Zit dit tussen mijn oren, of niet?Meningen gevraagd.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:09

Tof dat je voor Luna een maatje gaat zoeken, ik heb thuis teef en een reu, dat heb ik al4ijd en werkt zeer goed. Ik zou Luna meenemen als je een hond hebt uitgezocht. Ga samen wandelen met Luna en de nieuwe hond, neutraal terrein werkt namelijk vaak beter. Let er op dat je niet te veel aandacht besteed aan de nieuwe hond, hij komt er tenslotte als laatste bij.
Alvast heel veel plezier met het zoeken.

Nessah

Re: Zit dit tussen mijn oren, of niet?Meningen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 21:34

bedankt voor de reacties.

Vandaag ben ik op bezoek geweest bij senioren opvang in Bergen op zoom. Ontzettend leuke mensen! En wat zorgen ze goed voor de dieren daar, petje af!

Echter wat mij direct op viel is dat een oude hond en luna.. geen combinatie is. Want hoe rustig Luna binnen is, zo druk is ze buiten. In de zin dat als ze gaat spelen, ze ook echt dol is en lekker lomp. Daar zaten die "oudjes" niet echt op te wachten.. Ze speelden niet mee, negeerde Luna en Luna rende zelfs nog een hond bijna om ver. Luna mag dan wel 9 jaar zijn, maar ze is zo speels als een pup wat dat betreft.. En ze kan met andere honden uren spelen en rennen ( zo speelt ze graag met de jonge rottweiler van mijn vriendin en zelfs met de chihuahua van een andere vriendin).

Nee, ik zou een senior adopteren omdat ík het sneu vind, omdat ík er 1 wil "redden".. Maar de bedoeling is dat Luna een maatje krijgt en ze had hier echt helemaal niets mee.. Met geen 1 eigenlijk..

Toen ik een uur geleden met mijn vriendin, en haar honden, in het park liep was Luna maar wat blij weer met een echt speelmaatje..

Dus ik denk dat het toch een hond wordt die wat jonger is. Ik heb ook helemaal geen haast, we gaan gewoon eens verder zoeken en dan bijvoorbeeld 4-6 jaar ofzo.. Ook waren deze "oudjes" al stijf en stram.. iets wat Luna helemaal niet is.. Dus ook voor die oudjes is dat dan op den duur niet leuk.

Erg jammer want ik zou graag een senior willen, maar nogmaals dat is mijn eigen gevoel. Ik moet in deze beslissing echt Luna mee nemen want hier zou ze echt geen maatje aan hebben..

Inmiddels een aantal leuke honden gezien via de stichting; Dieren zonder dak. Morgen ( jaja, dan zijn ze open..) maar eens contact opnemen :-)

Ababe

Re: Zit dit tussen mijn oren, of niet?Meningen gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 23:12

Wat gaaf dat jullie zijn gaan kijken!
De hond moet passen bij jullie allemaal dus ik snap heel goed dat je er zo over denkt! Daarnaast 'red' je ook een hond als je er 1 uit een asiel/opvang haalt die jonger is :). Veel plezier morgen en succes met jullie besluit!