Samen huisdieren en dan uit elkaar gaan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:23

Hier 5 honden en 2 fretten.
2 honden gaan zoiezo met mij mee, eentje is echt de hond
van mijn zoontje dus zal dan ook met mij mee gaan.
Andere 2 zijn echt zijn honden dus die gaan dan met hem mee.

Fretten zijn van mij dus ook die zou ik dan mee nemen.

We hebben dit van te voren besproken hoe we dit zouden doen.

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:25

Wij hebben 2 honden, 1 kat, en 2 paarden. Toen ik mijn man leerde kennen had ik mijn 2 honden en kat al, dus mochten we gaan scheiden gaan deze sowieso met mij mee! De paarden, tja ons eerste paard heb ik gekregen van mn man, en ons 2 de paard hebben we samen gekocht. Maar zoals het er nu uit ziet zouden alle 2 de paarden met mij mee gaan, omdat mijn man niks met het 2de paard heeft, en hij meer met het eerste paard maar hij heeft er geen tijd voor... en hij óók altijd zegt ze zijn van jou!

Ladyson

Re: Samen huisdieren en dan uit elkaar gaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:33

Mijn overbuurvrouw had een omgangsregeling voor de hond, om de week was de hond bij haar. Dit heeft alleen niet lang geduurd, na een half jaar zag ik de hond nooit meer.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:38

hier staat niets op papier,maar de dieren zijn mijn "hobby"en ik heb het meeste met ze,dus die blijven bij mij,wat in theorie zou inhouden dat de paarden + spinnen allemaal verkocht zouden worden en de honden zouden met mij meegaan...

Kedevr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:01

Ik hoop dat het nooit gebeurt maar stel...
De koeien en de poes blijven bij hem en de rest gaat met mij mee. 2 honden 1 paard 1 pony 2 konijnen 3 hanen 3 hennen 9 vissen en 1 hamster.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:10

Ik had met mijn ex 3 katten. Die zijn bij mij achter gebleven, sowieso had ik gewoon een eigen huisje en moest hij terug naar zijn ouders, ook waren de katten emotioneel gezien meer van mij dan van hem.

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:14

Ik heb samen met mijn partner 1 hond, wij hebben van te voren afgesproken dat stel er gebeurt ooit wat, dan neem ik de hond met mij mee. Wij hebben haar daarom ook gelijk op mijn naam gezet. Wij gaan er niet vanuit dat dit ooit zal gebeuren, maar zijn allebei van mening dat je er beter afspraken over kan maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:15

Dieren blijven allemaal bij mij. Man is te veel van huis.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:16

Wij hebben samen een poes uit het asiel gehaald en zijn beiden helemaal weg van dat beestje.
Het zal ook wel lastig worden als wij uit elkaar zouden gaan. (hoewel ik denk dat dat nooit gaat gebeuren haha :D )

Hij staat officieel wel gechipt op de naam van mijn vriend (na een spelletje 'iene miene mutte'), maar ik denk dat het er aan ligt waar we dan gaan wonen. Diegene die in ons huis blijft houd dan waarschijnlijk de poes, verhuizen zou voor dat beestje zo'n stress zijn.

Maar we gaan er van uit dat we gewoon niet uit elkaar gaan :)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:19

ik denk dat vele situaties besproken worden hier als ideale situatie als je uit elkaar gaat..

stel dat je terug moet naar je ouders/vrienden/familie waar laat je dan alle dieren?
wie zegt dat degene bij wie je zal gaan wonen het goed vind als je zoveel dieren mee neemt?
als je een eigen woning vind prima, maar dan moet deze wel groot genoeg zijn om zoveel dieren mee te nemen ;)

ik had ook altijd mooie gedachtes dat alle dieren met mij mee gingen..tot de relatie over ging en mijn moeder met moeite maar 1 kat in huis wilde nemen van mij omdat ze er zelf al 3 had..

gelukkig is het allemaal goed gekomen maar ik denk dat veel mensen hier te makkelijk denken :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:19

Ik vind dit een vérschrikkelijk moeilijk punt!!!
Wij hebben 2 honden. Allebei zijn we meer dan gek van die beestjes. Allebei 1 hond meenemen is in mijn ogen geen optie, aangezien de honden weg zouden kwijnen zonder elkaar..... Maar ook als 1 van ons niet thuis is (ze kunnen prima alleen thuis blijven hoor, maar als 1 van ons dan thuis is!) merk je toch ander gedrag bij de honden. Ze zijn pas echt op rust als we allebei thuis zijn.
Het is bijna een reden om alleen daarvoor al bij elkaar te blijven.................. :o :P
M'n pony is van mij en daar heeft m'n vriend ook helemaal niets mee :P

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:23

Als wij ooit uit elkaar gaan blijft de hond bij mijn vriend. Niet omdat ik de hond niet wil of er niet voor kan zorgen, maar hond en vriend zijn echt twee handen op één buik, ze zijn zo <3 <3 <3 samen, dus ze horen ook dan samen te blijven. Maar veronderstel dat er ook altijd wel een plaatsje voor mij zal zijn bij hen :)

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:28

Voorheen zei mijn vriend altijd dat we er allebei één zouden nemen (was ik het natuurlijk niet mee eens), maar helaas hebben we nu nog maar één kat. Ik vermoed dat ik hem zou meenemen. Ik heb hem gekregen via vrienden en neem het grootste deel van de zorg op me. Hij wilde aanvankelijk geen eens een kat, maar is er nu wel gek op. Maar het zou ook afhankelijk zijn van de situatie. Blijft hij wonen waar we nu wonen en ga ik op een flatje, dan mag mijn vriend hem wel houden.

Pony blijft uiteraard van mij, daar heeft hij niets mee en betaald hij ook geen cent aan mee.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:47

1 van de weinige dingen waar mjn ex gelukkig NIET moeilijk over deed.. 1 kat en de hond waren al van mij dat ik m leerde kennen dus die gingen mee. 1 kat hebben we samen "gekocht" maar mocht met mij en mn dochter mee. 1 kat had ie als kitten van mij gekregen als verrassing en die heeft ie gehouden... zijn kat is inmiddels ingeslapen door veel lichamelijke problemen en merkte dat ik t erg moelijk vond geen afscheid te hebben kunnen nemen ;(

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:50

Wij hebben vastgelegd dat mijn paarden (of de op dat moment in mijn bezit zijnde paarden) van mij zijn en blijven. Verder hebben we alleen een vis, die zou ik meenemen. Mijn vriend heeft helemaal niks met beesten :)

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:47

Hahaha wij kunnen écht niet uit elkaar want hier gaan wij nooooooit uitkomen. Allebei zijn we stapel gek op onze twee honden en onze kat. We hebben ook een paard (samen gekocht) maar hij rijdt geen paard en ik betaal nu verder alles dus ik vermoed dat ik mijn paard wel gewoon mag houden. Maar de honden en kat gaan we niet uit komen, moeten we maar naast elkaar gaan wonen denk ik ;)!
Ik denk dat we kiezen op basis van wie het meeste thuis is, we zouden wel moeten want dat is het beste voor de dieren.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:54

Mijn ex en ik zijn allebei dol op (mijn) hond. Hij woont bij mij maar hij haalt hem toch vaak op en als het mij zo uitkomt breng ik hem ook regelmatig bij hem.
Moet er wel bij zeggen dat we nog steeds heel goed met elkaar omgaan en nog dagelijks contact hebben.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:55

Wij hebben 2 pony's, een paard, 2 konijnen en een hond. Ik denk eigenlijk dat alles met mij mee zou gaan, ook omdat mijn man internationaal chauffeur is en dus niet voor dieren kan zorgen. Daarnaast zijn alle dieren er eigenlijk gekomen door mij, mijn man vindt het helemaal prima en zorgt er goed voor, maar wil zelf niet perse dieren hebben.

Pony's en paarden waren trouwens al van mij toen we elkaar leerden kennen, dus die blijven sowieso van mij.
Konijnen zouden trouwens misschien wel weggaan dan, ik heb Franse hangoren en die zou ik alleen houden als ik een ander huis zou hebben met een ruime tuin.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:56

Ik heb een omgangsregeling met mijn hondje :j

Toen mijn ex en ik haar aanschaften, hebben we gelijk afgesproken dat áls we uit elkaar zouden gaan, het hondje bij hem zou blijven. Hij heeft de meeste tijd om met haar te rennen :D .

Dus nu heb ik een deeltijdhond en dat gaat heel erg goed. Als ik haar wil hebben, dan bel ik gewoon en kan ik haar halen. Ideaal. Iedereen gelukkig! *\o/*

Mijn katten en paarden zijn van mij overigens. Daar ga ik nooit een discussie over voeren. Ook niet in mijn huidige relatie.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:56

Mijn stiefpa en moeder hebben de katten weggedaan.
Stiefpa wou er niet voor zorgen en mijn moeder en ik kregen geen geschikte woning voor de katten

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:57

We hebben het er nog nooit over gehad, maar ik ga ervan uit dat ik de dieren krijg (paard, hond en chinchilla's). Mijn vriend heeft een waanzinnig drukke baan.... hij gaat echt niet zeggen dat hij de hond wil :-).

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:41

Mijn vriend (of nu ex vriend) en ik zijn net uit elkaar en we hebben gekeken naar wat het beste is voor het dier. Dit resulteerde in dat ik de honden heb mee genomen en de katten zijn bij hem gebleven.. De paarden zijn hoe dan ook van mij..

Ik vind dat je dan in belang van het dier moet handelen.. Mijn ex wou Ruud heel graag houden, maar weet dat dit niet realistisch is en egoïstisch is en niet in het belang van het beest..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:50

Wij hebben kippen, dus het is maar net wie waarheen verhuisd. Heeft de 1 een tuin en de ander alleen een balkon dan is het vanzelfsprekend dat de kippen gaan naar diegene met tuin.

Aquarium is echt van mij :j net als het paard.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:53

mijn ouders liggen op het moment in scheiding.

de hond gaat met mn moeder mee, omdat die er het meest mee heeft (zij heeft hem voor haar verjaardag gekregen bijna 10 jaar geleden..)
De katten (3x ; 10jaar, 9jaar, 7jaar) blijven 'thuis' bij mijn vader, zodat ze geen verhuizing aangedaan wordt.
Mijn cavia's blijven ook hier (ik blijf hier zelf ook ) en zo ook mijn aquarium.
Mijn moeder neemt haar eigen aquarium wel mee.

Mijn vader heeft niks met beesten, maar zelfs hij wil de 'oude' beestjes
geen verhuizing meer aan doen dus mogen ze blijven.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:55

Tsja...lastig. Vind het opvallend hoeveel er gepraat wordt over "van mij" en "van hem". Mijn vriend en ik wonen al 7 jaar samen en hebben ook alles samen. Twee honden, twee katten en (nu nog, maar eentje staat te koop) 3 paarden.
We hebben allebei ons eigen rijpaard, dus daar is geen discussie over....dan de twee honden...tsja. Haal je ze dan uit elkaar? ik weet het niet, die twee zijn stapelgek op elkaar. Idem met de poezen. Misschien zou er dan een bezoekregeling getroffen moeten worden oid...