kat plast op bank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Picasso4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 13:47

tita schreef:
Ts je steekt meer tijd in tegenwerken dan gewoonneen test te laten doen van ong 25 euro.
Waaromplaats je een topic als je alleen maar je eigen zin doet, en alles tegen spreekt.

:evaw:

Omdat jullie niet goed lezen wat er staat. Je moet goed lezen wat er staat voor je.een domme vraag stelt die al beantwoord is
En ik ben erg benieuwd waar jij.dan woont dqt het bij jou 25 euro kost... En ik kán vast wel een monster inleveren, maar hoe denk jij dat ik hem medicijnen kan geven als ik hem niet te pakken krijg?

Picasso4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 13:57

Matasja:
Nee hij is niet behandeld, hij krijgt nu standaard anti struviet brokken. En dus vers vlees ipv supermarktzakjes, en extra waterbakken dus ze drinken meer.

Maar hoe werkt die chip dan precies? Die moet gewoon onder z'n huid? De blaasgruiskat (Poekert) draagt wel gewoon een halsband, en buiten zo'n tuigje, reflecterend offcourse. De asielkat (Poetie) hád een nylon bandje, die heeft hij gesloopt, krijg er niks meer om...

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:02

Picasso4ever schreef:
En ik kán vast wel een monster inleveren, maar hoe denk jij dat ik hem medicijnen kan geven als ik hem niet te pakken krijg?

Je zal toch eerst de oorzaak moeten achterhalen, en als je kat medicijnen nodig heeft dat zie dat dan wel weer. Wellicht kan het gewoon over het voer. Je zal toch ergens moeten beginnen om dit probleem op te lossen, urinemonster naar de dierenarts brengen lijkt me de eerste stap.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:09

Een blaas "ontsteking" bij een kat is vaak geen echte ontsteking maar een irritatie aan het slijmvlies en kan met blaas ontspanners opgelost worden. Als ze een "ontsteking " hebben gaan ze vaak kleine plasjes doen en zijn onrustig, net zoals wij met een blaas ontsteking.... hierbij kan ook bloed komen, maar vaak is het geen ontsteking! anders wordt het als het gruis wordt, wat dus met dat speciale voer aardig goed te voorkomen is.

Stress slaat bij een kat vaak op de blaas, zo had ik er een die al niet tegen een grote schoonmaak en verandering in huis kon, ook als wij op vakantie gingen was het vaak bingo. De kat zelf leek heel relaxed, maar niks was minder waar.

Plassen op de bank e.d. kan ook gewoon protest zijn. Hoeft helemaal niks lichamelijks te zijn. Een van mijn katten in NL wilde eigenlijk niet binnen zijn, was ze wel binnen door het luikje gekomen, maar stond hij zo afgesteld dat ze niet meer naar buiten kon, dan kon je er zeker van zijn dat er in de hoek van de bank geplast was. Diertje had echt helemaal niks onder de leden.

De kans is erg groot dat de kat gewoon uit protest omdat hij nog niet echt op zijn plek is, op de bank gaat plassen.....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:12

Onze kat deed het uit protest. Als meneer het niet zinde, piste hij op de stoel (maar dat was een zeldzaamheid). Maar de dame is erger, die sproeit enorm.... Dus wij hebben o.a het laminaat kunnen vervangen incl onderlaag. Enige oplossing voor de dame is minimaal 5 keer op een dag naar buiten doen (of zelfs zetten) zodat ze lekker de tuin onder kan sproeien. Daardoor doet ze het iig in huis niet meer :)
Mevrouw is blijkbaar erg territoriaal, joepie -O-
(Ze had geen voorkeur; tafels, stoelen, kasten, bedden, muren.... Dus de kat mag ook echt niet naar boven toe. 1 keer op bed liggen en nattigheid voelen was 1 keer teveel...)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 05-10-13 14:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:13

ecodor erop spuiten, helpt echt, had er ook een die dit deed en nu loopt ie netjes de bank voorbij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:18

De kattenbak beter, en vaker schoonmaken! Onze kat deed dit ook soms, maar dan vond ze de kattenbak gewoon te vies. Als we hem schoonmaakte gebeurde het niet meer.

superwoman

Re: kat plast op bank

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:26

Ik heb een kat die uit protest soms niet op de kattebak gaat en meestal wel.
Dit alleen wanneer hij niet naar buiten mag voor een periode (met verhuizingen dus)
Niks medisch,maar gewoon een boef..

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:45

Wij hebben hier een kater die sproeit, wij hebben een tipje gekregen om de plekken in te spuiten met Azijn. We proberen het nu een week en het lijkt te helpen.. Nu weet ik niet of dit met echt plassen ook zou werken

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:49

overigens nooit met bleek schoonmaken, dan gaan ze er juist overheen piezen

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 14:58

Bleek vinden katten heerlijk. Wat ze minder fijn vinden is schoonmaakazijn.

Toch kan je kat nog blaasontsteking hebben hoor. Dat hoeft je niet altijd te voelen aan de oren of te zien in opvallen e.d.

Je kan ook nog je grind aanpassen. Die geurtjes vinden wij fijn, maar een kat vind het wellicht afschuwelijk.

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:52

De chip komt inderdaad onder zijn huid, zodra hij naar binnen wil en hij komt op zeg 20 cm afstand dan ontgrendeld het luikje en kan hij naar binnen, ideaal..
Moet je hem wel een keer zien te vangen om te chippen dat is 1 nadeel.

Picasso4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 17:15

Resistance schreef:
De kattenbak beter, en vaker schoonmaken! Onze kat deed dit ook soms, maar dan vond ze de kattenbak gewoon te vies. Als we hem schoonmaakte gebeurde het niet meer.

ik maak beide bakken élke dag schoon, en gebruik Bio Cat's Fresh

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:19

Onze oude kat vond die bio cat. Fresh geen succes, dus hebben de classic genomen. Meneer bliefde geen frisse geur :')

Picasso4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 17:20

matasja schreef:
De chip komt inderdaad onder zijn huid, zodra hij naar binnen wil en hij komt op zeg 20 cm afstand dan ontgrendeld het luikje en kan hij naar binnen, ideaal..
Moet je hem wel een keer zien te vangen om te chippen dat is 1 nadeel.

Ok... En die chip moet door de dierenarts neem ik aan? Hij moet sowieso eraan gaan wennen om te worden opgepakt enzo, maar als ik push gooi ik m'n eigen glazen in.

Poekert is de tamste, die slaapt ook vaak bij me. Die kreeg Metacam voor de ontsteking, vond hij lekker, likte het zo uit de spuit... Maar ik ga Poetie dus echt niet te pakken krijgen voor zo'n spuit...

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:55

Je hebt tegen woordig ook kattenluiken die gewoon op de chip werken voor als ze weg zijn want zo'n luikje heb ik ook

Picasso4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 18:53

Btw ik begreep net van m'n vriend dat Poetie nog iets raars deed... Toen hij op de bank had geplast, probeerde hij het te begraven, wat natuurlijk helemaal niet ging... Vriendje dacht dat Poetie misschien een soort niet helemaal wakker was ofzo, dat Poetie dacht dat ie gewoon in de bak zat...
Kunnen katten 'slaapwandelen' of heel raar dromen ofzo? Zoiets heb ik zelf ook wel eens gehad; voelde dat ik moest plassen, was half bij bewustzijn, was ervan overtuigd dat ik naar de wc was gelopen, deed swrieus m'n pyamabroek naar beneden... Maar ik lag dus nog in bed.... Was toen nog jong hoor, maar zou dit kunnen? Dat ie gewoon niet bewust was van het feit dat hij niet op de bak zat?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 18:57

Onze kat doet dat ook met brokjes :+

Geen idee waarom. Maar ik vrees dat de kat de bank nu gewoon als bak ziet :=

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:51

Daar ben je goed mee af. Die moet je dus echt gaan corrigeren door hem op de bak te zetten. Of de bak op de bank zetten en dan telkens een stukje verplaatsen :D

crosmuller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 05:54

Sammie schreef:
Daar ben je goed mee af. Die moet je dus echt gaan corrigeren door hem op de bak te zetten. Of de bak op de bank zetten en dan telkens een stukje verplaatsen :D

Wat natuurlijk zinloos is als je niet eerst de oorzaak achterhaalt .

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 06:20

Picasso4ever schreef:
Ok... En die chip moet door de dierenarts neem ik aan? Hij moet sowieso eraan gaan wennen om te worden opgepakt enzo, maar als ik push gooi ik m'n eigen glazen in.

Gaan voeren in het reismandje en op de dag van de afspraak deurtje dicht en vertrekken }>

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 06:42

Ik heb zelf ook twee katten waaronder een met blaasgruis.
Hij staat nog niet op speciaal voer maar mocht hij weer een blaasontsteking krijgen moet hij dus wel.
Ik heb destijds mijn dierenarts gevraagd hoe het zat met het speciale voer en of het kwaad kon dat mijn gezonde kat dat dan ook zou krijgen.
Mijn dierenarts melde mij dat het niet goed was voor de gezonde kat omdat zijn urine te zuur zou kunnen worden door het voer en hij daar problemen mee zou kunnen krijgen, mij was dan ook aangeraden dat als de kat aan het voer moest ze apart te voeren.
Misschien is dat een oorzaak????

Picasso4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-13 07:06

meisje2000 schreef:
Ik heb zelf ook twee katten waaronder een met blaasgruis.
Hij staat nog niet op speciaal voer maar mocht hij weer een blaasontsteking krijgen moet hij dus wel.
Ik heb destijds mijn dierenarts gevraagd hoe het zat met het speciale voer en of het kwaad kon dat mijn gezonde kat dat dan ook zou krijgen.
Mijn dierenarts melde mij dat het niet goed was voor de gezonde kat omdat zijn urine te zuur zou kunnen worden door het voer en hij daar problemen mee zou kunnen krijgen, mij was dan ook aangeraden dat als de kat aan het voer moest ze apart te voeren.
Misschien is dat een oorzaak????

Mij is vrrteld dat het geen kwaad kon. ik voer Anti Struvite van het merk Jarco, is qua prijs ook prima te doen. Ook in de dierenspeciaalzaak werd bevestigd dat het voor de ene behandelend was, en voor de andere preventief

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 10:06

crosmuller schreef:
Sammie schreef:

Wat natuurlijk zinloos is als je niet eerst de oorzaak achterhaalt .

De oorzaak zou in dit geval dus zijn.. Is niet zinnelijk gemaakt..

Staat ook nog eens een smilie achter dus zo heul serieus hoef je ook weer niet te reageren..:+

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 11:43

Picasso4ever schreef:
Resistance schreef:

ik maak beide bakken élke dag schoon, en gebruik Bio Cat's Fresh

Zoals ik al zei waar duidelijk overheen gelezen is of wat je niet wil lezen, geen idee, is de vulling van je bak.
Haal dat spul met dat geurtje er uit. Dat is nergens voor nodig, de meeste katten vinden het vreselijk en het zit er echt alleen voor ons, niet voor onze katten! Gebruik gewoon eens een keer de gewone Bio Cat's Classic. Zelfde korrels, maar zonder dat nare geurtje(voor de kat dan!).