Cindyrella schreef:Een pup zou ik de eerste 6 a 7 maanden niet los laten lopen! Pas als hij/zij de basis commando's kent en ook behoorlijk beheerst, zou ik 'm los laten lopen.
Overigens wij hebben een Duitse Staande, die al meermaals tegen de stroomdraad gelopen is. Als ze een spoor ruikt is er niets dat haar tegen houdt om er vandoor te gaan, de wei of de bak door. En geeft ze niets om de stroomdraad eb lapt ze alle commando's aan 'haar laars' Ze heeft ook al een keer van TE dichtbij kennis gemaakt met een van onze trekpaarden. Sindsdien is ze aangelijnd, want je wilt toch geen ongelukken! Zeker met honden die erg zelfstandig zijn en (te)veel instinkt hebben, is het altijd opletten gebla
zen.
Succes!
Ik wil niet banketstaaf doen hoor, maar dan is dat met die hond zijn basiscommando's toch niet helemaal gelukt.
Een jonge hond leert gemakkelijker dan een die gewend is om onder of over de draad te gaan.
Daarnaast moet je mi bij stroomdraad geen commando geven, hij moet zelf de link leggen: draadje is no go zone.
.