Jankend hondje, wat wil hij van me?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 22:31

Kan het niet gewoon zijn dat de hond denkt alleen te zijn? Immers, hoort en ziet slecht, ligt wel rustig maar voelt dus ook niemand meer.

Dat is vrij makkelijk te checken door gewoon even langs te lopen en evt. een knuffeltje tegen hem aan te leggen oid. Dan heeft hij jou gevoeld, en voelt nog dat knuffeltje.

MondyJoker

Re: Jankend hondje, wat wil hij van me?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:32

Is het hondje gelukkig of berust het zich in zijn lot ?
Dat klinkt nu heel hard wat ik nu vraag, en ik bedoel het ook absoluut niet vervelend of negatief naar jou toe want vind het super dat je het diertje een kans wilt geven. Maar als ik het verhaal zo lees krijg ik een beetje het gevoel dat hij miss wel genoeg op zn bordje heeft gehad... Dat het genoeg is geweest.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 19:58

Ik denk het niet, want hij lijkt verder best vrolijk, hij huppelt en springt nog bij het wandelen, daagt mijn andere hond uit om te spelen, hij komt knuffels en snacks halen en hij ligt echt intens tevreden tegen me aan te slapen op de bank.
Ik denk dat Sassol gelijk heeft, evt. in combinatie met dementie (maar ik vind het moeilijk om dat te bepalen omdat ik hem hiervoor niet kende en omdat hij natuurlijk door zijn verleden ook beschadigd is). Hij jankt nu alleen nog als hij alleen gelaten wordt dus ik denk dat de incidentele keren dat hij in de huiskamer jankt, hij ook echt niet meer door heeft dat wij er zijn. Als je hem vervolgens een aai geeft is het ook gelijk klaar (gelukkig, wat een geluid!).

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:04

Ok dankje voor je uitleg :j
Dan zou het denk ik inderdaad door een combi van dementie kunnen zijn. Je hebt wel rustgevende homeopathische pilletjes volgens mij, misschien helpen die wat ?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:04

Dan heeft hij misschien extreme verlatingsangst. Niet gek met zijn verleden. Wat fijn dat hij nu een hondenleven kan leiden.