Iemand ervaring met deze kooi?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:11

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een zoogdier dat in een terrarium gehouden moet worden. Vaak gaat het dan toch om koudbloedige dieren die de temperatuur daadwerkelijk nodig hebben voor hun lichaamstemperatuur. Als deze opossums nu al zo lang gezond en wel leven bij de vorige eigenaar in een kooi, zou ik juist huiverig zijn om dat dan ineens wel te doen.

Al geef ik ook toe dat dit een mening is en niet gebaseerd op feiten. Ik heb nu even op buidelratten gegoogeld, maar het valt nog niet zo mee om duidelijke informatie hierover te krijgen. Misschien dat iemand een interessante link heeft over deze diertjes als huisdier?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:13

Waarom is de luchtvochtigheid bij deze diersoort zo belangrijk? Ik lees onder andere dit:
Citaat:
Binnen het verspreidingsgebied komen zij in vrijwel alle habitats voor: gematigde loofwouden, tropische wouden, graslanden, berggebieden en bij menseliljke nederzettingen.

kim18a

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 15:15

Arrabel schreef:
Waarom zeg je dat Fiffil?
Deze beestjes komen uit een warm en vochtig klimaat, een terrarium is 10 keer beter voor ze dan een tralie kooi.
In een tralie kooi is ook de temperatuur en luchtvochtigheid niet te meten.
Maar je moet het uiteraard zelf weten, nogmaals ik heb geen verstand van Opossums de informatie die ik nu vertel (opschrijf) heb ik ook maar een site.

DE beestjes komen uit een luidruchtig klaslokaal met tocht en veel temperatuurwisselingen.
Wat ik net al zei, als ik een terrarium op me pad komt dan ga ik er achteraan.
Als het echt allemaal zo erge ramp was, dan hadden ze de 2 jaar niet overleefd.
Ik weet dat ze bij mij beter komen, ook qua voeding ect.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:16

Je kan er altijd een metertje in hangen en af en toe spuiten met een plantenspuit als het te droog is.
Zoals ik al zei, ik ken een hoop mensen die ze in mesh terra's houden en dat gaat prima ;) Zijn ook mensen die ze in draadkooien houden. Volgens mij is het niet zo heel snel te droog hoor.

Gini schreef:
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord van een zoogdier dat in een terrarium gehouden moet worden. Vaak gaat het dan toch om koudbloedige dieren die de temperatuur daadwerkelijk nodig hebben voor hun lichaamstemperatuur. Als deze opossums nu al zo lang gezond en wel leven bij de vorige eigenaar in een kooi, zou ik juist huiverig zijn om dat dan ineens wel te doen.

Al geef ik ook toe dat dit een mening is en niet gebaseerd op feiten. Ik heb nu even op buidelratten gegoogeld, maar het valt nog niet zo mee om duidelijke informatie hierover te krijgen. Misschien dat iemand een interessante link heeft over deze diertjes als huisdier?

Zijn er zat die je in terra's moet (of kan) houden hoor, zo heb ik bijv dwergmuizen die zijn te klein voor draadkooien en veel witbuikegels worden in terra's gehouden :) Er is in het Nederlands weinig over ze te vinden, als je zoekt op short tailed opossum krijg je een hoop caresheets.