wanneer een tweede hond er bij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 17:59

Femke : welke is hier echt niet de issue...ras staat vast(rottweiler) , geslacht staat vast(teef) , karakter hebben we ook een voorkeur voor(iets minder spicy dan hetgeen we nu hebben)
zolang we voldoen aan de tweede eis, komt het met de eerste wel goed wat betreft door 1 deur kunnen met.

issue is echt, wanneer .
momenteel gaat het gewoon echt lekker met het ventje, maar daar hebben we twee jaar keihard aan moeten werken , het is gewoon een hele fanatieke werkhond , iemand die al wat werkhondjes groot heeft gebracht had hier echt wel goed mee uit de voeten gekund, maar dit is onze eerste echte werkhond en "trust me" das toch echt even een ander kaliber hond dan de gemiddelde huishond, zelfs als het een pittige huishond is.
voor deze hebben we echt al onze aandacht nodig gehad en ik moet er serieus niet aan denken een jaar terug een twee erbij te hebben gekregen :=
dat had ik zelf gewoon echt niet getrokken :n

voorlopig gaan we gewoon heel even genieten van onze kerel die inmiddels gewoon lekker gaat en dan komt die tweede er over een half jaar tot een jaar wel.

MyWishMax : we willen met de tweede idd ook sporten (IPO) , maar ik geloof niet dat we moeite gaan hebben met iets vinden wat er kwa karakter bij past...Eyck heeft heilig respect voor teven , als een teef zegt nee, dan is het ook nee, (dan zit ie beteuterd naast me lol) ik wil er ook absoluut geen reu bij, dat is gewoon vragen om problemen met die pipo van ons en ik wil gewoon twee honden in huis die alle kansen hebben om gewoon een leuk leventje te hebben samen , niet met een verhoogd risico op knokken .
en sja, hetzelfde ras is ene inkoppertje, we hebben gewoon iets met die honden :D

Leverage: goed plan :j

MyWishMax

Re: wanneer een tweede hond er bij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:12

Haha,hebben wij ook hoor. HAdden een teef die bijna elke reu leuk vindt. Pup dus ook. :D Ik snap het helemaal hoor. (Dat is toch het makkelijk van de meeste reu/teef combi's, toch anders dan reu/reu, teef/teef)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 18:23

Eigenlijk ben ik daar nooit zo mee bezig geweest. Heb het altijd leuk gevonden om een grote en een kleine te hebben. Mijn man had ook een kleintje en zo werden het er drie. Toen de grote overleed kwam er een andere grote. Die overleed helaas na zeer korte tijd op 7-jarige leeftijd (was een herplaatser) en zo kwam er een pup. De pup werd helaas ook maar 7 jaar oud.

De twee kleintjes waren inmiddels 16 en 12 en ik wilde een relatief jonge herplaatser. Die kwam er vorig jaar. Hij was 10 maanden en was, en is, een ongeleid projectiel. Ik was absoluut niet van plan om er nog een hond bij te nemen maar voordat ik met mijn ogen kon knipperen hadden we hier opeens een driejarige border collie in huis die weg moest bij zijn baasjes.

Ik had daar nooit voor gekozen. Twee enorm drukke honden bij elkaar. Allebei reu ook nog. Maar het gaat super. Mijn ongeleid projectiel heeft een speelkameraad en is daardoor een stuk minder stout geworden (niet dat hij niet meer stout is, dat kan hij niet :D ). Ze kunnen met samen spelen hun energie veel beter kwijt.
Ze leren goede dingen van elkaar maar, eerlijk is eerlijk, ook de slechte dingen.
Onze hond mistte echt dat speelkameraadje en dat heeft hij nu. De twee oudjes wilden niet spelen met hem gezien zijn enorme lompheid en de oudste is helaas onlangs overleden.