Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik heb eens op tv gezien dat ze een opgezette vos op dezelfde manier langs een kippenren lieten rollen. Die kippen liepen er op af ipv dat ze bang waren
lady62 schreef:Ik zie alleen een angstige hond en een begeleider die die geen leiding geeft er maar een beetje bij loopt.
Deze hond moet gewoon begeleid worden er zit helemaal geen kwaad in, gewoon een grote fout van mensen die een hond aanschaffen en er helemaal niets van af weten denken dat honden net als mensen zijn.
Maar ja geld dat niet voor alle impuls aankopen?
Gewoon een kwestie van eigenaren opvoeden en dan volgt de hond vanzelf.
lady62 schreef:Ik zie alleen een angstige hond en een begeleider die die geen leiding geeft er maar een beetje bij loopt.
Deze hond moet gewoon begeleid worden er zit helemaal geen kwaad in, gewoon een grote fout van mensen die een hond aanschaffen en er helemaal niets van af weten denken dat honden net als mensen zijn.
Maar ja geld dat niet voor alle impuls aankopen?
Gewoon een kwestie van eigenaren opvoeden en dan volgt de hond vanzelf.

_Tara_ schreef:Maar hoe zouden jullie dat dan doen, ipv zo'n arm? Ik kan best begrijpen dat ze zo'n arm gebruiken. Stel het is echt een hond die zou bijten, kan 'ie dat beter in zo'n arm doen dan in een echte arm lijkt mij.
Ik vind 't wel interessant om te lezen wat verschillende mensen van deze test vinden. Ergens vind ik 't wel logisch dat je op deze manier een hond test. De meeste honden zullen hier toch wel tegen moeten kunnen lijkt me? Dat ze wat angstig reageren bij sommige onderdelen kan gebeuren. Maar als ze bv bij die 'kat' uit schrik aan zouden vallen ofzo...
Ik hoop trouwens dat die mensen zelf ook wel in de gaten hebben dat de hond die arm niet als echte arm waarneemt, net als die katIk heb eens op tv gezien dat ze een opgezette vos op dezelfde manier langs een kippenren lieten rollen. Die kippen liepen er op af ipv dat ze bang waren
![]()
Het zal meer om 't idee gaan, dat er ineens iets achter een muurtje vandaan komt bv.
, Airdale terriers zijn toch een beetje nerveus en eenkennig, had het niet vreemd gevonden als hij een hap in die arm had gegeven. In plaats daarvan zoekt hij juist heel erg bescherming bij zijn nieuwe baasjes, wat alleen maar een goed teken is.

pmarena schreef:Maar daarom is het juist goed dat ze de grenzen opzoeken en er overheen gaan, om te kijken hoe de hond omgaat met extreme prikkels. Dan pas krijg je namelijk een echt goed beeld van hoe het "in het echt" mis kan gaan
Die nep-arm is wat dat betreft juist goed want dan heb je direct een "enge" benadering van het dier, die onverwachte raar uitziende dingen die niet normaal zijn... het zijn immers juist ongelukkige samenlopen van omstandigheden die zorgen voor bijt-incidenten en met zo'n test moet je een hond natuurlijk wel over het randje krijgen om te zien hoe die daarop reageert
? Als ik eraan denk zal ik vanavond ook kijken, ik ben benieuwd wat de Meester ervan maakt.