Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)
Ook zeer frustrerend
Vandaag in het park door een herderachtige werd ze tot 2x toe helemaal het park uitgejaagd en die eigenaar deed niks, want mijn hond moet niet zo piepen dan zou haar hond wel stoppen
Met als gevolg dat mijn hond de rest van de wandeling weer tegen elke hond blafte die weg tegenkwamen...zucht... Sonja_vR schreef:Dani, als het een klein hondje is mag je hier wel komen oefenen![]()
hij is supersociaal (rottweiler) en kleinere honden +teefjes mogen vrijwel alles bij hem , ook een grote mond hebben...grotere reuen is dan wel weer een issue
Met kleine hondjes, en ook met grotere maar onzekere honden is die van mij ook fantastisch, heel voorzichtig en lief.MyWishMax schreef:Dani, ik zou niet eens meewarrig kijken, maar blij zijn, tot jouw hond ook uitvaltNu werk jij er nog aan, dus zal je mij niet horen. Tenminste, ik neem aan dat je er niet lachend bij staat. Soms is het lastig om te zien of mensen ergens aan werken. Wij hebben lange tijd met een GT er aan gewerkt, wat dus betekende dat we onze hond gewoon negeerde tot ze een pauze liet vallen en dan blij weglopen. Ziet eruit of je niks doet, maar door correcties was onze hond alleen maar feller/banger geworden.
En zorg sowieso altijd dat ik 'm zichtbaar heel goed vast heb. Hij valt nooit effectief aan, maar dat weet een ander natuurlijk niet dus ik wil voorkomen dat mensen bang worden.
We zijn er mee bezig, alleen wil het nog niet zo vorderen.
ingeb0rg schreef:@Leverage: dat hebben wij ook in het begin gehad. Dat er totaal geen verbetering in zat en je soms met je handen in het haar zit.. Maar geloof me, er komt een dag dat het opeens klikt bij ze. Wanneer dat is geen idee. Maar blijf er maar in geloven dat die dag een keer komt. Helemaal over zal het waarschijnlijk wel niet gaan maar een stuk verbeteren zal het uiteindelijk wel
Met 1 hond van de cursus heeft ie nog heerlijk geravot na de les!
Komt ook wel goed, daar heb ik wel vertrouwen in. Het kost alleen heel erg veel tijd en geduld. Maar aan de andere kant, moeten baasjes van andere honden ook wel mee willen werken.. Ik kwam er van de week 1 tegen en ik vroeg van mag mijn hond even gewoon snuffelen, hij is erg bang en daarom blaft hij zo. "Nee, hij blaft omdat hij agressief is!! Zie ik wel, het is een kwestie van tijd voor hij een andere hond bijt" Toen viel mijn mond wel even open.. Hij is alles behalve agressief en zou nog geen vlieg kwaad doen..