Foutje bedankt? Kater blijkt poes te zijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Foutje bedankt? Kater blijkt poes te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:14

Ze fokken als muizen := , onze poes werdt na een nest geholpen en zat al weer vol en dus abortus.. Bij konijn ook abortus laten plegen , de asielen zitten bommetje vol en wil je eens een nest wordt pleegmoeder voor een zwangere asiel kat :)

5 maanden is veel te jong , dat is een tienermoeder ..

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:17

Moderatoropmerking:
Wij willen jullie vragen niet te vergeten dat ook in een topic als deze de regels van Bokt gelden: reageer met respect en speel niet op de man. Dit geldt voor zowel de TS als de mensen die in het topic reageren. Bedankt!

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:18

Ik ga geen commentaar geven, ga er vanuit dat het een vervelend ongelukje is.
Maar.... mocht de kat gaan bevallen doe haar dan alsjeblieft niet weg.... Verhuizen kan enorm stressvol zijn voor een poes. Laat haar lekker in haar vertrouwde omgeving bevallen !
Dan weet de kat zich straks helemaal geen raad als de kleintjes er zijn.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:19

TS ik snap dat je je aangevallen voelt en dat je het beste denkt te doen. Ik denk ook niet dat je kwade bedoelingen hebt en het zelf anders ziet dan de posters hier. Ik ben het wel met ze eens dat het beste zou zijn de poes nu te laten helpen. Misschien kan je met de DA afspreken dat hij niet verteld of ze nou zwanger was of niet? Dan hoef je je ook niet rot te voelen over de kittens.

Het is voor de poes echt het beste om nu geholpen te worden en dan gewoon weer lekker naar huis te gaan en op te groeien tot een gezonde volwassen kat.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:30

Sunrise19 schreef:
Kitty1985 schreef:
Dan zou ik zo snel mogelijk een echo laten maken om het zeker te weten, en niet pas over 2 week.

7 maand is ook nog steeds veel en veel te vroeg...

Zoals ik schreef hebben wij een nestje gehad (kwam hoogzwanger bij ons) met een poesje van 10 maand. En deze was er ook nog lang niet aan toe.

De echo staat volgende week donderdag gepland.
Afgelopen vrijdag heb ik dat afgesproken.
Kan idd nog wel proberen deze week te gaan, mits er plek is.

Third opinion kan ik ook idd eens navragen.
Het is echt niet dat ik perse een nest wil, aangezien ik dus absoluut een kater wou en geen poes.

Het is namelijk ook de bedoeling dat ze niet thuis gaat bevallen mocht het te ver zijn.
Dan gaat ze in een opvang tot de kittens weg mogen.

Heb dus in mijn ogen de beste dingetjes geregeld voor mijn poes.
En ben er dan ook absoluut niet opuit mijn kat iets aan te doen wat zij niet aankan.

Huh? Wat voor opvang dan?
Mag ze daar gratis en voor nix 12 weken verblijven?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:37

Wat een verhaal! Ben benieuwd hoe het afloopt met je poes haha

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:41

Het feit is er nu eenmaal dat hij een zij blijkt te zijn en naar alle waarschijnlijkheid nog zwanger ook.
Echt TS dit is heel slecht voor d'r, het is zelf nog een kitten. je laat een kind van 10/12 toch ook geen kind krijgen?

Neem aub voor het kitten je verantwoording en laat haar zo snel mogelijk helpen, anders grote kans dat het voor haar verkeerd afloopt. En ik neem aan dat je hier niet verantwoordelijk voor wil wezen?

Kijk in ben in principe ook tegen abortus, maar in dit geval niet. Dit gaat om het welzijn van een dier.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 11:43

Ik neem me verantwoording juist..
Wat als ze nu 4 weken drachtig is, kittens worden geboren en ik ze dan niet de juiste zorg kan geven waardoor ze dood gaan?

Ik weet echt niet wat ik moet als ze ze verstoot hoor..
Dus WIE is hier een egoïst????

En heb ik gezegd dat ze ergens gratis mogen verblijven?
Interesseert me vrij weinig hoor het geld als mensen daar soms op doelen?

Anyway, ik heb net contact met de DA gehad en we hebben elkaar niet helemaal begrepen schijnbaar.
Hij dacht dat ze maandag de eerste keer buiten was, overigens heb ik ook de mensen gebeld die haar hebben opgevangen en dus kan ze met minimale kans dan zwanger zijn geraakt.

Ik ben nl om 10uur richting de supermarkt gegaan, zij is mij blijkbaar gevolgd en daar ergens naar binnen gegaan.

Die mensen menen dat dat rond kwart over 10 half 11 geweest is en hier heeft ze tot woensdag gezeten.

Dus nu mag ik vanmiddag om 3uur langskomen voor een echo.

Ik vind mezelf dus absoluut geen egoïst want als ik dat had geweest had ik net als alle anderen die een topic openen met een kat die al dan niet per ongeluk ontsnapt is haar kittens laten krijgen..

Overigens is het ook absoluut niet zeker dat ze drachtig is, maar ik heb geprobeerd in MIJN ogen het beste te doen.

dat dat helaas anders wordt opgevat kan ik helaas niet veranderen.

Maar als ze nooit had weggelopen had ik het nooit geweten, dus dan had ik zonder enige kennis of wat ook misschien wel met een nest kittens gezeten.

Ik voel me echt verschrikkelijk nu, want ik wil absoluut het beste voor haar, ze is mijn maatje.
Ze volgt me overal en is altijd bij me in de buurt.

Als ik dan echt zo egoïstisch had geweest had ik haar gewoon lekker laten lopen lijkt mij?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:47

Ik VRAAG aan jou of ze daar 12 weken voor niks mag blijven. Ik stel dat niet als feit.
Maar goed, als (begrijpend) lezen wat lastig is bij deze:

Mag jouw poes gratis in die opvang blijven? Wat voor opvang is dat dan? Daar ben ik oprecht benieuwd naar namelijk. Heb nog nooit van een bevallings-opvang voor katten gehoord namelijk.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:50

Maar als ze drachtig is laat je de kittens dus wel komen? In een of andere opvang wat niet haar vertrouwde omgeving is? Waar ze de plek inneemt van een andere poes die ook hulp nodig heeft?

Ik hoop van harte dat ze niet zwanger is en dat je haar z.s.m. laat helpen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 11:50

Je neemt in mijn ogen pas je verantwoording dat wanneer ze wel zwanger is je haar laat helpen dus alles eruit laat halen.
Ze is gewoon te jong om kittens te krijgen.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 11:51

Mijn excuus, maar nee het is absoluut niet gratis in dat geval.
Deze mensen zijn gast gezin voor drachtige asiel katten.

Ik ben met hun in contact gekomen via de mensen die haar hadden gevonden.
Zij schrokken er ook nogal van dat ik van niets wist en boden dit aan mocht er echt niks meer aan te doen zijn.

Vooralsnog ga ik daar nu niet vanuit en heb ik idd aangegeven het ook liever niet te weten alleen als er geen mogelijkheid is om het weg te halen.

Edit: natuurlijk laat ik haar meteen helpen.. wat denken jullie nou van mij? Echt makkelijk oordelen van achter een pc scherm. Echt top! Bedankt! Hier heb ik wat aan.. heerlijk nog even wat schoppen na te krijgen _/-\o_

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:00

Niemand geeft je een schop na, maar reageren op hetgene wat je hier schrijft.

Je geeft aan dat je tegen abortus bent en mocht ze wel zwanger wezen je haar naar een tijdelijke opvang brengt totdat de kittens oud genoeg zijn en bij hun moeder weg mogen.....

Sunrise19 schreef:
Wat mij nou weer overkomen is, ik zit nog steeds vol ongeloof..

Ik had op 11 oktober de afspraak zijn om mijn kater Stanley te laten castreren :Y)
Nu zal dat de poes worden, mits zij dus niet in verwachting is..

Sunrise19 schreef:
Amaris schreef:
Nou, wat is dan het probleem? Poes is 7 maanden. Jij vindt abortus bij poes geen probleem.

Gewoon afspraak maken voor castratie, dat moet toch gebeuren, dus waarom pas over een week of twee?

Aangezien ze al even buiten loopt en ik gehoord heb dat ze na zoveel weken de kittens dan alsnog dood moeten maken omdat het al een soort van levensvatbaar is?

En alles wat levensvatbaar is ik niet wil vermoorden.. zoiets..
Laatst bijgewerkt door kiki1976 op 24-09-13 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:04

Nou, lees je berichten eens terug :+. Je komt niet bepaald logisch over...

Ik hoop voor je dat ze niet drachtig blijkt vanmiddag. Dan kan je meteen een afspraak maken om haar te laten helpen. Mocht ze wel drachtig zijn, dan kun je ook meteen een afspraak maken om haar te laten helpen :).

Succes.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 12:04

kiki1976 schreef:
Niemand geeft je een schop na, maar reageren op hetgene wat je hier schrijft.

Je geeft aan dat je tegen abortus bent en mocht ze wel zwanger wezen je haar naar een tijdelijke opvang brengt totdat de kittens oud genoeg zijn en bij hun moeder weg mogen.....

In een te ver stadium wel ja, logisch lijkt mij?
En die tijdelijke opvang is alleen omdat ik een dochter van 1 heb, ik per 1 okt ga werken. Mijn man werkt gemiddeld 70uur per week. Ik verder niemand ken die in de tussentijd dat ik weg ben even voor mn kat gaat zorgen.
Dus het is echt niet dat ik haar zo weg wil doen.

Het is alleen nooit goed.. als je niks doet ben je verschrikkelijk maar als je je best doet om voor alle opties een oplossing te vinden is het ook niet goed.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:05

Ja maar je spreekt je zelf iedere keer zo tegen.

Maar goed, persoonlijk kies ik voor het welzijn van mijn kat, ongeacht de kittens die in haar buik zitten. Klinkt misschien hard, maar liever geen kittens dan m'n kat kwijt. Snap je wat ik bedoel?

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:08

Klopt het nou dat je in principe een zwangerschap laat onderbreken tenzij het te ver gevorderd is?

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 12:08

_San87_ schreef:
Nou, lees je berichten eens terug :+. Je komt niet bepaald logisch over...

Ik hoop voor je dat ze niet drachtig blijkt vanmiddag. Dan kan je meteen een afspraak maken om haar te laten helpen. Mocht ze wel drachtig zijn, dan kun je ook meteen een afspraak maken om haar te laten helpen :).

Succes.

Ja sorry dat komt gewoon omdat ik totaal in shock ben van het hele gebeuren.
En ook nog eens omdat ik sommige dingen niet wist.

Probeer echt het beste voor haar hoor.
Ben daarom ook meteen weer gaan bellen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:09

Zo lees ik het wel Saar.

Maar goed je kan beter vanmiddag eerst afwachten wat eruit komt, misschien valt het allemaal wel mee

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:09

Ja, misschien blijkt de poes toch wel een kater :+.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 12:10

_Saar schreef:
Klopt het nou dat je in principe een zwangerschap laat onderbreken tenzij het te ver gevorderd is?

Ja dan wel, maar niet als de dierenarts ze even moet helpen om dood te gaan.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 12:10

_San87_ schreef:
Ja, misschien blijkt de poes toch wel een kater :+.

Grappig.. staat wel in haar paspoort scheelt me weer aanpassen van geslacht en naam :+ de

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:11

TS ik heb bijna hetzelfde mee gemaakt,alleen dan net andersom.Ik dacht een Poes te hebben,en ik liet 'haar' steriliseren toen ze ongeveer 1 jaar oud was.Toen de D.A. ' haar' buik open sneed,zagen ze geen baarmoeder en geen eierstokken.Toen ze verder keken zagen ze pas dat het helemaal geen poes was maar een kater.Toen hebben ze de buik dicht gemaakt en hebben hem zomaar gecastreerd zonder overleg met mij! ze belde me later dat ik de kat kon komen ophalen,maar dat ik wel 2 operatie's moest betalen voor sterilisatie én voor castratie.Uh ik dacht het niet,ik heb opdracht gegeven voor sterilisatie van een poes,niet een casteratie van een kater.Als ik had geweten dat het een kater was,werd die niet eens gecastreerd,het was een prachtige X Noorse Boskat.
Uiteindelijk hoefde ik maar 1 operatie te betalen,maar zat wel met een gecastreerde kater.

Dus Nee,jij kan er niets aan doen als blijkt dat jou Kater een Poes is en dat ze miss. wel zwanger is.
Laatst bijgewerkt door gohya op 24-09-13 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:11

Sunrise19 schreef:
_Saar schreef:

Ja dan wel, maar niet als de dierenarts ze even moet helpen om dood te gaan.

Goede keus TS +:)+ Succes!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 12:14

Echo is niet nodig hoor, en kost alleen maar weer extra geld. Als ze drachtig is dan krijgt ze 3 weken na de dekking zuurstokroze tepeltjes, en de dierenarts kan ze ontwikkelnde vruchtjes ook voelen in de baarmoederhoornen. Ze zitten dan achter elkaar, net als boontjes in een peultje.