Die honden van anderen! BAH!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 14:55

Nou, als ik sommige mensen met hun hond bezig zie. Mijn hond is sowieso al niet zo van andere honden, ze wil niet dat andere aan haar ruiken en gaat ze dan ook uit de weg. Vaak kom ik mensen tegen en die roepen dan 'hij doet niets hoor' en laten het dier gewoon op de onze af komen. Nou, mijn hond is dus absoluut bang van ze. Maar mensen laten hun hond gewoon, want volgens hun doen ze niets.

Ik vind als je door een straat loopt dat je je hond gewoon kort moet houden en niet over de hele stoep moet laten lopen.

Zo is er ook iemand hier een straat verder die zijn hond gewoon alleen laat wandelen. Zonder riem niets, loopt dat dier ALLEEN een blokje om. Want hij blijft op de stoep en volgens hem doet zijn hond niets naar andere honden of mensen.

En zo zijn er nog meer onverantwoordelijke hondeneigenaren.

Dit is gewoon pech, maar had eigenlijk niet mogen gebeuren.

Ik laat zelf mijn hond nooit te dicht bij poortjes of deuren komen.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:00

Skyliner wat heeft er in hemelsnaam mee te maken dat haar hondje bij de poort zat??? Die hond hoort niet te bijten punt. En bijt een hond wel dan hoort deze met iemand die hem niet dermate onder apel heeft dat hij het niet kan doen gemuilkorfd te worden!

En de titel? Jeetje ts was in paniek en wilde ergens haar verhaal kwijt.

Honden die los lopen vind ik een heel ander verhaal! Of de hond nu wel iets doet of niet hij hoort of vast te zitten of afgericht zijn dat hij de andere honden negeert indien gewenst

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:01

Ts heel veel sterkte met het hondje.
En om zulke nare situaties te voorkomen, maak mooi stevig gaas aan de onderzijde van het poortje.
Kan geen van je hondjes ontsnappen of andere honden er onderdoor happen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:24

Jeetje moet een tuin dan op de cm hermetisch afgesloten kunnen zijn zodat een ANDERE hond jouw hond niet kan aanvallen. Dat vind ik de omgekeerde wereld. Wij hebben ook een goede grote dichte poort, maar met 3 cm onder de deur. Mocht onze hond tegen de deur aan liggen dat is er misschien net genoeg ruimte dat zijn staart onder de deur uit zou kunnen komen. Mocht er een andere hond opdat moment zijn die mogelijkerwijs zijn staart als speeltje zou zien, moet ik dan als baas mijn verantwoordelijkheid nemen omdat die staart net onder de deur kan floepen? Een nogal vreemde redenatie.

TS heel veel strekte met je hondje. Ik neem aan dat de eigenaar van de hond de dierenartsrekening gaat betalen.

_Alarm_wlkp

Re: Die honden van anderen! BAH!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:36

Wat heftig, ik hoop dat jouw hondje goed hersteld!
En daarbij, hondje zat op eigen terrein, dan moeten andere honden niet aanvallen..
Laat staan dat jij aansprakelijk zou zijn voor de hond die aanviel door jouw hondje.

Maar goed, ik heb het ook meegemaakt met alle gevolgen van dien.
Mijn Duitse Herder was erfvast en ik heb geen omheining, 2 loslopende honden passeren onze tuin.
Golden Retriever en Border Collie, deze vliegen mijn tuin in richting mijne hond.
De eigenaar kreeg de honden niet meer teruggeroepen, waardoor ik die 2 een schop verkocht heb en mijn hond naar binnen heb gestuurd, die wel luistert!

Mijn hond is nu dus veel feller op terrein geworden en kan ik niet meer onder toezicht buiten laten...

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:38

Selka schreef:
Skyliner schreef:
Ik ben nu eventjes heel hard.

Ten eerste het ligt niet alleen aan de ander hun hond want jou hond had ook gewoon niet naar het poortje toe kunnen lopen :+

En je titel vind ik nogal hard naar andere hondeneigenaren. :\

Serieus?? TS haar hond had niet op zijn eigen terrein mogen rondlopen?

Mag toch hopen dat dit een grapje is... -O-

Heel veel sterkte TS!! :(:)

Dat heb ik niet gezegd en ik ga ervan uit dat de andere hond duidelijk aan het aanvallen was en niet aan het spelen.

Ik bedoel dat als TS haar hond waarschijnlijk de andere hond uitdaagden en dat ik dan niet de hele fout bij de andere hond terecht vind

Ik vind het verhaal ook nogal eenzijdig om er uit voort te kunnen trekken dat de andere hond het probleem was

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:41

Een hond mag niet los op straat en kan dus als nooit een hond die achter een hek zit aanvallen?
Als je een hond hebt aangelijnd en hem dan niet kan houden, moet je hem niet uitlaten.

Conclusie: hond kan niet de hond van TS aanvallen :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:43

Sorry, maar hond hoort gewoon niet te bijten! Zelfs als de mijne bang zijn zullen ze NOOIT tot bloedends toe bijten, hooguit snauwen en waarschuwen..

Jouw reactie zegt waarschijnlijk wel iets over je eigen hond?

Hond zat aan uitlooplijn Selka, even lezen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:44

Ik geef toch ook 2 opties? Over lezen gesproken..

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:46

Uitlooplijn zou dan optie 3 zijn, die lees ik niet nee.

Vind dat trouwens zelf ook echt ondingen, waar wel vaker ongelukken mee gebeuren.
Laatst bijgewerkt door DatBenIkNou op 27-09-13 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Selka

Hoezo? Je kan een uitlooplijn inrollen, doe je dat niet staat dat wat mij betreft aan niet kunnen houden en dus voortaan niet meer uitlaten :)

annepaardoes

Skyliner schreef:
Dat heb ik niet gezegd en ik ga ervan uit dat de andere hond duidelijk aan het aanvallen was en niet aan het spelen.

Ik bedoel dat als TS haar hond waarschijnlijk de andere hond uitdaagden en dat ik dan niet de hele fout bij de andere hond terecht vind

Ik vind het verhaal ook nogal eenzijdig om er uit voort te kunnen trekken dat de andere hond het probleem was

Je ben volgens mij nu aan het speculeren over hoe de hond van de TS zich zou hebben kunnen gedragen.
Uitdagen of niet, de hond van de TS zat achter het hek en kon niet verder. De persoon die de hond uitliet had de hond aan de lijn (als hij dat niet was) of meer afstand moeten bewaren.

bijvoorbeeld: Als jij met jouw hond een andere hond tegen komt die niet sociaal is en uitdaagt en vervolgens reageert jouw hond daarop, schiet los en valt die andere hond aan. Dan kan je wel zeggen, ja maar die andere hond daagde uit... maar JOUW hond viel aan. Niet de andere. Dan ben jij dus schuldig aan het feit dat er een gevecht is ontstaan.

Paperboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 15:48

Heel erg voor je hondje, maar een verhaal heeft altijd 2 kanten. Hier zijn ook een paar kleine hondjes die vreselijk uitvallen als je langs de heg loopt met je hond. Mijn hond reageert daar ook op..
Misschien valt jouw hondje ook wel erg uit als er een hond langsloopt....
Altijd vervelend als zoiets gebeurd maar goed het blijven dieren en vaak is er echt wel een aanleiding voor bepaald gedrag, alleen veel mensen zien (of willen) dat niet van hun eigen hondje!

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 16:01

Mijn oudste hond kijkt enkel graag onder het poortje door, vind die geweldig. Hij kan net iets zien als die zijn koppie een beetje schuin houdt. Waarschijnlijk heeft zijn poot daarbij uitgestoken. Als mijn hond rechtop stond en blafte kon de andere hond nooit eraan komen. Enkel de snuit zal onder het poortje doorpassen, zijn kopje zeker niet.
Mijn hond kan niet met zijn snuitje onder de poort door en het is een klein ras.

De poort is van boven helemaal dicht met hout. Kan je ook niet doorheen kijken. Alleen zoals gezegd, onder is een stukje open. Vooral altijd bedoeld geweest voor het water weg te laten lopen en als het water die kant op loopt dat het onderste niet rotten gaat.
Meer als je vuist past niet onder het poortje door. Dus een hele kop van een hond past er nooit onderdoor.

Dus vermoedelijk heeft dus mijn hond zijn poot eronderdoor gehad tijdens het liggen en heeft de andere hond die kapot getrokken aan de buitenkant van het poortje.

Het is een ongeluk geweest, maar ik ben er eigenlijk wel kwaad over.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 16:03

Hebben jullie al de persoon gesproken die de hond tijdens het incident uit liet?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 16:41

Selka schreef:
Een hond mag niet los op straat en kan dus als nooit een hond die achter een hek zit aanvallen?
Als je een hond hebt aangelijnd en hem dan niet kan houden, moet je hem niet uitlaten.

Waarschijnlijk heeft de gene de hond uit liet gewoon niet op tijd gezien dat het hondje van TS daar zat, dat heeft verder niet zoveel met controle te maken maar meer met geen superkrachten en dus niet door een dichte deur kunnen kijken :? .

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 16:51

Fijn dat hij goed uit de narcose is gekomen. Beterschap met hem.

Een poort staat over het algemeen op eigen terrein. Om bij mijn poorten te komen moeten honden al de, niet al te kleine, oprit, af. Mijn poorten zijn tralies en mijn honden gaan tegen elke hond tekeer die hier voorbij komt wandelen. Ze waken nu eenmaal. Dat moeten ze ook want ze moeten afschrikken. Niet zozeer naar die honden maar uiteraard wel naar lieden met kwade bedoelingen.

Een hond die op eigen terrein een hond die achter een poort zit aanvalt, daar is de eigenaar toch echt aansprakelijk voor en terecht. Ik vind het vreemd dat er mensen ts aansprakelijk houden. We kunnen moeilijk in forten gaan wonen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:42

liedje89 schreef:
Selka schreef:

Waarschijnlijk heeft de gene de hond uit liet gewoon niet op tijd gezien dat het hondje van TS daar zat, dat heeft verder niet zoveel met controle te maken maar meer met geen superkrachten en dus niet door een dichte deur kunnen kijken :? .

Dan nog moet het een agressieve hond zijn toch? Ik ken in ieder geval geen honden die bijten en al helemaal niet naar een hond achter een poort. Als dat gedrag er is moet er toch ook rekening mee worden gehouden tijdens het uitlaten?

Enfin het is mijn mening maar en TS haar hond wordt er helaas niet beter van. Hopelijk komt het goed TS!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:51

Sneu voor je hondje TS, hopelijk geneest hij snel weer.

Ik vind je titel wel een beetje krom trouwens.. Niet (alle) honden zijn zo, de baasjes vooral. Die voeden hun hond niet op.

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:53

Wat fijn dat ie weer thuis is.
had alleen begrepen uit je begin post dat HEEL zijn poot eraf was en aan een pees met wat haren vast hing.
"gelukkig" valt het dan nog relatief mee dat het een pad en 2 wonden zijn en niet de gehele poot.

ben overigens ook wel benieuwd wat de andere eigenaren zullen doen. heb je deze al gesproken TS?

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 18:39

Nu spookt er 1 ding in m'n hoofd je zegt dat je thuis kwam dus hond zat alleen ?
Maar waarom zit je hond buiten als die niet van andere honden houdt !
Die van mij heeft t ook niet op andere doet niks blaft misschien maar toch laat k m niet alleen buiten ook al ben ik maar 5 min weg

Hoe jij beschrijft zo is m'n tuin ook de voorkant maar dan nog zorg ik dat alles dicht is

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:36

gelukkig dat het pootje niet nog alleen aan haar bengelde en dus niet geamputeerd moet worden! Beterschap voor haar

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:37

Wat erg!
Nog veel sterkte en geluk! :(

Muffin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:43

Wat verschrikkelijk!
Heel veel strekte voor jou en je hondje!

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:47

Al heeft het hondje van ts daar alles bij elkaar gegromd en gekeft, het was op eigen grond, niets maar dan ook niets kan het goed praten dat een andere hond hem op eigen plek heeft gepakt.
Ik kan ook totaal niet begrijpen dat er mensen zijn die dat wel vinden kunnen.

TS hopelijk knapt hij goed op.
Maar die kleintjes zijn sterke hondjes dus dat geeft wel hoop.