Hondenzorgverzekering ja of nee?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Noa_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 22:17

Bedankt voor jullie reacties! Vind het heel moeilijk. Ik kan het wel betalen mocht het nu nodig zijn. En ondanks dat ze pas 2dagen bij ons is ben ik bereid heel ver voor haar te gaan (zolang het wel voor haar het beste is)

Geld appart leggen is zeker een goed idee.... Maar als je dan verhalen hoort van dieren die chronisch ziek zijn... Een spaarpot raakt ook op een gegeven moment op. En wil absoluut niet de kans hebben dat ik zorg die ze heeft niet kan betalen ( ik ben een beetje van veel beren op de weg zien ;-))

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 22:56

Het is natuurlijk ook gewoon persoonlijke voorkeur. Ik verwacht niet dat mijn dieren heel erg ziek worden, een ongeluk kan natuurlijk altijd gebeuren. Wel steek ik dan iets meer geld in voer en evt. supplementen.

Bij verzekeringen ben ik vaak ook bang dat ze maar gedeeltelijk vergoeden, of dat je eerst aan de telefoon moet hangen oid om het rond te krijgen. Of dat ik jarenlang een verzekering betaal, maar er misschien helemaal geen gebruik van hoef te maken. Dat zou ik dan ook zonde vinden.
Als m'n hond/kat een keer ziek is en AB oid nodig heeft, zit je ook al snel tegen de 100 euro aan. Dat is voor mij geen probleem en haal ik dus ook niet uit het spaarpotje, die is echt voor noodgevallen en grote bedragen.

VillaNeusjes

Re: Hondenzorgverzekering ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 23:09

Ik heb mijn hond en kat verzekerd. Ik heb minimum inkomen en ik wil mijn dieren zorg kunnen geven indien nodig. Als dan je hondje zn teen breekt dan ben ik toch blij dat hij verzekerd was. Ik snap dat mensen een bedrag opzij zetten per maand maar dan duurt het toch een tijd voor ik een redelijk bedrag heb en wat als er daarvoor wat gebeurd.

Ik betaal 40 euro per maand in totaal voor hond en kat tezamen bij proteq.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 06:40

Ik heb mijn hond verzekerd bij petplan (70euro per maand) gewicht duitse dog vandaar die prijs :)
Ik ben ontzettend blij heb het uitgebreidste pakket waaronder ook acupunctuur enzo valt. Gemiddeld per maand toch wel rond de ruim 300 kwijt, ziekte van wobbler :(

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 07:15

Ik ben jaren verzekerd geweest bij Petplan, met alle dieren, toen 2 honden en 2 katten.
Inmiddels werd steeds minder vergoed en het eigen risico duurder en heb toen alles stop laten zetten.
Heb andere opties eigenlijk nooit echt bekeken.
Ben altijd tevreden geweest met Petplan, snel uitbetalen en fijne service.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:24

love_Soraya schreef:
Ik heb mijn hond verzekerd bij petplan (70euro per maand) gewicht duitse dog vandaar die prijs :)
Ik ben ontzettend blij heb het uitgebreidste pakket waaronder ook acupunctuur enzo valt. Gemiddeld per maand toch wel rond de ruim 300 kwijt, ziekte van wobbler :(

70 euro per maand? %) Woooow dat is pas duur.

Anyway ik heb me hond ook verzekerd en blij toe! Helaas dure operatie gehad en dit kan ik wel declareren.
Voor eenmalig 40 euro. Ben verzekerd bij de Hema. Met me vorige hond bij de kruidvat en die vergoede echt veel.

Tenminste toen der tijd.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 05:14

Ik heb voor het eerst mn hond verzekerd ,bij proteq, willen het een jaartje proberen of we het er uithalen.
wel extra verzekerd zodat ook HD en ED er in valt, tot nu toe wel wat kunnen declareren, maar denk dat ik het niet eruit ga halen
volgens mij betalen we 35 per maand, mocht het toch beetje zinloos geld weggooien zijn zeggen we op en leggen we het bedrag per maand gewoon weer opzij.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 12:37

Ik heb een tijdje alle beesten in de verzekering gehad, paard was 500 euro per jaar en 2 honden samen 30 euro geloof ik.
De honden zijn inmiddels wel uit de verzekering, paard gaat er ook uit dit jaar. Ik haal het er gewoon niet uit. Je neemt wel meer risico natuurlijk door ze niet te verzekeren, maar als je zorgt dat je altijd een paar 100 euro apart hebt voor ongelukjes, ben je goedkoper uit denk ik :j
Helemaal met dat eigen risico erbij..