Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
CK88 schreef:Hé bah wat een stomme reactie buukske, ze heeft continue contact gehad met de DA en is nu haar maatje verloren! Dat is al zuur en dan ga je haar ook nog verwijten maken..
Sterkte TS, ik zou nog wel een bloedtest laten doen om te kijken wat het was voor gevaar van je andere huisdieren. Heb je mensen in de buurt wonen die last hadden van je katten?
Grooming_Mom schreef:Wat erg voor je TS , sterkte met het verlies .
Wel komen we hier dus alweer op het eeuwenoude dilemma , kan/mag een kat zomaar buiten .
Stel ik heb slakken , muizen en onkruid en ik denk ik ga eens even de boel flink bestrijden en leg muizenkorrels , slakkenkorrels (??) en ik spuit tegen het onkruid ......
Dan komen daar jou poezen aan om eens fijn in mijn tuin rond te struinen (en te poepen bahhh) en doen zich te goed aan het gif e.d ....Dan zou ik het gedaan hebben .
Tja dat gaat er bij mij dus niet in .
Mensen hou je katten fijn binnen dan heeft ook niemand anders er last van en eten ze niet van alles op waar je geen invloed op hebt .
Ik geloof ook niet dat mijn buren er blij mee zijn als mijn Rhodesian ridgeback lenig over de schutting klimt om vervolgens op zijn gemak op het gazon te gaan zitten poepen .....
Moos99 schreef:Grooming_Mom schreef:Wat erg voor je TS , sterkte met het verlies .
Wel komen we hier dus alweer op het eeuwenoude dilemma , kan/mag een kat zomaar buiten .
Stel ik heb slakken , muizen en onkruid en ik denk ik ga eens even de boel flink bestrijden en leg muizenkorrels , slakkenkorrels (??) en ik spuit tegen het onkruid ......
Dan komen daar jou poezen aan om eens fijn in mijn tuin rond te struinen (en te poepen bahhh) en doen zich te goed aan het gif e.d ....Dan zou ik het gedaan hebben .
Mensen hou je katten fijn binnen dan heeft ook niemand anders er last van en eten ze niet van alles op waar je geen invloed op hebt .
Ik geloof ook niet dat mijn buren er blij mee zijn als mijn Rhodesian ridgeback lenig over de schutting klimt om vervolgens op zijn gemak op het gazon te gaan zitten poepen .....
Eindeloze discussie inderdaad. Onze poezen zaten 90% van de tijd gewoon in de tuin, afentoe gingen ze wel eens weg maar dit duurde nooit lang, ze waren redelijk bang aangelegd. Ik zou geen katten willen houden als ze niet naar buiten konden, ik persoonlijk vind dit niet fijn voor de katten. Uiteraard respecteer ik het als andere mensen hier andere meningen over hebben. Deze uitkomst is natuurlijk ook niet ideaal, dus er zitten zeker voor en nadelen aan.
CM_ schreef:Nou als ik twee katten zou verliezen zou ik juist onderzoek laten doen, en dan kun je gericht de buurt waarschuwen.
Je zou sowieso kunnen laten testen op rattengif en slakkengif.
Maar ik vind het van je dierenarts vrij nalatig dat je diezelfde avond niet hoefde te komen, bij rattengif was er een reeele overlevingskans geweest.
. 
maar de manier van handelen is natuurlijk niet echt geweldig geweest zo....arme dieren hebben allebei een nacht thuis liggen creperen en dat vind ik toch wel heel erg, zeker gezien je bij die 2e toch helemaal wel beter had moeten weten
pmarena schreef:Wat zonde, arme dieren.
Ik vind het ook onbegrijpelijk dat je gewoon tot 2x toe een nacht af gaat zitten wachten.
Die eerste is nog te begrijpen, maar als je toch net de moeder zo hebt gevonden is het toch wel vrij bizar dat je met de dochter precies dezelfde fout gaat maken en weer een nacht af gaat zitten wachten
Nu ga je ook niet laten onderzoeken wat de doodsoorzaak is begrijp ik?
Is het dan niet beter om het katertje af te zeggen zodat die niet in dezelfde situatie terechtkomt?
Het klinkt misschien rotter dan ik het bedoel hoor, ik vind het ook heel sneu voor jullie dat jullie op deze manier in 1 keer 2 katten verloren hebbenmaar de manier van handelen is natuurlijk niet echt geweldig geweest zo....arme dieren hebben allebei een nacht thuis liggen creperen en dat vind ik toch wel heel erg, zeker gezien je bij die 2e toch helemaal wel beter had moeten weten
![]()
Zou al te gek zijn als er nu nog een derde bij komt die dezelfde weg gaat bewandelen omdat je geen idee hebt wat er nu eigenlijk gebeurd is...heel verstandig dus dat je dat uit wilt gaan zoeken![]()
Hopelijk kom je daar dan nog achter door in de buurt rond te vragen, en hopelijk kun je de buren zo waarschuwen zodat die hun katten een beetje extra in de gaten kunnen houden en de dieren direct naar de DA brengen als ze merken dat ze raar gaan doen