Katten vergiftigd!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Grooming_Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:30

Wat erg voor je TS , sterkte met het verlies .

Wel komen we hier dus alweer op het eeuwenoude dilemma , kan/mag een kat zomaar buiten .
Stel ik heb slakken , muizen en onkruid en ik denk ik ga eens even de boel flink bestrijden en leg muizenkorrels , slakkenkorrels (??) en ik spuit tegen het onkruid ......
Dan komen daar jou poezen aan om eens fijn in mijn tuin rond te struinen (en te poepen bahhh) en doen zich te goed aan het gif e.d ....Dan zou ik het gedaan hebben .
Tja dat gaat er bij mij dus niet in .
Mensen hou je katten fijn binnen dan heeft ook niemand anders er last van en eten ze niet van alles op waar je geen invloed op hebt .
Ik geloof ook niet dat mijn buren er blij mee zijn als mijn Rhodesian ridgeback lenig over de schutting klimt om vervolgens op zijn gemak op het gazon te gaan zitten poepen .....

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 10:33

CK88 schreef:
Hé bah wat een stomme reactie buukske, ze heeft continue contact gehad met de DA en is nu haar maatje verloren! Dat is al zuur en dan ga je haar ook nog verwijten maken..

Sterkte TS, ik zou nog wel een bloedtest laten doen om te kijken wat het was voor gevaar van je andere huisdieren. Heb je mensen in de buurt wonen die last hadden van je katten?

Bedankt! Ik hoorde de DA sowieso praten over een bloed test, ik wil graag weten wat hier aan de hand is. Dit ook omdat bij ons op stal een nestje kittens is geboren en wij een katertje hebben gereserveerd. Als het zo is dat iemand in de buurt bezig is, gaan wij dus geen nieuwe kat hier neer zetten en laten we het hierbij. Ik wil graag vandaag nog met buren contact op nemen. We hebben alleen niet gek veel katten in de wijk. Voor zover ik weet had niemand last van onze katten, niemand heeft het in ieder geval uitgesproken.

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 10:35

Grooming_Mom schreef:

Wel komen we hier dus alweer op het eeuwenoude dilemma , kan/mag een kat zomaar buiten .
Stel ik heb slakken , muizen en onkruid en ik denk ik ga eens even de boel flink bestrijden en leg muizenkorrels , slakkenkorrels (??) en ik spuit tegen het onkruid ......
Dan komen daar jou poezen aan om eens fijn in mijn tuin rond te struinen (en te poepen bahhh) en doen zich te goed aan het gif e.d ....Dan zou ik het gedaan hebben .
Mensen hou je katten fijn binnen dan heeft ook niemand anders er last van en eten ze niet van alles op waar je geen invloed op hebt .
Ik geloof ook niet dat mijn buren er blij mee zijn als mijn Rhodesian ridgeback lenig over de schutting klimt om vervolgens op zijn gemak op het gazon te gaan zitten poepen .....

Eindeloze discussie inderdaad. Onze poezen zaten 90% van de tijd gewoon in de tuin, afentoe gingen ze wel eens weg maar dit duurde nooit lang, ze waren redelijk bang aangelegd. Ik zou geen katten willen houden als ze niet naar buiten konden, ik persoonlijk vind dit niet fijn voor de katten. Uiteraard respecteer ik het als andere mensen hier andere meningen over hebben. Deze uitkomst is natuurlijk ook niet ideaal, dus er zitten zeker voor en nadelen aan.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 10:40

Moos99 schreef:
Grooming_Mom schreef:

Eindeloze discussie inderdaad. Onze poezen zaten 90% van de tijd gewoon in de tuin, afentoe gingen ze wel eens weg maar dit duurde nooit lang, ze waren redelijk bang aangelegd. Ik zou geen katten willen houden als ze niet naar buiten konden, ik persoonlijk vind dit niet fijn voor de katten. Uiteraard respecteer ik het als andere mensen hier andere meningen over hebben. Deze uitkomst is natuurlijk ook niet ideaal, dus er zitten zeker voor en nadelen aan.

Kun je de tuin niet katproof maken? Ik heb echte binnenkatten die in de zomer onder streng toezicht nu en dan eens in de tuin mogen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:11

als je verder gewoon een schutting om de tuin hebt kun je een tuin heel makkelijk katproof maken met een katten omheininkje op de schutting, kost niet eens heel veel .
kunnen ze wel buiten, maar niet uit de tuin.
gaat hier ook gebeuren op het moment dat er weer katten zijn (momenteel alleen een hond)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 17:33

buukske schreef:
Jammer dat je gisteravond niet direct met haar gegaan bent toen je haar in coma vond.

Wat een rot reactie, bah!

TS, Heel veel sterkte met het verlies van je vriendinnetje, hopen dat mamapoes er boven op komt. :(:)

Moos99

Re: Katten vergiftigd!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 18:04

Helaas hebben we mama poes een spuitje laten geven. De dierenarts belde vanavond op en gaf aan dat ze haar nu echt zielig vond en het er te somber uit zag. Ik heb met haar gesproken over het uitzoeken wat dit is geweest. Maar ze geeft aan dat dit alleen kan dmv een maagonderzoek, waarin ze dan specifiek zouden moeten zoeken naar een bepaald soort gif. Dat zou heel veel gedoe zijn en veel geld kosten.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:02

Nou als ik twee katten zou verliezen zou ik juist onderzoek laten doen, en dan kun je gericht de buurt waarschuwen.
Je zou sowieso kunnen laten testen op rattengif en slakkengif.
Maar ik vind het van je dierenarts vrij nalatig dat je diezelfde avond niet hoefde te komen, bij rattengif was er een reeele overlevingskans geweest.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:11

Grooming_Mom schreef:

ts is haar kat kwijt , en jij gaat een eeuwen oud dillema boven halen ?
beetje verkeerde plek denk ik ;)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 19:20

CM_ schreef:
Nou als ik twee katten zou verliezen zou ik juist onderzoek laten doen, en dan kun je gericht de buurt waarschuwen.
Je zou sowieso kunnen laten testen op rattengif en slakkengif.
Maar ik vind het van je dierenarts vrij nalatig dat je diezelfde avond niet hoefde te komen, bij rattengif was er een reeele overlevingskans geweest.

Uiteraard waarschuw ik de buurt bewoners hoe dan ook, maar hiervoor ga ik niet honderden euro's uitgeven voor een operatie. De reden dat ook wij de eerste avond er niet op stonden te komen bij mama poes was omdat ze eerder ziek was geweest (waarschijnlijk van aan muis of id) toen was ze ook gammel en duizelig, maar moest ze gewoon even flink overgeven en op de kattenbak en was ze weer prima in orde. Wij dachten in de eerste instantie dat dit weer zoiets was. Pas de volgende ochtend toen ze echt helemaal van pampes lag realiseerde ik mij dat er iets ernstigs aan de hand was. (je denkt ook niet meteen aan vergiftiging)

Verder vind ik niet dat ik een "special treatment" hoef te krijgen door de situatie, mensen mogen gewoon hun mening uitten. Of dit een geschikt tijdstip is valt idd over te discussiëren. Maar bokt zou bokt niet zijn zonder dit soort reacties.

karin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:10

Grooming_Mom schreef:

dieren binnenhouden vind ik geen goed idee, dieren horen toch wel naar buiten te gaan
of ze moeten niet naar buiten willen, kan ook nog

maar je dier express/tegen zn zin binnenhouden? omdat hij anders in iemands tuin poept?
nee dat kun je niet tegenover een dier maken

ik hoop echt voor je dat de dierenarts er iets uit kan maken zeg!
wat een vervelende situatie :(:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:16

TS, sterkte met je verlies :(:).

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:42

heel veel sterkte met het verlies van hun

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 20:51

bedankt iedereen!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:29

Ach wat verdrietig, heel veel sterkte.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:39

wat jammer dat ze er beiden niet meer zijn, sterkte

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 12:58

Wat zonde, arme dieren.

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat je gewoon tot 2x toe een nacht af gaat zitten wachten.
Die eerste is nog te begrijpen, maar als je toch net de moeder zo hebt gevonden is het toch wel vrij bizar dat je met de dochter precies dezelfde fout gaat maken en weer een nacht af gaat zitten wachten :(:)

Nu ga je ook niet laten onderzoeken wat de doodsoorzaak is begrijp ik?

Is het dan niet beter om het katertje af te zeggen zodat die niet in dezelfde situatie terechtkomt?

Het klinkt misschien rotter dan ik het bedoel hoor, ik vind het ook heel sneu voor jullie dat jullie op deze manier in 1 keer 2 katten verloren hebben :(:) maar de manier van handelen is natuurlijk niet echt geweldig geweest zo....arme dieren hebben allebei een nacht thuis liggen creperen en dat vind ik toch wel heel erg, zeker gezien je bij die 2e toch helemaal wel beter had moeten weten -O-

Zou al te gek zijn als er nu nog een derde bij komt die dezelfde weg gaat bewandelen omdat je geen idee hebt wat er nu eigenlijk gebeurd is...heel verstandig dus dat je dat uit wilt gaan zoeken +:)+

Hopelijk kom je daar dan nog achter door in de buurt rond te vragen, en hopelijk kun je de buren zo waarschuwen zodat die hun katten een beetje extra in de gaten kunnen houden en de dieren direct naar de DA brengen als ze merken dat ze raar gaan doen :(:)

Moos99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 15:40

pmarena schreef:
Wat zonde, arme dieren.

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat je gewoon tot 2x toe een nacht af gaat zitten wachten.
Die eerste is nog te begrijpen, maar als je toch net de moeder zo hebt gevonden is het toch wel vrij bizar dat je met de dochter precies dezelfde fout gaat maken en weer een nacht af gaat zitten wachten :(:)

Nu ga je ook niet laten onderzoeken wat de doodsoorzaak is begrijp ik?

Is het dan niet beter om het katertje af te zeggen zodat die niet in dezelfde situatie terechtkomt?

Het klinkt misschien rotter dan ik het bedoel hoor, ik vind het ook heel sneu voor jullie dat jullie op deze manier in 1 keer 2 katten verloren hebben :(:) maar de manier van handelen is natuurlijk niet echt geweldig geweest zo....arme dieren hebben allebei een nacht thuis liggen creperen en dat vind ik toch wel heel erg, zeker gezien je bij die 2e toch helemaal wel beter had moeten weten -O-

Zou al te gek zijn als er nu nog een derde bij komt die dezelfde weg gaat bewandelen omdat je geen idee hebt wat er nu eigenlijk gebeurd is...heel verstandig dus dat je dat uit wilt gaan zoeken +:)+

Hopelijk kom je daar dan nog achter door in de buurt rond te vragen, en hopelijk kun je de buren zo waarschuwen zodat die hun katten een beetje extra in de gaten kunnen houden en de dieren direct naar de DA brengen als ze merken dat ze raar gaan doen :(:)

tweede keer afwachten was puur omdat de DA die ik aan de lijn kreeg savonds aangaf dat als het om zo een zware vergiftiging gaat het een spuitje ging worden, wilde ik dat die avond nog doen buiten dienst uren en bij een vreemde dierenarts, of de volgende dag bij mijn eigen dierenarts waar mijn andere kat al lag. De kat sliep voornamelijk, als het beestje constant wakker was en lag over te geven en heel zielig was had ik het dezelfde avond gedaan.

het lijkt mij duidelijk dat we dit katertje niet meer nemen, ik gaf al aan dat als het om vergiftiging ging we hem zouden afzeggen.

Maar goed, beide katten hebben het niet gered en dit had niets uit gemaakt. Als een kat zwaar is vergiftigd gaat het vaak zelfs mis op het moment dat ze aan het infuus etc komen, omdat alles dan in gang wordt gezet en begint te lopen. Ga maar na hoeveel katten het overleven bij zware vergiftiging, liggen meestal dagen aan het infuus (ze kunnen niet veel meer doen als de beestjes zo goed mogelijk verzorgen) en gaan daarna als nog helaas dood.

En nee, ik ga niet onderzoeken wat de doodsoorzaak is, de doodsoorzaak is vergifiting. Wil ik precies weten wat het is? Dan kunnen we bij de kat een maag operatie doen alleen naar een specifiek middel. Bijv. zoeken naar ratten gif. Dit is heel veel gedoe en kost veel geld. Gezien wij niet meer aan katten beginnen hoef ik dit niet meer te weten. Buurt is uiteraard ingelicht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:57

Ik snap je overweging wel, maar ik vind het gewoon een hele nare keuze... een dier waarvan je denkt dat die te slecht is om te behandelen die geef je naar mijn mening z.s.m. een spuitje om verder lijden te besparen.

Daar ga je niet meer de nacht mee in terwijl dat lijfje kapot ligt te gaan door iets als vergiftiging :(:)

Ik snap ook niet dat je zelf dan nog kunt slapen terwijl je weet dat je kat beneden ligt dood te gaan.... of hoe je nu in hemelsnaam in zo'n ernstige situatie kunt kiezen voor de optie "morgen bij eigen dierenarts inslapen" als je ook de optie hebt "nu direct inslapen" :o

Maargoed, hopelijk heeft de rest van de buurt er nog wat aan en het spreekt wel voor je dat je geen nieuwe kat neemt onder deze omstandigheden +:)+

Sterkte met het verlies....