Vakantie met de honden in Oostenrijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:30

Leuk, een zomervakantie mét sneeuw :))
Lijkt me of de honden er ook van hebben genoten!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:36

Mooie foto's.
Jullie zaten bijna in mijn achtertuin. Ik woon in Osstirol net aan door de Felbertauerntunnel op zo'n 3 kwartier afstand.

edit: stiekem loopt mijn hond eigenlijk altijd los nooit problemen mee gehad. Maar hij mag niet de weides in en is daarin ook heel braaf. Logisch ook, ik wil ook geen hondenpoep in het eten van mijn paarden.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 13:20

CrazyCat schreef:
Mooie foto's.
Jullie zaten bijna in mijn achtertuin. Ik woon in Osstirol net aan door de Felbertauerntunnel op zo'n 3 kwartier afstand.

edit: stiekem loopt mijn hond eigenlijk altijd los nooit problemen mee gehad. Maar hij mag niet de weides in en is daarin ook heel braaf. Logisch ook, ik wil ook geen hondenpoep in het eten van mijn paarden.

Dat is wel heel dichtbij ja! De eerste wandeling die we gemaakt hebben was vanaf de parkeerplaats links naast de Felbertauerntunnel. ;)
Hebben jullie nog overlast gehad door de vele aardverschuivingen/modderstromen of viel het waar jij woont mee? Ik heb er wel heel wat gevolgen van gezien onderweg waar wij geweest zijn. Vorig jaar zaten we er zelf op een haar na middenin, maar toen was het heel plaatselijk noodweer en nu in een heel groot gebied.
Volgend jaar moet ik maar een bakkie komen doen bij je dan, dan ben ik weer in de buurt namelijk. ;)

Wij hebben de honden ook wel eens los op plekken waar dat te doen is, en waar geen koeien of ander vee lopen. Onderweg zorgen we er altijd voor dat de hondenpoep opgeruimd wordt, of we leggen een steen over de ontlasting heen, zodat de eventueel op de berg lopende koeien er niet mee geconfronteerd worden.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:30

Ik heb er zelf nog geen live gezien, maar de gevolgen van een hele ernstige hebben we nu al maanden last van. Een deel van de Felbertauernstrasse net voorbij de tunnel vanaf jullie gezien is in Mei compleet ingestort door een steenlawine. Het gebeurde echt pal voor de neus van 2 Nederlandse toeristen die het net op tijd door hadden en remden.
Die is dus 2 maanden afgesloten geweest voor verkeer tot de tijdelijke weg eromheen aangelegd was. Er is nog steeds gevaar voor instorting dus herbouwen kunnen ze nog niet.
Het gevolg hiervan is dat alles richting het noorden zo'n 3 uur langer rijden was. En ik hou mijn hart vast voor de winter, want de tijdelijke weg is heel smal en heel erg stijl.

Dit is een video van vlak erna. De eerste man aan het woord is onze burgemeester.

Hier wordt met springstof nog het een en ander wat lossig zit losgemaakt en geeft een indruk van het geweld.

Vorig jaar in het dorp naast ons een modderstroom. Die staat op video en is best indrukwekkend.
Je zal er je kelder naast hebben liggen, helemaal vol met modder.

Je bent in ieder geval van harte welkom voor een bakkie volgend jaar en kun je als je wil meteen een rocky mountain horse uitproberen en mijn kleine Nova knuffelen. Maar de kans is aanwezig dat we dan nog dichterbij wonen. De werkgelegenheid aan deze kant van de tunnel is best waardeloos. Mijn man gaat vanaf deze winter in Saalbach Hinterglemm werken en als dat allemaal bevalt verhuizen we volgend jaar daarheen. Dan zitten we dus maar 20 minuutjes bij jullie vandaan. Wel jammer, want de bergen hier zijn toch nog net even wat mooier dan in Salzburg vinden wij. Nog wat ruiger en je kunt de Grossglockner op vanaf hier.
Ik pas ook met liefde een dagje op de honden als jullie een tocht willen doen die met honden niet zo praktisch is.

Odin

Re: Vakantie met de honden in Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 21:41

Wat lief aangeboden, je paarden wil ik zeker heel graag komen bekijken en uitproberen is natuurlijk helemaal gaaf! Ik laat je voor die tijd wel weten wanneer we er precies zijn, kunnen we misschien wat afspreken.

Kan me voorstellen dat je het eng vindt met al dat natuurgeweld, met de winter op komst.
Vorig jaar hebben wij een modderlawine meegemaakt toen we in een hut zaten bij Kaprun (Kesselfall heet die hut). De stroom modder kwam vlak langs de hut en heeft de bus van DogWalkTrail over de halve parkeerplaats verschoven tot aan een hek en vuilcontainer. Een auto van een medewerkster van de hut was helemaal ondergelopen met modder en die is tegen een hek gesmeten, gelukkig niet er doorheen want dan was hij in de snelstromende enorm aangezwollen beek terechtgekomen en nooit meer heel teruggezien. Er was even sprake van dat we eventueel geëvacueerd moesten worden maar gelukkig is dat niet nodig geweest. Dan hadden we waarschijnlijk de honden achter moeten laten in de hut en dan hopen dat ze het zouden overleven. Doodeng leek me dat. Maar we hebben dus wel heel duidelijk meegemaakt hoe heftig zoiets is en hoe gevaarlijk.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 10:55

O bah het idee dat je je honden dan achter zou moeten laten. Ik denk dat ik dan zelf ook maar het risico zou nemen en bij mijn dieren zou blijven. Ik denk dat je toch vreemd staat te kijken als je bus ineens aan de andere kant van de parkeerplaats staat.

Ik heb trouwens geen angst dat er wat mis zou gaan hoor (in de bergen wonen brengt bepaalde risico's met zich mee), meer dat ik denk dat de tijdelijke weg het niet gaat redden. Dat betekent dan dat mijn man op zijn vrije dag niet naar hier kan komen dan is het ineens geen 5 kwartier rijden, maar ruim 3 1/2 uur. Dan zit ik echt de hele winter alleen. Nou ja alleen: 1 hond, 4 katten en 3 paarden is natuurlijk niet helemaal alleen :D

Odin

Re: Vakantie met de honden in Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 12:48

Nee, niet helemaal alleen maar het is toch prettiger om af en toe met iemand te kunnen praten die ook gewoon terugpraat lijkt me. ;)
Ik ga duimen dat de tijdelijke weg het toch gaat redden daar.