neemt de voedingsstoffen niet op. Is een bepaald patroon in te ontdekken? Een verandering in het weer, meer/minder activiteit, andere dagindeling, nieuwe zak voer, zijn kussen gewassen - wat dan ook. Misschien dat hij hele gevoelige darmen heeft en dat hij daar last van krijgt zodra zijn weerstand iets vermindert of hij een tikje gestresst raakt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:15

Ik zeg ook niet dat je hem buiten moet sluiten maar dat je hem bijvoorbeeld even naar buiten kan laten voordat je je kindje op bed brengt zodat hij er uit geweest is, als de deur open staat doet hij het dan ook binnen? Anders zou je op die momenten de deur open kunnen laten zodat hij zelf naar buiten kan, zo lang het nodig is natuurlijk, dat het niet gezond is dat hij zoveel poept is wel duidelijk

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:18

de hond van mijn vader was ook gezond,glansde en heel erg actief.Maar die verteerde dus ook niet goed zijn voedsel.Er kwam meer uit dan er in ging.
Nu op die enzymen herken je hem niet meer.Hij is aangekomen en is niet meer hongerig.En kilo's minder poep :D