Eerste x oud en nieuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 07:00

Goof schreef:
Vuurwerk hoort bij het 'dagelijks' leven. Door voorbereidingen te treffen en nu al te kijken hoe je hond reageert leg je er alleen maar de nadruk op.

Ik deel de mening dat negeren het beste werkt. Niets mee doen. Hond gewoon uitlaten, niets anders dan anders doen.

:j Onze vorige hond was doodsbang voor vuurwerk. Toen wij onze huidige eerste hond kregen, had ik wel even een brok in de maag van o jee hoe zal hij er op reageren, maar heb geprobeerd zelf te doen of er niets aan de hand was. Het ging perfect het eerste jaar!!
Helaas hadden we de pech dat het jaar erop, toen zijn broertje erbij kwam, zo'n klere joch van dat zware belgische vuurwerk in het achterpad gooide, precies op het moment dat m'n vriend met de honden naar buiten ging................... Heb werkelijk nog nooit een hond zo horen gillen.......... ;( Sindsdien is het een ramp. Maar zonder deze ervaring, had 'normaal' doen juist gewerkt.
Ik merk wel echt dat hoe je zelf reageerd ook veel doet! Als je met ze loopt, en iemand steekt vuurwerk af, krijg je zelf al een heel boos gevoel van rot op met die klere zooi. Het geeft direct al spanning bij de hond! Als je zelf probeerd er totaal niet op te reageren, breng je dat ook (bewust of onbewust) over op de hond.