Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Arrabel schreef:Waarom zeg je dat Fiffil?
Deze beestjes komen uit een warm en vochtig klimaat, een terrarium is 10 keer beter voor ze dan een tralie kooi.
In een tralie kooi is ook de temperatuur en luchtvochtigheid niet te meten.
Maar je moet het uiteraard zelf weten, nogmaals ik heb geen verstand van Opossums de informatie die ik nu vertel (opschrijf) heb ik ook maar een site.
Zijn ook mensen die ze in draadkooien houden. Volgens mij is het niet zo heel snel te droog hoor.Gini schreef:Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een zoogdier dat in een terrarium gehouden moet worden. Vaak gaat het dan toch om koudbloedige dieren die de temperatuur daadwerkelijk nodig hebben voor hun lichaamstemperatuur. Als deze opossums nu al zo lang gezond en wel leven bij de vorige eigenaar in een kooi, zou ik juist huiverig zijn om dat dan ineens wel te doen.
Al geef ik ook toe dat dit een mening is en niet gebaseerd op feiten. Ik heb nu even op buidelratten gegoogeld, maar het valt nog niet zo mee om duidelijke informatie hierover te krijgen. Misschien dat iemand een interessante link heeft over deze diertjes als huisdier?
Er is in het Nederlands weinig over ze te vinden, als je zoekt op short tailed opossum krijg je een hoop caresheets.