Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
BraveSpots schreef:3 onzindelijke katten is gewoonweg niet normaal. Ik zou vooral daarop inzitten.
De katten moeten eerst medisch nagekeken worden (en dan niet eens de DA laten voelen aan hun buik, maar echt bloed urine enz).
Als daar niets uitkomt gaan kijken naar het gedrag. Zijn de bakken proper genoeg, verschillend grit proberen, verschillende soorten bakken proberen, ...
Op zoek gaan naar andere redenen waarom ze gestresst kunnen zijn. Territoriumproblemen, ruzie onderling, er zijn tig mogelijkheden.
Opsluiten in de schuur zijn mijn aller-allerlaatste optie zijn.
) Nimfee schreef:ALs ik het goed begrijp is het de bedoeling dat de katten permanent in de schuur gaan zitten en binnenkort komt er dan nog een uitloop bij naar buiten?
Tigress schreef:Nimfee schreef:ALs ik het goed begrijp is het de bedoeling dat de katten permanent in de schuur gaan zitten en binnenkort komt er dan nog een uitloop bij naar buiten?
''Als ze zindelijk worden, mogen ze zeker weer in huis. En als de achtertuin cat proof is dan kunnen we ook gewoon de deur openhouden, waardoor het huis goed kan luchten. Dus ook beter voor mijn luchtwegen.''
---
Nupe, uiteindelijk mogen ze gewoon weer binnen
Jaime_ schreef:Lijkt mij een prima oplossing!
Nog mooier is als je op een gegeven moment een ren/cattery kan maken zodat ze vanuit de schuur naar buiten kunnen op een veilige manier zonder overlast te veroorzaken.
Andere oplossing is katten zindelijk krijgen, maar als ze dat nooit geweest zijn kan dat nog wel n lastige (onmogelijke?) opgave worden.
Ik zie geen probleem hoor, als je schuur is zoals je omschrijft, hebben ze het beter dan menig andere kat.