nestoverschotjes dump je op een 90km weg!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:11

ontzettend triest dat mensen zoiets kunnen doen!

en indd een foto van t dropje?? hihi

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:16

Mist schreef:
bigone schreef:
Erg he, dat "mensen' zoiets doen, ik heb inmiddels al vier keer zo een kat gekregen.

4mnd geleden werd er eentje midden in de nacht bij mij over de omheining (cat-proof) gegooid, zoveel kabaal, auto etc. ik werd er wakker van en ging naar beneden om 112 te bellen, dacht dat er ingebroken werd :+

Toen ik de rolluiken achter open deed vond ik een kitten van ongeveer 6mnd met een scheef kopje (verwaarloosde middenoorontsteking waar hij aan geopereerd moet worden) totaal in paniek natuurlijk, heb hem met mijn vangbak moeten vangen op mijn eigen erf -O- [/quote]

Triest... ;(

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 15:07

Afbeelding
en samen me minimaus (en die heet zo omdat ie ook heel klein is; weegt nog geen 2kg!) dat is trouwens ook de kat die bij mij over de omheining gegooid werd.
Afbeelding

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 15:14

Wat een lief snoetje ! <3
Beestje heeft geen enkel benul welk onheil er hem / haar boven het hoofd hing ...gelukkig maar !

Selka

Re: nestoverschotjes dump je op een 90km weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:05

Wat is ie leuk! Meteen vriendjes gemaakt, echt heerlijk!!

Sjokki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:12

jeetje, dat mensen dit gewoon doen. te triest voor woorden... :(

wat een lieverd! hij ziet er inderdaad nog heel klein uit.
echt super dat je hem zo opvangt! +:)+

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:24

Mijn kat is ook zo bij mij terecht gekomen
Is ondertussen iets van 18 weken
Was 12 weken toen ik hem vond langs de weg

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:26

Ach ja. Zolang mensen met dieren blijven fokken ook al zijn er teveel en andere mensen dit blijven aanmoedigen door bijvoorbeeld hier op het forum 'schattig, leuk, bla bla bla' te roepen zal dit nooit veranderen.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:26

GRR..Wat misselijk. Super van je dat je het katje hebt gered _/-\o_
Enkele jaren geleden vond ik ook een klein kattenmonster met blauwe oogjes, gedumpt midden in een afgelegen bos. Ik reed net een buitenrit en heb met moeite het katje gevangen en meegenomen onder mijn jas. We moesten te paard nog bijna een uur rijden voor we thuis waren. Achteraf heb ik het vermoeden dat ik de dader wel ben tegengekomen, het was een kerel uit de omgeving die het niet zo nauw neemt met zijn dieren. Gelukkig is het katje goed terecht gekomen,en woont op een landgoed in de Achterhoek bij mijn tante.Het is nu een joekel van een kater, ik hoop dat jouw katje het net zo goed gaat doen!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:27

Droppie is hier wel een heel toepasselijke naam :))

Dikke pluim voor jou en je collega in elk geval !!
En door dergelijke mensen als die dit diertje zo hebben afgedankt, schaam ik me soms om mens te zijn... wie zoiets doet is geen mens, maar monster.

Chroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 17:35

Achossie. Arm beestje! Hij heeft het goed getroffen nu bij jou :)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 18:50

ik heb besloten hem "Spider" te noemen, alle kittens zijn leuk, maar dit exemplaar....hij heeft de harten van (bijna) alle katten al gewonnen, dagelijkse wasbeurten door 3 verschillende katten (miept er na 1.5minuut wel tussenuit omdat ie wil spelen :-)

Eergisteren dacht ik dat ik hem per ongeluk had laten ontsnappen |o heb tot 1 uur snachts buiten gelopen op mijn (catproof) erf met een zaklantaarn, na heel mijn huis binnenstebuiten gekeerd te hebben.....
Toen om 4 uur snachts (een uurtje eerder dan ik normaal opsta) nog eens....nog steeds geen zwart bolletje te vinden ;( Om 5uur toch maar de paarden gaan eten geven....kom ik binnen loopt meneer doodleuk door de kamer te spelen *\%/* geradbraakt naar mijn werk gereden...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 18:57

-:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(- -:(-

Mijn hart breekt gewoon, dat er mensen zoiets ergs doen met iets wat heel klein en zo hulpeloos zijn kan doen.

Super dat je het gered had met je collega.

En heel fijn om te lezen dat ie bij jou mag blijven.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:10

Wat heeft die kat het getroffen dat jij hem hebt opgevangen!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:20

Wat een lieffie <3
Toen ik 8 was heeft mijn vader ook zo'n gitzwart veel te jong droppie gevonden tijdens het sporten. Is nooit door iemand opgehaald en zo hadden wij een nieuwe huisgenoot. Hebben er vele jaren plezier van gehad.

Edit; die van ons was ook ongeveer dit mini-formaat toen ze bij ons kwam, we hebben haar toepasselijk "Jumbo" genoemd. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:41

Hier is en paar maanden geleden zelfs een herder pup uit de auto gegooid. .. het is toch te walgelijk.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:48

wat fijn dat het goed gaat. jeetje wat zal jij gesloopt zijn geweest zeg haha had je hoofd wel willen zien toen je hem zag spelen:)

vivalavida: een herderpup wat erg!!!!

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 19:04

@dito; gesloopt is het woord idd :D maar dat ben je al snel vergeten met dat lieve smoeltje :)

nog een fototje met Minimaus en Fly(Fly,Fly- referentie naar "Fly Fly Fly little starling"...van Silence of the Lambs)
Fly is kwam bij mij toen hij 3mnd oud was, 1/3e van zijn rug verbrand doordat een of andere klootzak er bijtend product over gegooid had ;( ) hij is nu 2 jaar, zijn rug is grotendeels kaal.

Afbeelding

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:11

Hulde voor jou dat je ze allemaal zo opgevangen hebt !! En moet zeggen dat ik het top vind dat je een catproof tuin hebt :j

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:14

Mega lief toch !! <3 En super dat ie het zo goed kan vinden met de andere poezen en bij jou mag blijven !
Ben wel nieuwsgierig naar je catproof erf... een soort van grote kattenren ? Of echt de omheining catproof gemaakt ?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:20

het beestje is in de kattenhemel terecht gekomen!
Wat lief van je dat je die zielepieten een goed tehuis geeft!

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:21

Waar gaat de wereld toch naar toe.. Ik heb geen woorden voor de degene die zoiets gedaan heeft.
Maar voor jou kan ik ook geen woorden vinden, want "chapeau" en "fantastisch" zijn nog te weinig voor wat jij nu doet! _/-\o_
Was iedereen maar zo :)

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 19:32

_Mondy_ schreef:
Hulde voor jou dat je ze allemaal zo opgevangen hebt !! En moet zeggen dat ik het top vind dat je een catproof tuin hebt :j

Ik heb 8 katten (het wisselt omdat ik oude/zieke katten opvang, heb er dit jaar ook al 2 verloren ;( ) ik wil mijn omgeving geen overlast bezorgn + wil ik nooit een kat aan een auto verliezen!

Daarbij vang ik ook aidskatten op, die kun je sowieso niet loslaten in de "buurt" ze vechten niet maar helaas lopen hier wel ongecastreerde katers rond die zo nodig mijn erf op willen komen (kunnen die katten niets aan doen maar de eigenaren wel!)

Ik heb een heras hekwerk van 1.80cm hoog rond mijn erf incl de stallen oppervlakte zo\n 800m2 en op dat herashekwerk zit een extra gaasgedeelte dat met 45 graden naar binnen overhevelt, daar kunnen ze nooit tegenop klimmen, al zouden ze dat proberen.

Maar ik hoef geen complimentjes o.i.d ,ik heb dit topic puur uit frustratie geopend, en misshcien ook als eye-opener voor degene die zonodig pretnestjes willen fokken. Al hun poezels komen niet vanzelfsprekend goed terrecht....

Ik kan nog 15blz's aan verhalen vertellen over de katten die ik heb opgevangen, ze hebben allemaal een triest verhaal, veroorzaakt door mensen.

Ze geven me heel veel liefde en plezier, want het allerliefste wat ik doe is een uitgemergelde zwerver opknappen. Dat doe ik ook voor mezelf want ik kan me geen leven zonder katten voorstellen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:39

je wilt geen complimentje maar je krijgt ze toch hoor!
Je doet gewoon goed werk....mensen zoals jij maken mijn dag weer goed!

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:41

geerke schreef:
je wilt geen complimentje maar je krijgt ze toch hoor!
Je doet gewoon goed werk....mensen zoals jij maken mijn dag weer goed!

Precies !!!