Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karin1994 schreef:op sommige clubs is het verplicht om in te enten tegen kennelhoest
mischien even navragen? en als het op die club ook is, die persoon aansprakelijk stellen
mika11 schreef:Nee, ik bedoel ook als mensen het wel weten.
Er wordt door sommige mensen beweert dat kennelhoest zo onschuldig is, dat het eigenlijk onzin is om daarvoor thuis te blijven.
Naar die mensen mag je van met het vingertje wijzen dus, als die dus doelbewust wel naar een hondenschool gaan.
LadyMadonna schreef:Bij de introductie van de school zijn een aantal dingen besproken, waaronder loopsheid en ziekte, en dat je daarbij altijd even telefonisch of per mail moet overleggen of je welkom bent, en dat is hier dus niet gebeurt.
Nu de mijne ziek is, neem ik mijn verantwoordelijkheid, evenals m'n club genootje. Maar kennelijk vinden sommige dat raar. Prima, ik vind het de normaalste zaak van de wereld.
Ik wil niet op mijn geweten hebben dat mijn hond andere besmet. Heb net ook mijn buren ingelicht, die ook honden hebben.
LadyMadonna schreef:Ik heb overigens al jaren honden en nog nooit kennelhoest gehad.
Hhilde schreef:karin1994 schreef:op sommige clubs is het verplicht om in te enten tegen kennelhoest
mischien even navragen? en als het op die club ook is, die persoon aansprakelijk stellen
Voordat je dit soort dingen schrijft, misschien even inlezen.
Even heel simpel gesteld: Je ent je hond voor Kennelhoest variant A, maar je hebt ook nog variant B, C, D, E, F en G. Letters gewoon even uit de lucht gegrepen, maar de enting beschermt je hond dus echt niet voor alle kennelhoest varianten.
LadyMadonna schreef:Overigens zijn er nog geen kosten gemaakt, dus van aansprakelijk stellen is helemaal geen sprake. Ik baal ar alleen van als mensen zo laks met dergelijke dingen om springen.
Imo is dit een basis ding.
Nee magda, de club was niet op de hoogte, dat blijkt uit de mail wisseling van clubgenootje en club
LadyMadonna schreef:Overigens zijn er nog geen kosten gemaakt, dus van aansprakelijk stellen is helemaal geen sprake. Ik baal ar alleen van als mensen zo laks met dergelijke dingen om springen.
Imo is dit een basis ding.
Nee magda, de club was niet op de hoogte, dat blijkt uit de mail wisseling van clubgenootje en club
LadyMadonna schreef:Ik ben een mens, geen hond...
Maar goed, als ik goed de griep heb (wat ik nooit heb dus geen idee) zal ik waarschijnlijk in m'n bed liggen. Daarnaast blijf ik uit de buurt van baby's en bejaarden.
Maar goed, je verantwoording nemen is heel raar kennelijk...
Tiffany schreef:Dan moet je met je hond helemaal wegblijven van dat soort plaatsen,
Ze kunnen het overal oplopen.
Wat ik me afvraag, hoe weet jij nou dat die eigenaar van de hond wist dat hij aan kennelkuch " leed " ?
LadyMadonna schreef:Tiffany schreef:Dan moet je met je hond helemaal wegblijven van dat soort plaatsen,
Ze kunnen het overal oplopen.
Wat ik me afvraag, hoe weet jij nou dat die eigenaar van de hond wist dat hij aan kennelkuch " leed " ?
Dat heeft ze zelf gezegd...
Maar goed, denk ervan wat je wilt... Een koortslip is ook ontschuldig, toch is de baby van kennissen van me dood door "the Kiss of death"
Ik ga mijn hond nu ook niet mee slepen naar een losloop gebied of een uitlaat veldje if weet ik veel.
Kennelhoest gaat meestal prima over, maar kan zich ook heel vervelend ontwikkelen. Ik ga daar zelf geen extra risico voor nemen en ga anderen ook niet aan dat risico bloot stellen.
Bet zo goed als dat jullie verbaasd zijn over mijn reactie ben ik dat over die van jullie, eigenlijk...
LadyMadonna schreef:Kom op magda, een hond of een mens.... Hoe wil je dat nu vergelijken? Ik snuffel en proest niet in t gras, of wel?
magda_90 schreef:Hoe ernstig was het daadwerkelijk? Nogmaals, het is een simpel virus waar geen paniek voor nodig is zolang het om gezonde organismen gaat.
Ook altijd leuk van die voorbeelden "Ja, maar die is er nu dood aan!". Begrijp mij niet verkeerd, maar daar is dus waarschijnlijk meer aan de hand geweest dan een gezond lichaam en een ander type virus.
Ik ben nog altijd nieuwsgierig naar het antwoord op mijn vraag; het kennlhoestvirus en keelverkoudheidsvirus lijken redelijk op elkaar, dus blijf je dan ook maar angstvallig binnen?
LadyMadonna schreef:Kom op magda, een hond of een mens.... Hoe wil je dat nu vergelijken? Ik snuffel en proest niet in t gras, of wel?