Chihuahua mee naar stal?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roweentje89

Re: Chihuahua mee naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:40

Mijn 2 chi's zijn ook gewend aan paarden, alleen kunnen ze nu niet meer mee, omdat paard verhuist is en er nu 7 grote honden rondlopen en honden van buitenaf dus niet meer toegelaten zijn.

En ja hun staan ook allebei onder commando.
1 heb ik zelfs provinciale agility wedstrijden mee gelopen, dus dan moet je toch wel een beetje kunnen luisteren. :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:42

Een chi is net als elke hond, dat ze niet luisteren ligt aan de baas.
En paarden zien ze heus niet over het hoofd, is ook onzin, paarden zijn niet gek!
Je moet het gewoon proberen.
*Edit* ik zie dat je dat al gedaan hebt, goedzo!

doemaar

Re: Chihuahua mee naar stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:54

Ik heb ook zo'n mormel.. En ik vind het persoonlijk onhandig. Ik neem hem alleen mee als ik even aan moet schieten. Maar als ik wil rijden en uitgebreid wil verzorgen dan laat ik hem liever thuis. Want hij laat zich niet graag opsluiten in een box ik drop hem meestal in de auto als ik mijn paard moet halen. Ook in de winter vind ik het niet praktisch en kan ik niet verlangen dat hij stil moet zitten met de kou.

Daarnaast is mijn chi wel eens naar voren geschopt door mijn eigen paard. Rolde die door de bak heen hij was even helemaal buiten bewust. Even niet opletten en ja hoor.. Ik zag het net gebeuren :(

Toen ik nog een brave tink had nam ik hem vaker mee voor een wandeling. Loop je daar met een dikke grote tinker en een klein hondje aan de andere kant :P

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 09:55

Diablo schreef:
Dat zijn geen vooroordelen, het is gewoon zo, uitzonderingen daar gelaten. Ik heb zelf drie Chi's, maar dat zijn verwende dametjes (vooral mijn schatje Pebbles) die niets moeten en alles mogen. Onze vier Cane Corso's staan echter prima onder appèl en zijn met ons bezig ipv met zichzelf.

Je bent er precies nog trots op ook ! ;(

Als je zelf de chi zo'n slechte naam toe brengt, kom dan hier niet verkondigen dat Chi's in het algemeen niet op te voeden zijn!
Het is niet omdat jij het niet kan, dat een ander het niet kan !

Ik heb zelf een Chi van nu 3,5 maand en hij gaat al sinds dag 1 mee naar mijn paard... beestje weet perfect hoe en wat en dat hij minstens 2m voor het paard uit moet blijven (niet achter het paard, te riskant) en in de hangaar op zijn plekje moet gaan liggen of in de strostal of op dat moment lege stallen mag gaan spelen, echter niet in de stal van een paard en niet in de buurt van het paard die op dat moment gebonden in de hangaar staat (opzadelen, poetsen enz...)

Jaren wedstrijden gelopen met mijn Duitse Herders (op hoog niveau) en mijn Chi kent ondertussen al heel veel van dezelfde commando's !

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:24

anneliesdj schreef:
Dat heb je wel aan jezelf te danken Diablo, het is niet zo dat een chi niet op te voeden is ofzo.

Natuurlijk heb ik dat aan mezelf te danken, je moet mijn bericht ook met een knipoog lezen ;) .

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:31

Little_Gift schreef:
Diablo schreef:
Dat zijn geen vooroordelen, het is gewoon zo, uitzonderingen daar gelaten. Ik heb zelf drie Chi's, maar dat zijn verwende dametjes (vooral mijn schatje Pebbles) die niets moeten en alles mogen. Onze vier Cane Corso's staan echter prima onder appèl en zijn met ons bezig ipv met zichzelf.

Je bent er precies nog trots op ook ! ;(

Als je zelf de chi zo'n slechte naam toe brengt, kom dan hier niet verkondigen dat Chi's in het algemeen niet op te voeden zijn!
Het is niet omdat jij het niet kan, dat een ander het niet kan !

Ik zeg niet dat chi's niet op te voeden zijn, ik zeg dat ze niet opgevoed wórden, dat is heel wat anders. En ik kan het wel hoor, heb er alleen de behoefte niet toe. Ik geef het eerlijk toe; mijn chi's zijn verwende hondjes, die meer mogen dan de grote honden die we hebben. Gewoon, omdat het mijn schatjes zijn, ik kan er niets aan doen ;) .