huisgenoot is haar hond niet waardig.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 09:50

Normaal haal ik haar er dus uit maar ik denk dat ik het nu even niet ga doen kijken of dat helpt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: huisgenoot is haar hond niet waardig.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:51

Ik zou dan contact opnemen met het asiel zodat zij op de hoogte zijn hoe de verzorging van de hond is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:52

xEline schreef:
Ik vind het trouwens al bijzonder dat het asiel een hond mee geeft aan een iemand die overdag op school zit. Maar veder heb ik geen verstand van die procedures

benader het asiel eens en leg de situatie uit.
Ik vind dit niet kunnen.
Ik heb zelf ooit zoiets meegemaakt,maar dat was 30 jaar geleden....toen had je hokken in plaats van een bench :+
Ik heb de hond iedere dag eruit gehaald en meegenomen op buitenrit.In eens was hij weg... |(

Ben van mening dat zeker 60 % van de mensen met een hond eigelijk geen hond moeten hebben.
Een hond moet gewoon lekker buiten kunnen zijn en niet de hele dag opgesloten zitten in een huis en drie x per dag aan een lijntje mogen poepen.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:35

Ik vind dit ook niet kunnen!
IK zelf zou me enorm schuldig voelen als ik mijn hondje zolang op zou sluiten! snachts kan ik het nog wel begrijpen maar overdag ook nog eens zolang? nee dat vind ik niet kunnen hoor.

Een hond hoort sowiso 4uur te wandelen per dag zeker als ze zoveel tijd in de bench doorbrengen.

En dat ie dingen kapot gaat maken betekend dus dat ie zich verveel of iets dergelijks.
Vind je het gek als je zolang opgesloten word? zou ik ook dingen kapot gaan maken haha.

Vraag me af waarom ze een hond heeft.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:38

xEline schreef:
Normaal haal ik haar er dus uit maar ik denk dat ik het nu even niet ga doen kijken of dat helpt.

Hier gaat het mis denk ik.

Ik denk dat huisgenoot denkt dat ze een stilzwijgende afspraak met jou heeft dat jij ook voor de hond zorgt. En dat deed je dus ook altijd. Als je er niet mee eens bent of er geen zin meer in hebt dan denk ik dat het het beste plan is om duidelijk tegen je huisgenoot te zeggen dat jij geen zin meer hebt in het zorgen voor deze hond en dat je hoopt dat zij haar verantwoordelijkheid neemt want jij doet het niet meer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:39

Waar is de communicatie eigenlijk gebleven? Die mis ik nogal.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:51

Cayenne schreef:

die is hier op Bokt :+ Alleen ik betwijfel of het in dit geval zin heeft ;)
Beter zou zijn gewoon een gesprek aan te gaan met de eigenares,dat heeft meer zin.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:01

geerke schreef:
Cayenne schreef:

die is hier op Bokt :+ Alleen ik betwijfel of het in dit geval zin heeft ;)
Beter zou zijn gewoon een gesprek aan te gaan met de eigenares,dat heeft meer zin.

Dat bedoel ik dus :+ Je kunt hier wel een topic openen, maar daar bereik je weinig mee.
Gewoon de eigenaresse aanspreken en vragen naar de huidige situatie en of ze dat zo ziet werken voor de langere termijn. Eventueel tips en adviezen geven etc etc. Maar eerst netjes onderling uit zien te komen voor je meteen het asiel opbelt lijkt me wel zo handig. Anders zit je straks met een verstoorde woonsituatie.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:02

Misschien wil TS wel polsen of anderen het ook zo zien als dat zij het ziet of dat ze een 'zeikerd' is?!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:11

Staat in de beginpost dat ze wil weten of ze een zeur is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:12

C_arola schreef:
Staat in de beginpost dat ze wil weten of ze een zeur is.

bij deze dan....naar mijn idee heeft ze groot gelijk en is geen zeur.
Nu er iets aan gaan doen.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:15

Een hond kan best van 18:00 tot 02:00 in de bench.
Mijn hond zit altijd van een uur of 23:00 tot 07:00 in de bench en slaapt dan gewoon.
Dat hij gaat poepen als hij eruit komt is logisch, als we de hond uit de benche halen laten we haar gelijk uit.
Vaste tijden voor het uitlaten hoeft niet perse bij ons, we merken vaak wel dat ze moet plassen en dan gaan we een stukje met haar lopen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:20

Miesjex schreef:
Mijn hond zit altijd van een uur of 23:00 tot 07:00 in de bench en slaapt dan gewoon.
Dat hij gaat poepen als hij eruit komt is logisch, als we de hond uit de benche halen laten we haar gelijk uit.
Vaste tijden voor het uitlaten hoeft niet perse bij ons, we merken vaak wel dat ze moet plassen en dan gaan we een stukje met haar lopen.

ik vind dat dus zielig zolang in een bench....ze kunnen hun reet niet keren.
Als je een paard naar verhouding in z'on klein hokje zou opsluiten ben je een dierenbeul :7

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:21

Wat een lastige situatie. Ik zou er ook niet mee om kunnen gaan. Die meid heeft geen verantwoordelijkheidsgevoel en heeft impulsief een hond genomen.

Ik weet niet wat je in dit geval kan doen. Je zou mischien de hond kunnen meenemen naar je pony zodat die wat meer afleiding heeft, maar ik begrijp natuurlijk dat het niet jouw hond is en dat je het zelf niet ziet zitten om de zorg op jou te nemen. Ik vind honden zolang opsluiten een vorm van mishandeling. Een bench is veel te klein om standaard in te leven. Ik ben niet tegen het gebruik van een bench, heb er zelf een thuis, maar het mag geen isolatiecel worden.

Ik zou handelen in het belang van de hond en me om die meid geen zorgen maken. Die wil je toch niet als vriendin en ze heeft geen argumenten om haar hond zo te behandelen dus als je zelf de zorg va nde hond niet op jou kunt nemen ervoor proberen te zorgen dat de hodn ergens anders terecht komt.

Probeer eens op haar in te praten met het argument dat ze haar dier echt mishandelt op die manier en dat die hond verschrikkelijk eenzaam en ongelukkig is zo. Als ze het nie tziet zitten om goed voor hem te zorgen dat ze dan beter iemand zoekt die dit wel wilt doen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:22

Ik sta echt te kijken van een aantal antwoorden die hier gegeven worden. Je hebt een hond niet om hem de hele dag in een bench te stoppen. Dat er gevraagd wordt wat er mis is met van 18 tot 02 uur in de bench is, viel mijn mond van open. Immers, als het beestje uitgelaten is om 2 uur (met een beetje mazzel 10 minuten wandelen, want nacht, donker, koud, moe, regen etc) gaat het gewoon de bench weer in tot mevrouw haar bed uit kan komen. Weer 8 uur in een mini hokje. En straks gaat mevrouw weer naar school/studie, moet ie weer in de bench. Wat voor leven heeft zo'n beestje dan? Doet me denken aan van die reclamefilmpjes over mishandelde dieren...

TS, ik snap heel goed dat je em eruit hebt gehaald hoor, omwille van het beestje had ik hedzelfde gedaan. Het is niet goed dat je huisgenoot er maar klakkeloos van uitgaat dat jij het doet, daar zou ik zeker eens over praten. Helpt dat niet, dan zeker het asiel contacten, die hadden de hond waarschijnlijk niet meegegeven als ze dit van te voren wisten. Kan best zijn dat je huisgenoot een heel mooi verhaal heeft verteld toen ze de hond uitzocht, waardoor ze hem meekreeg, maar het is dus verre van waar geweest dan...

Aanvulling: Miesje, maar overdag, zit ie dan ook nog in de bench? Of mag ie dan gewoon lekker vrij rondlopen? Want dat gebeurt met deze hond duidelijk niet, en dat ik het grote verschil...

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:23

Miesjex schreef:

Hier zit de hond de hele dag + 's nachts in de bench.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:25

geerke schreef:
Miesjex schreef:

ik vind dat dus zielig zolang in een bench....ze kunnen hun reet niet keren.
Als je een paard naar verhouding in z'on klein hokje zou opsluiten ben je een dierenbeul :7

Hoezo kan hij zn reet niet keren? het is maar net hoe groot de benche is.
We hebben nu een jonge hond van 4 maandjes, en een benche van 1.17
hij kan gewoon staan, spelen ed in de benche hoor...

Omdat ze nog jong is en alles in haar bek doet kan ik haar niet alleen los in huis laten. We hebben het geprobeerd in de hal maar toen we terug kwamen waren alle rekeningen verscheurd..
Laatst bijgewerkt door Miesjex op 03-10-13 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:29

betadine schreef:
Miesjex schreef:

Hier zit de hond de hele dag + 's nachts in de bench.

Lees ik iets niet goed? De hele dag en de nacht in de bench??? >;)

Edit: oh, je bedoelt in het geval van TS... Toch niet goed gelezen. ;)
Laatst bijgewerkt door pinto_1 op 03-10-13 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:29

het is ook maar net ook groot je pup is :+ Een anatool van 4 maand loopt ook vast in een bench van 1.17.
Ik heb gewoon iets tegen een bench.Daar kan ik ook niets aan doen.
In de auto,dan is het makkelijk.
Konijntjes in kooitjes vind ik ook zielig.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:30

Maar wat moet ik dan doen? haar los in huis laten lopen en alles kapot laten maken? ik heb een labrador pup van 4 maanden en is nog vrij klein ze heeft echt meeeer dan genoeg ruimte in haar benche.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:33

Miesjex schreef:
Maar wat moet ik dan doen? haar los in huis laten lopen en alles kapot laten maken? ik heb een labrador pup van 4 maanden en is nog vrij klein ze heeft echt meeeer dan genoeg ruimte in haar benche.

corrigeren misschien?Of ben je een groot gedeelte van de dag niet thuis?

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:41

Als ik erbij ben bijt ze nergens in.
Savonds doen we haar in de benche als we gaan slapen.
Maar zodra ze moe word gaat ze uit zichzelf de benche in en trekt ze zich daar terug. Het is echt haar vertrouwde plekje.

overdag ben ik ook wel eens weg, maar als ik haar dan in de hal laat en er komt post is dit niet veilig.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 11:49

Cayenne schreef:

Die comminucatie is er wel geweest, en dit is zeker een gesprek geweest van een half uur waar het er eigenlijk op neer kwam dat ze vond dat het haar verantwoordelijkheid is. Ik heb toen duidelijk gezegd dat de hond niet kan praten en als dat moet ik het wel voor haar doe. Ik had toen het idee dat ze me wel begreep. Maar nu sluipen de bench uren er langzaam weer in zoals gisteravond tot vannochtend. Ik denk dat ik het nog eens ga proberen. En het ging mij er inderdaad om of dat jullie vinden dat ik overdreven reageer en het dus wel kan. Mijn hond bij me ouders blijft Max. 4 uur alleen en anders komt er oppas. Aan de reactie's te zien ben ik geen zeur en ga ik dus doorpakken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:50

xEline schreef:
Cayenne schreef:

Die comminucatie is er wel geweest, en dit is zeker een gesprek geweest van een half uur waar het er eigenlijk op neer kwam dat ze vond dat het haar verantwoordelijkheid is. Ik heb toen duidelijk gezegd dat de hond niet kan praten en als dat moet ik het wel voor haar doe. Ik had toen het idee dat ze me wel begreep. Maar nu sluipen de bench uren er langzaam weer in zoals gisteravond tot vannochtend. Ik denk dat ik het nog eens ga proberen. En het ging mij er inderdaad om of dat jullie vinden dat ik overdreven reageer en het dus wel kan. Mijn hond bij me ouders blijft Max. 4 uur alleen en anders komt er oppas. Aan de reactie's te zien ben ik geen zeur en ga ik dus doorpakken.

goed zo!
Succes!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:52

+:)+ Top hoor!!