Teveel geperste botten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lanphis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:38

Davinia_ schreef:
Lanphis schreef:
Neem gerookte runderbotten. Kunnen ze (Bijna, er zal vast een uitzondering op de regels zijn) niet kapot bijten om het echt bot is en smaakt ook nog lekker.

Die waren toch gevaarlijk, want konden toch splinteren?

Varken en kip splintert rund niet. Rund kunt je rustig geven.

anneliesdj

Re: Teveel geperste botten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:47

Alle verhitte botten splinteren, ook rund.

Haal gewoon een paar wervels of een borstbeen bij de slager, vinden ze helemaal geweldig en is nog beter voor je portemonnee ook.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:26

anneliesdj schreef:
Alle verhitte botten splinteren, ook rund.

Haal gewoon een paar wervels of een borstbeen bij de slager, vinden ze helemaal geweldig en is nog beter voor je portemonnee ook.

idd ik voer mijn honden vers en heb een lange tijd (nu geen goede vriezer meer daar voor) wervels gehaald bij de slager die ik graag voerde als knaag materiaal. Hij was ze kwijt en mijn honden vonden het heerlijk. Wel rauw dus en werd volledig verteerd. Echter als je vers voert heb je natuurlijk giga veel keuze in knaagmateriaal. Daarnaast geef ik nog wat runderoren. runderluchtpijp, kalkoennekken e.d. allemaal gerookte en gedroogde dingen maar geen dino botten e.d. die heel grote dus die kunnen splinteren of veel te hard zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:53

Ik voer ook vers ;)
Maar zoveel keuze aan knaagmateriaal is er niet als je een grote hond hebt :)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 06:46

Mijn hond is wel helemaal waus van zn hertengewei, hij is nu in 5 maanden tijd aan zn derde bezig, kan ie echt zoet mee zijn, geef hem ook in een restaurant ofzo zodat ie lekker bezig en relaxt is.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 06:49

Mijn hond was helemaal gek met z'n nylabone, en af en toe kreeg hij een koeienteen of een kauwrol van carnibest.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 08:42

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 18:45

Onze hond kauwt al een maand op een knie, daarvoor was ze een hele tijd zoet met een stuk mergbeen?pijp?ding? Ze krijgt ze niet kapot (is ook maar een simpele Kooiker :)) ) maar ze kauwt en kauwt en kauwt. En als ze er klaar mee is wordt hij verstopt in de tuin totdat ze er weer tijd voor heeft :)) Mams haalt ze gewoon bij de slager, rauwe botten. Ga ook een keer gewei proberen, dat vindt ze vast ook fantastisch.

Voor binnen heeft ze een opgerold stuk huid, dat is vooral 's avonds voor het slapen fijn.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:02

Hertengewei en gerookt bot vind ik te hard. Je zal niet de eerste hond hebben die zn kiezen daarop breekt.
Ik vind zo'n buffelhuidding in de week niet extreem hoor, lekker laten knagen...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 20:40

hier gaat er minimaal 1 per week door heen (kauwrollen)
zo weg hoor :P

bot, van welk dier dan ook altijd rauw geven, verhit (in welke vorm dan ook) zal het splinteren en kan je je hond kosten.
kippenbot rauw zal net als andere rauwe botten niet!! splinteren
varkensbot sowieso niet geven , verhit splintert het en rauw heb je het risico op aujesky en dan is het ook einde verhaal

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:34

Zo'n hertengewei kun je ook zelf uit het bos halen of bij natuurbeheer of de boswachter kopen voor een prikkie.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 07:44

Wilawander schreef:
Hier eten ze in een half uur tijd zo'n ding op van 25 cm. Die gaat geheel op en blijft echt niks van over. Zin DH's.
Hertengewei hebben ze ook maar vinden ze toch niet zo heel geslaagd.

Hier hetzelfde verhaal, hertengewei is hier wel een groot succes, daar doen ze dan een paar weken mee (grootste variant), maar ik kan helaas ook hier niet van maanden spreken.