Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sammylover schreef:oomens schreef:Bedoel je vanaf de voorkant?
Dat zal bij ons konijn niet lukken, want je mag van hem never nooit onder zijn kin/hals komen.
Nee je wijsvinger wijst naar zijn koppie en dus niet naar zijn kont.
Je schuift je hand zeg maar onder zijn buik met je wijsvinger naar zijn kop toe gericht.
Hoop dat je het snapt, beetje lastig uitleggen, aangezien ik het al zo'n 15 jaar automatisch doe haha
oomens schreef:Sammylover schreef:Nee je wijsvinger wijst naar zijn koppie en dus niet naar zijn kont.
Je schuift je hand zeg maar onder zijn buik met je wijsvinger naar zijn kop toe gericht.
Hoop dat je het snapt, beetje lastig uitleggen, aangezien ik het al zo'n 15 jaar automatisch doe haha
Bedankt nog voor die tip. We hebben er de afgelopen tijd veel aan gehad, aangezien ons konijn laatst een net ingeschonken kop thee over zich heen kreeg, op dierendag nog wel!
Uiteraard gelijk gekoeld met het dichtstbijzijnde glas (koud) water. C'nynn gedroeg zich daarna de hele avond wat geschrokken (zat een hele tijd platgedrukt te trilllen en reageerde daarna zijn stress af op zijn knuffelkonijn).
De eerste dagen was er weinig meer te zien dan roze huid in zijn nek en op de achterkant van zijn (hang)oren en vooral een hoop samengeklit haar (angorakonijn, nat geweest en op die plaats liever even niet geborsteld).
Uiteraard hebben we hem daarna niet opgepakt bij zijn nekvel.
Nu, 3 weken later lijkt alles weer normaal. Schilfertjes vervelde huid (roosachtig) en korstjes zijn inmiddels weggetrokken en hij lijkt er niks meer van te merken.
) linkerhand doe ik tussen de achterpoten die ik wat naar achteren strek en mijn elleboog van mijn rechter arm doe ik dan voor de heupen van het konijn.
Inger1993 schreef:Aah wat een naar ongeluk met de thee!
Maar die dingen kunnen helaas gebeuren door de ongelukkige sprongen en bewegingen die konijnen soms kunnen maken.