Kennelhoest.... Bedankt he!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:30

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:30

karin1994 schreef:
op sommige clubs is het verplicht om in te enten tegen kennelhoest
mischien even navragen? en als het op die club ook is, die persoon aansprakelijk stellen

Voordat je dit soort dingen schrijft, misschien even inlezen.
Even heel simpel gesteld: Je ent je hond voor Kennelhoest variant A, maar je hebt ook nog variant B, C, D, E, F en G. Letters gewoon even uit de lucht gegrepen, maar de enting beschermt je hond dus echt niet voor alle kennelhoest varianten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 13:32

Ik heb overigens al jaren honden en nog nooit kennelhoest gehad.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:33

mika11 schreef:
Nee, ik bedoel ook als mensen het wel weten.
Er wordt door sommige mensen beweert dat kennelhoest zo onschuldig is, dat het eigenlijk onzin is om daarvoor thuis te blijven.
Naar die mensen mag je van met het vingertje wijzen dus, als die dus doelbewust wel naar een hondenschool gaan. :)

Nu is je bericht duidelijk en ben ik het er mee eens. Maar dit kwam niet zo naar voren in je vorige bericht.

LadyMadonna schreef:
Bij de introductie van de school zijn een aantal dingen besproken, waaronder loopsheid en ziekte, en dat je daarbij altijd even telefonisch of per mail moet overleggen of je welkom bent, en dat is hier dus niet gebeurt.
Nu de mijne ziek is, neem ik mijn verantwoordelijkheid, evenals m'n club genootje. Maar kennelijk vinden sommige dat raar. Prima, ik vind het de normaalste zaak van de wereld.
Ik wil niet op mijn geweten hebben dat mijn hond andere besmet. Heb net ook mijn buren ingelicht, die ook honden hebben.

Voor hetzelfde geld is er wel contact geweest met de club maar heeft deze besloten dat het wel kon. Dan ligt de verantwoordelijkheid bij de club en dus niet bij de eigenaar, want deze was dus wel welkom.
M.a.w. eerst meer duidelijkheid verschaffen van de situatie, dan pas oordelen. Feiten verzamelen dus alvorens de schuldige aan te wijzen.

LadyMadonna schreef:
Ik heb overigens al jaren honden en nog nooit kennelhoest gehad.

A) Wegens de wisselende weersomstandigheden heerst het momenteel;
B) De populatie wordt groter en zodoende ook de infectiedruk;
C) Domme pech, óók honden kunnen de griep krijgen, oliebol happens.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:34

Hhilde schreef:
karin1994 schreef:
op sommige clubs is het verplicht om in te enten tegen kennelhoest
mischien even navragen? en als het op die club ook is, die persoon aansprakelijk stellen

Voordat je dit soort dingen schrijft, misschien even inlezen.
Even heel simpel gesteld: Je ent je hond voor Kennelhoest variant A, maar je hebt ook nog variant B, C, D, E, F en G. Letters gewoon even uit de lucht gegrepen, maar de enting beschermt je hond dus echt niet voor alle kennelhoest varianten.

Jup, en daarom is enten in mijn ogen ook dikke onzin.
Je ent voor A, en je komt een hond tegen met variant B....dan word je hond alsnog ziek.

En zoals ik schreef, gezonde honden kunnen een griepje prima verwerken. Alleen maar goed voor de weerstand.

Laat je pup lekker zelf het virus verwerken en ga niet met antibiotica in de weer.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 13:35

Overigens zijn er nog geen kosten gemaakt, dus van aansprakelijk stellen is helemaal geen sprake. Ik baal ar alleen van als mensen zo laks met dergelijke dingen om springen.
Imo is dit een basis ding.

Nee magda, de club was niet op de hoogte, dat blijkt uit de mail wisseling van clubgenootje en club

LadyMadonna

Re: Kennelhoest.... Bedankt he!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 13:36

Kitty: dat oordeel laat ik aan de dierenarts over of ze wel of geen ab moet.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:36

LadyMadonna schreef:
Overigens zijn er nog geen kosten gemaakt, dus van aansprakelijk stellen is helemaal geen sprake. Ik baal ar alleen van als mensen zo laks met dergelijke dingen om springen.

Nee magda, de club was niet op de hoogte, dat blijkt uit de mail wisseling van clubgenootje en club

Dus jij gaat ook niet aan het werk/school als je een beetje snotterig bent?

Als er mensen op jouw werk/school rond lopen ga jij ook niet meer heen?

En jij gaat ook direct aan de AB?
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 29-09-13 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:37

LadyMadonna schreef:

Dat kwam niet helemaal duidelijk naar voren in je post, nu ook duidelijk.

Maar dan nog snap ik het hele probleem ook niet echt, het is gewoon een virus wat de gezonde hond prima kan hebben. Ga jij ook iedereen uit de weg met een keelverkoudheid?

Ik blijf het een overtrokken reactie vinden namelijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 13:45

Ik ben een mens, geen hond...
Maar goed, als ik goed de griep heb (wat ik nooit heb dus geen idee) zal ik waarschijnlijk in m'n bed liggen. Daarnaast blijf ik uit de buurt van baby's en bejaarden.
Maar goed, je verantwoording nemen is heel raar kennelijk...

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:48

LadyMadonna schreef:
Ik ben een mens, geen hond...
Maar goed, als ik goed de griep heb (wat ik nooit heb dus geen idee) zal ik waarschijnlijk in m'n bed liggen. Daarnaast blijf ik uit de buurt van baby's en bejaarden.
Maar goed, je verantwoording nemen is heel raar kennelijk...

Wat is het verschil dan??

Griepje voor de mens, of griepje voor de hond.

Ik zie geen verschil. Net als een gezond mens, kan een gezonde hond dit prima verwerken.
Misschien nog wel beter dan de mens.

Als de hond ook echt flink ziek was geweest, dan hadden ze hem echt niet mee genomen.

Met een kuchje en snotteren blijf ik ook niet thuis.

Heeft niks met verantwoording te maken, maar met niet hysterisch doen om een griepje.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 13:50

Op een hondenschool komen pups van 9 weken oud. Daar heb je met een hond met kennelhoest gewoon echt niks te zoeken imo

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:53

Je verantwoording nemen is niet altijd maar alles uit de weg gaan want stel dat ie ziek wordt... sluit hem maar op in bubbeltjesplastic dan weet je zeker dat ie niets krijgt (...). Het punt is dat een gezonde hond dit virus prima kan overwinnen en dat zal ook goed zijn voor zijn afweer. Steeds maar willen beschermen is dus niet goed, want als er een keer wél iets ernstigs is dan krijgt ie een klap te verduren.

Wat doe je als je verkouden bent? Dan ook maar in bed blijven liggen? Blijf dan ook maar in bed liggen als je gezond bent want als je buurman verkouden is kun jij het ook krijgen.

M.a.w. het is een simpel virus, wat in een gezond lichaam geen blijvende gevolgen heeft en wat een gezond lichaam gewoon prima kan overwinnen. Enten is leuk, maar net zoiets als enten tegen het verkoudheidsvirus.
Ik blijf je reacties maar overtrokken vinden.

Net wat Kitty1985 ook zegt.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:54

Dan moet je met je hond helemaal wegblijven van dat soort plaatsen,

Ze kunnen het overal oplopen.

Wat ik me afvraag, hoe weet jij nou dat die eigenaar van de hond wist dat hij aan kennelkuch " leed " ?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 13:56

LadyMadonna schreef:
Op een hondenschool komen pups van 9 weken oud. Daar heb je met een hond met kennelhoest gewoon echt niks te zoeken imo

Mijn hondenschool deed er niet zo moeilijk over...
Goed voor de weerstand zei ze, en ze kunnen het overal oplopen

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:02

Wondermiddel? Dennenknopsiroop! Wij hebben ooit thuis eens een met kennelhoest gehad maar als je nog 3 labradors hebt verspreid zich dat vrij snel.

Tip gekregen voor Dennenknopsiroop en dat werkt nog veel beter als hoestsiroop. Gewoon te koop bij het kruidvat!

Nu omdat er veel in groepen mee getraind word krijgen ze standaard een spray in de neus tegen kennelhoest :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 14:04

Tiffany schreef:

Wat ik me afvraag, hoe weet jij nou dat die eigenaar van de hond wist dat hij aan kennelkuch " leed " ?

Dat heeft ze zelf gezegd...

Maar goed, denk ervan wat je wilt... Een koortslip is ook ontschuldig, toch is de baby van kennissen van me dood door "the Kiss of death"

Ik ga mijn hond nu ook niet mee slepen naar een losloop gebied of een uitlaat veldje if weet ik veel.
Kennelhoest gaat meestal prima over, maar kan zich ook heel vervelend ontwikkelen. Ik ga daar zelf geen extra risico voor nemen en ga anderen ook niet aan dat risico bloot stellen.
Bet zo goed als dat jullie verbaasd zijn over mijn reactie ben ik dat over die van jullie, eigenlijk...

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:08

LadyMadonna schreef:
Tiffany schreef:

Dat heeft ze zelf gezegd...

Maar goed, denk ervan wat je wilt... Een koortslip is ook ontschuldig, toch is de baby van kennissen van me dood door "the Kiss of death"

Ik ga mijn hond nu ook niet mee slepen naar een losloop gebied of een uitlaat veldje if weet ik veel.
Kennelhoest gaat meestal prima over, maar kan zich ook heel vervelend ontwikkelen. Ik ga daar zelf geen extra risico voor nemen en ga anderen ook niet aan dat risico bloot stellen.
Bet zo goed als dat jullie verbaasd zijn over mijn reactie ben ik dat over die van jullie, eigenlijk...

Het is algemeen bekend dat een koortslip levensgevaarlijk kan zijn voor baby's....en je met een koortslip ver weg moet blijven van een baby.

En dat is appels met peren vergelijken.

Een koortslip is een herpesvirus wat je NOOIT weer kwijt raakt als je dat eenmaal hebt.

Een griepje is een virus dat je met een paar dagen/week weer kwijt bent.

En daarbij heb je het over een baby.

Jouw hond is GEEN baby, en puppy's van 9 weken zijn ook GEEN baby's meer

Zoals nou meerdere keren gezegd is. Een griepje KAN gevaarlijk zijn voor jonge baby's met een slechte weerstand en ouderen met een slechte weerstand.
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 29-09-13 14:11, in het totaal 2 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:09

Hoe ernstig was het daadwerkelijk? Nogmaals, het is een simpel virus waar geen paniek voor nodig is zolang het om gezonde organismen gaat.

Ook altijd leuk van die voorbeelden "Ja, maar die is er nu dood aan!". Begrijp mij niet verkeerd, maar daar is dus waarschijnlijk meer aan de hand geweest dan een gezond lichaam en een ander type virus.

Ik ben nog altijd nieuwsgierig naar het antwoord op mijn vraag; het kennlhoestvirus en keelverkoudheidsvirus lijken redelijk op elkaar, dus blijf je dan ook maar angstvallig binnen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 14:14

Kom op magda, een hond of een mens.... Hoe wil je dat nu vergelijken? Ik snuffel en proest niet in t gras, of wel?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:15

LadyMadonna schreef:
Kom op magda, een hond of een mens.... Hoe wil je dat nu vergelijken? Ik snuffel en proest niet in t gras, of wel?

Kom op LadyMadonna, een hond of een mens... met vergelijkbare virussen en manier van verspreiden. Wat denk je van toiletten, deurknoppen, toonbanken, openbaar vervoer, aerosole verspreiding etc.?

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:16

magda_90 schreef:
Hoe ernstig was het daadwerkelijk? Nogmaals, het is een simpel virus waar geen paniek voor nodig is zolang het om gezonde organismen gaat.

Ook altijd leuk van die voorbeelden "Ja, maar die is er nu dood aan!". Begrijp mij niet verkeerd, maar daar is dus waarschijnlijk meer aan de hand geweest dan een gezond lichaam en een ander type virus.

Ik ben nog altijd nieuwsgierig naar het antwoord op mijn vraag; het kennlhoestvirus en keelverkoudheidsvirus lijken redelijk op elkaar, dus blijf je dan ook maar angstvallig binnen?

We zijn hier echt tegen een 5 meter dikke betonnen muur aan het l.llen.

TS is er volgens mij heilig van overtuigd dat haar hond dood neer gaat vallen.

Maar he TS, doe wat je niet laten kan. Prop hem lekker vol met AB, verniel lekker zijn eigen weerstand.
Maar kan je garanderen dat je dan bezig kan blijven met AB

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:17

Je vergelijkt toch zelf? }:0

Ik vind je reactie nog steeds overtrokken, misschien moet je zo reageren op de nalatige eigenaar ipv je frustraties hier bot te vieren.

En wat trouwens helpt in het herstelproces is even geen halsband gebruiken, was toen de tip van mijn da.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 14:17

LadyMadonna schreef:

Nee, maar wat dacht je winkelkarretjes??? Grootste infectiebron van het griepvirus.
Of deurklinken?
Of handjes schudden? Het delen van een toetsenbord? Delen va wc's.

Moet ik nog even door gaan?

Het griepvirus tussen hond en mens is prima te vergelijken. Alleen lopen wij het anders op.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 14:19

Kitty doe even normaal. Ik fa overleggen met mijn da wat er nodig is, is dat ab, dan krijgt ze dat, is dat niks, dan krijgt ze niks. Echter vertrouw ik hierbij op de expertise van een da, is dat zo raar?
Verder ben ik er helemaal niet van overtuigd dat ze straks dood neer valt, en dat vind ik ook geen fijne uitspraak. Heb er dit jaar al twee in laten slapen, vond ik wel genoeg.

Tiffany: dat kas ik idd ook, maar ze heeft sowieso altijd al een tuigje.